شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان استان بوشهر صادر می‌شود

صدای بندر- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه ثبت آرش و سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان برای بررسی صدور کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، ابوالقاسم محمدزاده بعدازظهر امروز در آیین گشایش کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه ثبت سفارش و یکپارچه سازی مدیریت تعاونی مرزنشینان استان بوشهر با بیان اینکه در تمام نقاط ساحلی این استان تعاونی مرزنشینان وجود دارد اظهار داشت: این تعاونی‌ها فرصتی را برای مرزداران بوشهری برای صادرات و واردات کالا و بهره‌مندی از بخشی از امتیازات مرزی فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه این کارگاه با حضور کارشناسان دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت برگزار شده خاطرنشان کرد: به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی موجود و جلوگیری از تضییع حقوق ذی‌نفعان کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه ثبت سفارش و یکپارچه مدیریت مرزنشینان بوشهر برگزار شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر بیان کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه ثبت سفارش و سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان با هدف بررسی مسائل و مشکلات طرح صدور کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان استان بوشهر برگزار شده است.

محمدزاده با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی مشکلات ثبت‌نام و استفاده از سهمیه ارزی تخصیصی مرزنشینان استان بوشهر بررسی می‌شود تصریح کرد: در این کارگاه یک روزه مدیران عامل شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان، دفاتر پیشخوان خدمات پستی موانع و مشکلات پیش روی خود را در رابطه با صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت مجری طرح صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی بررسی می‌کنند.

وی گفت در این کارگاه آموزشی مشکلات مربوط به صدور، غیرفعال بودن و تحویل بی موقع کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزی، مشکلات گمرکی، مغایرت کدینگ تعاونی‌ها و مشکلات مرتبط با نحوه صادرات مدیران عامل شرکتهای تعاونی مرزنشینان بررسی شد.

وی بیان کرد: براساس طرح ساماندهی مبادلات مرزی، مرزنشینان در ازای صادراتی که انجام می‌دهند قادر به انجام واردات کالا و تجهیزات به کشور هستند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر تصریح کرد: در این کارگاه نحوه اظهار حمل کالای مرزنشینان و شرکتهای تعاونی استان از طریق سیستم ثبت سفارش توسط نمایندگان شرکت مجری طرح صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی آموزش داده شد.

محمدزاده مغایرت کدپستی و محل سکونت مرزنشینان با مشخصات مندرج در کارت‌های ملی مرزنشینان از دیگر مشکلات اجرای این طرح دانست و گفت: مقرر شد در هنگام ثبت‌نام مرزنشینان در دفاتر خدمات ارتباطی محل دقیق سکونت خانوارها و افراد اخذ و ثبت شود و صرفاً به مشخصات مندرج در کارت‌های ملی اکتفا نشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر