شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » جشنواره غذاهای بومی محلی شهرستان دشتی افتتاح شد

صدای بندر- جشنواره غذاهای بومی محلی شهرستان دشتی شامل انواع شیرینی‌ها، نان‌های محلی و سنتی و انواع غذاهایی که با استفاده از تولیدات کشاورزی و دامی طبخ می‌شود افتتاح شد.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری تسنیم ، جشنواره غذاهای بومی محلی شهرستان دشتی ظهر امروز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی در آیین راه‌اندازی این جشنواره با بیان اینکه جشنواره غذاهای بومی محلی فرصتی برای ترویج فرهنگ غذاهای سنتی است اظهار داشت: جشنواره غذای بومی و محلی فرصتی مغتنم برای آشنایی خانواده‌ها با غذای سالم و برچیده شدن غذاهای فست فودی و آماده و تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم است.

احمد آبروان با بیان اینکه این جشنواره‌ها سبب احیاء سنت‌ها و انتقال آنها به نسل‌های آینده می‌شودتصریح کرد: این جشنواره‌ها سبب ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها مانند سرطان‌ها در بین افراد جامعه می‌شود.

وی، برگزاری جشنواره غذای سنتی و بومی را گامی در راستای تحقق شعار امسال هفته سلامت برشمرد و بیان کرد: جشنواره غذاهای سنتی و بومی که طبیعتاً غذاهای سالم و حافظ سلامت جامعه را شامل می‌شود در شهرستان دشتی عرضه شد تا هر چه بیشتر شهروندان را به سمت تغذیه سالم هدایت کند.

در جشنواره غذاهای بومی محلی شهرستان دشتی انواع شیرینی‌ها، نان‌های محلی و سنتی و انواع غذاهای که در روستاهای شهرستان دشتی با استفاده از تولیدات کشاورزی و دامی طبخ می‌شود، تهیه و عرضه شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر