شما اینجا هستید

اخبار » بزرگترین کارخانه آب شیرینکن استان بوشهر در کنگان افتتاح شد
گروه : اخبار

خبر بندر: بزرگترین کارخانه آب شیرنکن استان بوشهر روز دوشنبه همزمان با دهه مبارک فجر با حضور معاون وزیر نیرو در شهرستان کنگان افتتاح شد.

به گزارش خبر بندر؛معاون آب و آبفای وزارت نیرو در آیین افتتاح این طرح گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از جمعیت کشور از آب شرب برخوردارند.
رحیم میدانی افزود: بودجه بخش آب و فاضلاب کشور در سال گذشته دوهزار میلیارد تومان بوده که این رقم با تصویب دولت در سال جاری به دو برابر افزایش یافته است.
وی با تقدیر از تعامل مجلس شورای اسلامی با وزارت نیرو اظهارکرد: با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارات و کمک های صورت گرفته به بخش آب و فاضلاب کشور رشد محسوسی داشته است.
معاون وزیر نیرو مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها را ضروری دانست و اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از تولید داخلی و مشارکت دادن مردم در اداره امور کشور ، تقویت بخش خصوصی ضروری است.
وی گفت: ایجاد فضا برای مشارکت بخش خصوصی در شهرها بویژه کلان شهرهای کشور از اولویت های وزارت نیرو است.
میدانی در ادامه با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید و شرایط بدست آمده در پسا تحریم گفت: بعد از لغو تحریم ها ، کشورهای متعددی از قاره آسیا و اروپا برای مشارکت در پروژه ها به این وزارتخانه درخواست همکاری و تعامل ارسال کردند.
وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های کشور بر لزوم خودکفایی در صنعت آب تاکید کرد.
معاون وزارت نیرو با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از راههای تحقق این مهم مدیریت صحیح منابع و اصلاح الگوی مصرف است.
میدانی با تقدیر از شرکت نور ویژه (مجری پروژه آب شیرینکن کنگان) با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ پروژه توسط بخش خصوصی در کشور اجرا و یا در حال انجام است، اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب کشور دوهزار میلیارد ریال با بخش خصوصی قرارداد دارد.
مدیر عامل شرکت آبفای استان بوشهر نیز گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد آب استان از طریق خط کوثر تامین می شود.
کیقباد یاکیده افزود: همزمان با افتتاح کارخانه آب شیرینکن کنگان ، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی (مخزن شماره ۲) این شهر نیز افتتاح می شود.
وی افزود: با افتتاح این مخزن میزان ذخیره آب در شهر کنگان به حدود ۲۶ هزار متر مکعب می رسد.
مدیر عامل شرکت آبفای استان بوشهر گفت: برای احداث مخزن ۱۰هزار متر مکعبی کنگان ۶۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات نفت و گاز هزینه شده است.
فرماندار کنگان نیز گفت: افتتاح کارخانه آب شیرین کن کنگان نماد خودباوری و تکیه بر دانش بومی است.
عباس جمشیدی گفت: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت مردم در همه عرصه ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
معاون فنی و اجرایی شرکت نور ویژه نیز گفت: پروژه احداث کارخانه آب شیرینکن کنگان در اواخر سال ۹۲ با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت نور ویژه) آغاز شد.
محمد حسین بهنود گفت: شرکت نور ویژه بعنوان بخش خصوصی برای اجرای این پروژه بزرگ ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی عنوان داشت:طرح تامین آب شیرین کنگان به روش اسمز معکوس به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز ساخت ، مالکیت و بهره برداری ( (B.B.O اجرا شده است.
معاون فنی و اجرایی شرکت نور ویژه همچنین گفت: یکی از افتخارات این شرکت در اجرای طرح و مدیریت بعد از بهره برداری استفاده از نیروهای بومی کنگان است.
بهنود از همکاری مسئولان و دستگاههای اجرایی استان بوشهر و شهرستان بویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان تقدیر کرد.
این پروژه به دست فرزند شهید حمزه سمعتی افتتاح شد.
با افتتاح این کارخانه در طول شبانه روز ۱۰ هزار متر مکعب آب به مخزن کنگان انتقال داده می شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر