شما اینجا هستید

اخبار » دهکده گردشگری گناوه را زودتر بسازید

دهکده گردشگری گناوه را زودتر بسازید
خبر بندر؛ محمد مظفری: از جمله اتفاقات مهمی که در سال ۹۴ و در یک بازه زمانی کوتاه در حوزه گردشگری اتفاق افتاد. ساخت فاز یک دهکده گردشگری بوشهربود. اتفاق میمونی که در تاریخ شهر بوشهر کمتر دیده شده، کمتر از یک سال پس از اولین حضور دکتر روحانی در استان بوشهر ودستور ایشان در ساخت دودهکده گردشگری مدرن در شهرهای بوشهر و گناوه با اعتبارات ملی اولین دهکده، با پشتکار و کار جمعی مسئولین استان به نتیجه رسید تا مرکز استان و مردم فهیم بوشهر فضایی در خورشان و نام شهر بوشهر برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان و البته مردم شهر بوشهر را تجربه کنند.
در این بین اما ساخت دومین هدیه گردشگری دولت یعنی ساخت دهکده گردشگری گناوه مغفول ماند تا گناوه در مسیر توسعه اش در حوزه گردشگری و توریسم عقب بماند. علت عقب افتادن یک ساله ساخت دهکده گردشگری بندر توریستی گناوه هر چه هست شاید دیگر مجالی برای پرداختن به آن نباشد ولی نکته مهم دراین بین است که به همان اندازه که ساخت دهکده گردشگری در مرکز استان ضروری بنظر می رسید و ساخت به موقع آن کار بزرگی بود. کوتاهی کردن در روند ساخت دهکده گردشگری گناوه گناه بزرگی است که در توسعه این شهر مهم اقتصادی و توریستی خلل ایجاد خواهد نمود.
اما چرا دهکده گردشگری گناوه باید زودتر ساخته شود؟
– به گواه آمار، گناوه هرساله در ایام نوروز و در طول سال میزبان میلیونها گردشگرنوروزی هست که متاسفانه کمپینگ ها، سکونت گاه ها واقامت گاه های این شهربه هیچ وجه قادر به پوشش نیازهای این جمعیت بسیار زیاد نیستند. به همین دلیل ساخت دهکده گردشگری می تواند کمک بسیار زیادی در توسعه گردشگری و تسهیل پذیرایی از گردشگران داشته باشد.
– یکی ازدغدغه های اصلی و البته همیشگی مسئولین در ساخت مناطق گردشگری استقبال بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه این فضاها جهت ارائه خدمات به گردشگران بوده است. که البته این دغدغه با توجه با سابقه حضور موثر بخش خصوصی در گناوه کمتر نمود پیدا کرده ودغدغه های مسئولین را در رابطه با مشارکت بخش خصوصی تا حدود زیادی مرتفع می کند. ضمن اینکه در سالهای اخیر بسیاری از سرمایه گذاران استان های همجوار علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش توریسم و تجارت در گناوه نشان داده اند.
– امروزه یکی ازدغدغه های دولت ایجاد اشتغال در جامعه است. از همین رو هر اقدام موثری در راه ایجاد اشتغال در جامعه را باید حمایت کرد. دراین بین توسعه توریسم در استان بوشهر می تواند تا حدود زیادی مشکل اشتغال را سرو سامان دهد. دراین بین ایجاد دهکده گردشگری در بندر توریستی گناوه و حضور موثر بخش خصوصی در توسعه آن، در کنار سایت بزرگ تجاری گناوه می تواند موقعیت مختلفی شغلی را نه تنها برای جوان شمال استان وشهرستان گناوه بلکه برای همه جویندگان کار در سراسر استان فراهم بیاورد.
– ساحل زیبا و ماسه ای بندر گناوه به عنوان یکی از زیباترین سواحل ایران پتانسیل بسیار زیاد جهت تبدیل به یک مکان گردشگری بین المللی، با استاندارهای ایرانی و اسلامی داراست. گستره بسیارزیاد ساحل زیبای گناوه و حضور روستاهای مستعد توجه اگر با ایجاد فضاهای مدرن گردشگری همراه شود می تواند گناوه را به عنوان یک موقعیت گردشگری خاص بصورت بین المللی نیز معرفی نماید.
همه دلایل ذکر شده وضرورت های بسیار دیگری که مسئولین استان بیشترازبقیه برآنها اشراف دارند، و توجه خاص استاندار محترم برای توسعه بندر گناوه، می طلبد که دهکده گردشگری گناوه دراولیت پروژه های استان در سال ۱۳۹۵ باشد. انشا الله
IMG-20160324-WA0020

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر