شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » برق ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز استان بوشهر قطع می‌شود

صدای بندر- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شبکه برق ۱۸۰ حلقه چاه غیر مجازدر استان بوشهر قطع می‌شود که عدم برداشت آب آنها بیش از ۱۱میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین باشی‌زادگان ظهر امروز در نشست کمیته برق چاه‌های غیرمجاز در استان بوشهر با بیان اینکه خدمات گوناگون از صاحبان چاه‌های غیر مجاز قطع می‌شود اظهار داشت: اقداماتی از قبیل قطع برق، سوخت و نهاده‌های کشاورزی مالکان چاه‌های آب غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برق چاه‌های کشاورزی غیر مجاز در استان بوشهر قطع می‌شود گفت: در استان بوشهر ۱۸۰ حلقه چاه غیر مجاز از شبکه برق بهره‌مند هستند که با قطع برق آنها و عدم برداشت از منابع آبی بیش از ۱۱میلیون متر مکعب در منابع آب زیر زمینی صرفه جویی می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر از تشکیل کمیته‌ای برای هماهنگی لازم بین شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برای قطع برق چاه غیر مجاز استان بوشهر خبرداد و گفت: این شرکت لیست کامل چاه‌ها و کروکی محل حفر آنها را در اختیار شرکت توزیع برق برای قطع برق آنها قرار داده است.

باشی‌زادگان بر لزوم برقدار کردن چاه‌های کشاورزی مجاز تاکید کرد و افزود: طبق قانون و دستورالعمل‌های موجود برای برقدار کردن چاهها داشتن پروانه بهره‌برداری ضروری است.

وی تغذیه مصنوعی سفره‌های زیر زمینی را برای تعادل بخشی منابع و مصارف در کنار جلوگیری از اضافه برداشت پیشنهاد کرد و گفت: نصب کنتور حجمی برای چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز یا تعیین تکلیف آنها بر اساس قانون از راه‌های جلوگیری از اضافه برداشت از سفره‌های زیر زمینی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر با تاکید بر رعایت تعیین الگوی کشت افزود: باید نسبت به تعیین الگوی کشت هر منطقه با توجه به منابع آبی آن نیز توجه کرد، زیرا این عامل یکی از مهم‌ترین گام در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

باشی‌زادگان از دستگاه‌های ذیربط خواست برای جلوگیری از حفر چاه‌های بدون مجوز و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز با این شرکت همکاری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر