شما اینجا هستید

اخبار » استقبال باشکوه مردم گناوه از ضریح خیمه گاه ابوالفضل العباس (س)
گروه : اخبار

صدای بندر- مردم مومن و متدین شهرستان گناوه روز چهارشنبه همزمان با هفتم محرم از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در آیینی استقبال گسترده و کم نظیری کردند.

به گزارش صدای بندر، در این آیین که از چهارراه بنیاد شهید و امورایثارگران آغاز شد ، اقشار مختلف این دیار و هیات ها و دسته های مذهبی با سینی زنی و نواختن سنج ودمام کاروان حامل ضریح مطهر خیمه گاه حضرت عباس (ع) را تا یادمان شهدای گمنام مشایعت کردند.
کاروان حامل ضریح مطهر خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) که روز گذشته نیز در بندرریگ مورد استقبال باشکوه مردم این دیار قرار گرفت بمدت یک روز در شهر گناوه توقف خواهدکرد.
امام جمعه گناوه در این آیین گفت: حضور حماسی وبی نظیر مردم شهر وروستاهای گناوه باوجود هوای گرم نشان از عشق وعلاقه ومحبت آنان به اهل بیت عصمت وطهارت (ع) است.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی بااشاره به اینکه حضرت عباس(ع) مقام وشان بزرگی نزد خداوند متعال دارد، افزود: با ساخت این ضریح مطهر در استان بوشهر افتخاری بزرگ نصیب مردم این استان شده و مردم این شهرستان مفتخرند که میزبان کاروان علمدار کربلا شدند.
وی از حضور باشکوه مردم ،هیات های مذهبی ،مسوولان وبرنامه ریزی خوب ستاد استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان گناوه تقدیر کرد.
ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) از سال ۹۲ تا مهرماه امسال با کمک ۳۵ میلیارد ریالی مردم استان بوشهر در این استان ساخته شد که پس از استقبال و بدرقه مردم شهرهای مختلف این استان برای نصب به کشور عراق انتقال خواهد یافت.
شهرستان گناوه بابیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر