شما اینجا هستید

اخبار » یزله به شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی راه یافت .
گروه : اخبار , ویژه

نمایش آئینی یزله نوشته و کار محمد مظفری  در بخش میدانی شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی شرکت میکند.

صدای بندر- اظم کدایی :محمد مظفری نویسنده وکارگردان این نمایش گفت : نمایش میدانی یزله بر اساس آئین دیرین یزله ویزله گری که در بوشهر رواج داشته ساخته شده و شیوه های مختلف یزله و یزله گری در آن به اجرا در می آید.ضمن اینکه  در بطن این نمایش  داستان رشادت ها ومقاومت فرزندان دلیر خلیج فارس به نمایش گذاشته می شود.

مظفری افزود:در این نمایش میدانی بیش از ۱۵ نفر از هنرمندان تئاتر استان بوشهر حضور دارند و قرار است در شهریور ماه در تهران این نمایش به اجرا درآید.

وی افزود این نمایش از بین ۶۰ نمایش متقاضی شرکت در این جشنواره و به عنوان یکی از سیزده نمایش پذیرفته شده توسط داوران معرفی گردیده است که افتخار مهمی برای استان می باشد.

مظفری با اشاره به اینکه بوشهر دارای آئین ها ومراسم غنی هنری با جنبه های نمایش بالا می باشد. وبرای زنده نگه داشتنشان باید آنها را به نسل جدید معرفی کنیم  افزود نزدیک به ده سال است که به همره همکارنم در گروه تئاتر ایلیا در جهت زنده کردن این آئین ها برنامه ریزی نموده و تا کنون بیش از ده آئین را به صورت نمایشی به اجرای عموم گذاشته و در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی به معرض مردم قرار داده ایم .

مظفری همچنین از چاپ کتاب جدیدش در حوزه آئین های نمایشی استان بوشهر خبر داد و افزود دراین کتاب بیش از ۳۰ آئین نمایشی استان بوشهر معرفی و تجزیه و تحلیل شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر