شما اینجا هستید

اخبار » برنامه ساماندهی ته لنجی مراحل نهایی خود را سپری می کند
گروه : اخبار

خبر بندر:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: تصمیم های مربوط به ساماندهی کالای وارداتی همراه ملوان ‘ ته لنجی’ مراحل نهایی خود را سپری می کند که جزئیات آن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبر بندر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح الله حقیقی افزود: ساماندهی واردات کالای همراه ملوان (ته لنجی) با حفظ معیشت ساحل نشینان از پارسال آغاز شده است.
۱۱۵۹۵_orig
وی یادآورشد: از سال گذشته تاکنون مدیریت ارشد استان بوشهر موضوع ساماندهی ته لنجی را در قالب نشست های مختلف با مقام های ملی بدون کار تبلیغاتی در دست پیگیری داشته است تا به اصل موضوع لطمه ای وارد نشود.

وی یادآورشد: در همین راستا اسفند پارسال با دعوت از حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور و حضور سه روزه وی به همراه مدیران کل تابعه این ستاد در استان با هدف اتخاذ راهکار مناسب برای ساماندهی موضوع ته لنجی انجام شد.

‘محدودیت ورود کالای همراه ملوان از ابتدای سال جاری در پی نامه رئیس گمرک ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در بنادر جنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است’.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهرگفت: در ادامه رایزنی های صورت گرفته در هفته گذشته استان میزبان ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور بود که یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در جهت ساماندهی موضوع ته لنجی تخصیص داشت.
لنج-۴
وی اظهارداشت:انطباق حداکثری موضوع ته لنجی با قوانین کشور، عدم ایجاد مشکل برای اشتغال ملوانان، لنجداران و کسب و کار بازاریان و جلوگیری از سودجویی کاذب فرصت طلبان از اهداف مهم ساماندهی ته لنجی است.

این مقام مسئول گفت: برای جلوگیری از ایجاد چند گانگی و تبلیغاتی کردن موضوع تمام پیگیری ها به صورت واحد از سوی سالاری استاندار بوشهر انجام شده است .

وی با دعوت از اصحاب رسانه برای پرهیز از تبلیغاتی شدن موضوع ته لنجی برای جلوگیری از خدشه به اصل این موضوع افزود: دریافت دیدگاههای فعالان اقتصادی و رسانه ای از کانال های رسمی مسئولان استان بوشهر را در اتخاذ تصمیم نهایی یاری خواهد کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: این استان دارای ۹۳۷کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است و مردم این خطه نیز همواره حافظ مرزهای کشور بوده اند.

حقیقی یادآورشد: حداقل رسالت ما مسئولان تکریم عملی مردم است و در موضوع ته لنجی نیز باید تصمیم ها به گونه ای باشد که حقوق طبیعی ملوانان افزایش و رونق بازار را در پی داشته باشد ضمن اینکه از سود جویی برخی افراد فرصت طلب نیز از سیاست های حمایتی دولت از مرزنشینان جلوگیری شود.

وی گفت: هم اینک سه هزارو ۱۰۰ فروند شناور با ظرفیت کمتر از ۵۰۰تن در استان بوشهر وجود دارد که با احتساب اشتغال هر فروند ۱۰نفر در مجموع معیشت ۳۱ هزار مرزنشین بطور مستقیم به دریا وابسته است.

معاون استانداری بوشهر اضافه کرد: اشتغال حدود ۴۰هزار نفر نیز بطور غیر مستقیم در این استان وابسته به دریاست که این مهم اهمیت موضوع ساماندهی ته لنجی را دو چندان کرده است.

IMAGE634871957316921487

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر