شما اینجا هستید

اخبار » اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان بوشهر معرفی شدند
گروه : اخبار

صدای بندر- در آئینی با حضور مسئولان دادگستری استان بوشهر روز چهارشنبه اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات این استان با ادای سوگند به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.
به گزارش صدای بندر، قائم مقام دادگستری استان بوشهر دراین آئین گفت: رسالت هیات منصفه مطبوعات مشارکت در رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است و در صدور رای نقش مهمی ایفا می کنند.
حجت الاسلام عبدالکریم بحرینی افزود: باتوجه به اینکه مرتکبان چنین جرم های نفع و انگیزه شخصی ندارند و بدنبال اصلاح وضعیت موجود هستند رسیدگی به این پروندها باحضور هیات منصفه مطبوعات تشکیل می شود.
وی یادآورشد: سیرتحولات قانون هیات منصفه مطبوعات در ایران مربوط به سال ۱۲۸۹ هجری شمسی و به تبعیت از کشور بلژیک است و پس از انقلاب نیز همزمان با اصل ۱۶۸ قانون اساسی تکلیف همگان به جرائم سیاسی و مطبوعاتی با حضور هیات منصفه در دادگاه مطرح شد و تاکنون اصلاحیه ها و موادی نیز بر آن زده شده است که آخرین آن مربوط به الحاق یک ماده واحده به این قانون در سال ۱۳۸۴ است.
قائم مقام دادگستری استان بوشهر گفت: باتوجه به اهمیت هیات منصفه در دادگاه و نظریه های آنان همه اعضا باید براساس قانون در اظهارنظر دقت لازم را داشته باشند.
وی با قدردانی از اعضای قبلی هیات منصفه مطبوعات استان بوشهر افزود: تصمیم گیری و اظهارنظر اعضای هیات منصفه باید براساس عدل ، انصاف و بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و حزبی باشد تا بعنوان بازویی قوی برای دادگاه در صدور رای موثر واقع شود.
رئیس دادگاه مطبوعات استان بوشهر نیز گفت: رسیدگی به پروندهای سیاسی و مطبوعاتی در این دادگاه مستلزم وجود حداقل هفت نفر از اعضای هیات منصفه است.
مجید آرامی افزود:براساس قانون در صورتیکه دوجلسه بودن عذر موجه یکی از اعضای هیات منصفه در جلسه های دادگاه حضور پیدا نکند دادگاه عضویت وی را سلب می کند.
وی یادآورشد: احقاق حق و اجرای عدالت در راستای دفاع از حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی از رسالت های اعضای هیات منصفه مطبوعات است که باید بدور از اغراض و امیال شخصی و علایق فردی، حزبی و تمایلات سیاسی در بیان دیدگاهها و اتخاذ تصمیم ها با اعتقاد راسخ به شان و کرامت انسانی و رعایت انصاف آزادانه در هیات منصفه مطبوعاتی بعنوان وجدان عمومی جامعه انجام شود.
رئیس دادگاه مطبوعات استان بوشهر اضافه کرد: دادگاه همیشه بدنبال برخورد با جرم نیست بلکه پیشگیری از وقوع جرم در ابعاد مختلف باید مقدم بر سایر امور باشد.
وی گفت: در همین راستا برگزاری نشست های مشترک با اصحاب رسانه برای تحقق این مهم مفید است.
دکتر بهرام فراهمند صابررئیس کانون وکلای استان بوشهر نیزگفت:هیات منصفه مطبوعات نمادی از جنبه دموکراتیک و تاثیر افکار عمومی در رای دادگاه است که اعضا باید با درک این جایگاه تاثیر گذاری لازم را در صدور آرا داشته باشند.
در این آئین دکتر بهرام فرهمند صابر ، دکتر رضا معمتد ، دکتر محمد رضا آرامی و دکتر عباس عاشوری به ترتیب به عنوان نماینده وکلا، روزنامه نگاران ، پزشکان و استادان دانشگاه در هیات منصفه مطبوعات استان بوشهر معرفی شدند.
همچنین حبیب قاسمی، مجید اجرایی ، جعفر جعفری، نعمت الله عظیمی فرد و مصطفی گراشی نیز به ترتیب به عنوان نمایندگان بسیجیان، فرهنگیان، کشاورزان، روحانیان و اصناف به مدت دو سال به عضویت هیات منصفه مطبوعات استان بوشهر در آمدند.
احمدی مظفری، عالی بازدار، محمد رضا احمدی فر، علی پور داود و جهانشیر یاراحمدی نیز به ترتیب بعنوان نمایندگان جامعه کارگری، بازنشستگان، مهندسان، کارمندان و هنرمندان استان بوشهر در هیات منصفه مطبوعات معرفی شدند.
منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر