شما اینجا هستید

اخبار » چهارمین دوره آزمون حفظ قرآن در بوشهر برگزار می‌شود
گروه : اخبار

خبر بندر:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از رقابت پنج هزار و ۳۰۰ نفر قرآن آموز بوشهری در چهارمین دوره آزمون حفظ قرآن‌کریم خبرداد
به گزارش خبر بندر؛حجت الاسلام مرتضی محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در آیه هجدهم سوره مبارکه توبه اشاره شده است که آباد کردن مساجد خدا فقط در صلاحیت کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز را بر پا داشته و زکات پرداخته و جز از خدا نترسیده‌اند؛ پس امید است که اینان از راه یافتگان باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه در راه خدا چنان که شایسته جهاد است، باید جهاد کنیم، عنوان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی توسط حاملان و حافظان قرآن کریم یک نوع جهاد فرهنگ دینی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) برای فرا گرفتن وحی و قرآن به میان امت آمده بود و ایشان به عنوان رهبری دینی در جامعه اسلامی، وظیفه روشنگری و برطرف ساختن اختلاف مردم در عقاید و احکام و سایر شئون دینی را دارد.
وی با اشاره به اینکه چهارمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار خواهد شد، گفت: در راستای تحقق منویات قرآنی آیت الله امام خامنه‌ای، مبتنی بر تربیت حافظین قرآن کریم، چهارمین دوره آزمون حفظ قرآن‌کریم در دو مرحله کتبی و شفاهی و در دو بخش خواهران و برادران در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم پنجشنبه ۱۳ اسفند ماه، ساعت ۹ صبح به شیوه سراسری در خانه قرآنی شهید بابایی شهرستان جم، حسینیه هاشمی شهرستان کنگان، موسسه قرآنی نورالکوثر دوراهک شهرستان دیر، امامزاده محمد بن باقر (ع) شهر بوشهر، امامزاده هاشم(ع) واقع در پایگاه ششم شکاری نهاجا بوشهر، زندان مرکزی بوشهر، مسجد النبی(ص) شهرستان دشتی ویژه برادران و هاشمی شهر خورموج ویژه خواهران، قدمگاه امام رضا(ص) برازجان و امامزاده سلیمان بندر دارالقرآن انجام می‌شود.
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه کلاس‌های چهارمین دوره در قالب توافقنامه‌های برای ۵ هزار و سیصد قرآن آموز در بقاع متبرکه ،مساجد و موسسات قرآنی منعقد و برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آزمون‌های شفاهی و کتبی نیز در ۱۱ رشته شامل حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء‌ یک و ۳۰، حفظ جزء‌ یک، دو و ۳۰، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ جزء و همچنین حفظ موضوعی شامل ۱۵۰ یا ۳۰۰ موضوع برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، طی حکمی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی به عنوان دبیر چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم منصوب و معرفی شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر