شما اینجا هستید

اخبار » همیاری انجمن یاوران طبیعت گناوه

صدای بندر- فرمانداری گناوه از تشکل مردم نهاد انجمن زیست محیطی یاوران طبیعت این شهرستان در اجرایی شدن یک مصوبه دعوت و خواستار مشارکت و یاری آنان در انجام آن شد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، فرماندار گناوه در نشستی که به همین منظور در فرمانداری باحضور نمایندگان این انجمن برگزار شد از آنان خواست به منظور اجرایی شدن مصوبه برنامه اتصال تمامی اماکن تحت شبکه فاضلاب اجرا شده درشهر مشارکت و همکاری تنگاتنگی با دستگاه متولی داشته باشند.
عبدالنبی یوسفی افزود: ادارات و نهادهای این شهرستان به عنوان یک ضرورت از سازمان های مردم نهاد باید حمایت جدی کنند.
وی گفت: در شهرستان بتازگی پروانه فعالیت برای سه سازمان مردم نهاد جدا از سمن های قبل صادرشده که یکی از آنها حافظان محیط زیست انجمن یاوران طبیعت است و تاکنون اقدام های خوبی در سطح شهرستان انجام داده اند.
وی گفت: سمن ها قابلیت و استعدادهای خوبی دارند که با ارایه راهکارها و دیدگاهها می توانند به سیستم دولتی کمک کنند و مسئولان نیز با این دید که می توانند بازوهای خوبی برای ما باشند، نگاه کنند.
مدیر آب وفاضلاب شهر گناوه با تشریح و ارایه نقشه اجرایی شبکه فاضلاب شهر به وضعیت شبکه مناطق چهار گانه و آمار بسیار پایین استفاده کنندگان ازانشعاب اشاره کرد.
غلامرضا مختاری افزود: باتوجه به اینکه چنین روندی باعث آلایندگی و منظره بد زیست محیطی و بهداشتی شده از ابتدای این ماه طرح پایش دقیق انشعابهای متصل شده آغاز خواهد شد.
رئیس انجمن یاوران طبیعت گناوه نیز به مشکلات شبکه اجرایی فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد دو ایستگاه پمپاژ در کوی مطهری و مال سادات هنوز انجام نشده است.
غلامرضا نعمتی افزود: موانع فرهنگی و اقتصادی ازجمله هزینه و مشکلات تغییرات شبکه داخلی منازل باعث استقبال کم شهروندان در اتصال به شبکه فاضلاب شده است.
وی گفت: این انجمن برای تشویق و ترغیب مشترکان در اولین گام در مناطق هدف مراجعه و پرسشنامه ای برای ایجاد بانک اطلاعاتی آنان تدوین می کند تا به عنوان پشتیبان و یاری رسان متولیان و تضمینی برای موفقیت در حذف کانالهای پسابهای خانگی باشد.
حمید عشایری مدیر عامل انجمن از حسن نظر فرماندار و اعتقاد راسخ وی به توان اجرایی انجمن تقدیر و تشکیل این جلسه را یک گام به جلو در دستیابی به اهداف تعیین شده دانست.
در پایان نیز مصوبه هایی برای اجرایی شدن اتخاذ و در دستورکار قرار گرفت.
ارایه مشخصات مشترکان و نقشه به انجمن یاوران طبیعت، استفاده از تمامی ظرفیت های اجتماعی و رسانه ای برای ترغیب شهروندان به منظور اتصال به شبکه ، صدور اخطاریه به مشترکانی که از نصب انشعاب فاضلاب خودداری می کنند و تهیه گزارش عملکردی ماهانه انجمن به دبیرخانه شورای سلامت از مهم ترین این مصوبه ها بود.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که تاکنون ۷۵ درصد شبکه فاضلاب براساس نقشه های اولیه اجرایی شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر