شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » فرماندار دیر: جاده ساحلی دیر – بردخون از استاندارد لازم برخوردار نیست

صدای بندر- فرماندار شهرستان دیر استان بوشهر گفت: جاده ساحلی دیر به سمت بردخون به دلیل نداشتن استاندارد لازم، خطرآفرین است و ترمیم آن یکی از دغدغه های اصلی مردم این شهرستان است.
به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، حمزه اعتماد روز چهارشنبه درنشست ساماندهی جاده ورودی غربی شهر دیر به سمت بردخون افزود: جاده شهر دیر به سمت بردخون بصورت رفت و برگشت است که حادثه خیز بوده و هرسال قربانی می دهد و اکنون به نام جاده مرگ معروف شده است.
وی اظهار داشت: شرکت متانول کاوه دیر و شرکت های سیراف انرژی در این مسیر این جاده قراردارند که باید در طرح ترمیم آن کمک کنند تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود و مردم از خدمات این شرکت ها بهره ببرند.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دیر هم گفت:در چند سال اخیر با مستقر شدن شرکت ها در منطقه بار ترافیکی این جاده بالاتر رفته است و عرض این جاده جوابگوی ترافیک موجود نیست.
حیدر منصوری افزود: در دو سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارهای شهرستان برای اجرای بخشی از ورودی غربی شهر دیر در نظر گرفته شد اما این اعتبارات اندک است و نیاز است که شرکت های مستقر در این مسیر با ما همکاری داشته باشند.
رییس شرکت شیمیایی متانول کاوه با بیان اینکه کمک های این شرکت به ترمیم جاده نامحدود خواهد بود، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا هر آنچه از عهده اش بر می آید برای کمک به این طرح انجام دهد.
مهندس جابری اظهار داشت: احداث سه دهنه پل درحد فاصل ورودی دیر تا شاهزاده ابوالقاسم و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را برای سرعت بخشیدن به کارها در اختیار شهرداری و اداره راه قرار می دهیم.
نماینده سازمان راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این جلسه گفت:نقشه برداری این مسیر در سال های گذشته توسط این اداره انجام شد ولی بدلیل نبود اعتبار این طرح اجرایی نشد.
مهندس مشایخ تصریح کرد: اگر زیر سازی این مسیر صورت گیرد سازمان راه و شهرسازی می تواند در مرحله اجرای بیس وآسفالت آن کمک کند.
رئیس شورای اسلامی شهر دیّر هم با تأکید بر شروع به کار فوری این طرح گفت: شهرداری و شورای شهر با تمام توان در این زمینه ورود خواهند کرد چرا که اجرای آن دغدغه اصلی مردم شهر ماست.
رجب شعرانی بیان کرد: با توجه به بار ترافیکی سنگین این مسیر و توسعه شهری و افزایش جمعیت دیّر در آینده ، نیاز است که هرچه سریعتر این طرح آغاز شود.
وی افزود: نقشه هایی که تهیه می شود و در اختیار شهرداری قرار می گیرد باید حریم ها در آن مشخص باشد تا معارضی نداشته باشد.
شهردار دیّر هم تقاطع کمربندی دیر را یکی از نقاط حادثه خیز دانست و اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای خودروها احتمال تصادف در این نقطه بسیار زیاد است.
مهندس رحیم جمالی خبر از اجرای میدان در این تقاطع داد وگفت: در صورتی که شرکت متانول کاوه اجرای پل در این نقطه را زودتر آغاز کند شهرداری می تواند تا قبل از پایان سال جاری این میدان را اجرا کرده و تحویل دهد.
مردم شهرستان دیر در هفته گذشته در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی دغدغه و نگرانی خود را در رابطه با پرخطر بودن این مسیر اعلام کردند و ایرنا با انتشار این گزارش به مسئولان برای رفع این دغدغه مردم اطلاع رسانی کرد.
بندردیر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر