شما اینجا هستید

اخبار » قبولی بیش از ۸۳ درصدی اتباع بیگانه در دوره سواد آموزی
گروه : اخبار

۷۳۵۹۰۰

به گزارش خبر بندر؛ غلامرضا دانش فر، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دیدار با هیأتی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی ۹۴ تاکنون ۴۳۴نفر از پناهندگان افغان در کلاس سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته اند که از این تعداد ۶۶ نفر در کلاسهای سواد آموزی طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قرار داشته اند و درصورت حمایت بیشتر در سال جاری این توانایی را داریم که پناهندگان بیشتری را تحت پوشش سواد آموزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: از کل رقم ۶۶ نفر افراد تحت پوشش کمیساریای عالی در استان بوشهر در دوره سوادآموزی ۵۰ نفر زن و فقط ۱۵ نفر مرد در این کلاس ها جزء سوادآموزان هستند که پس از برگزاری آزمون پایانی تعداد ۵۵ نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی در دوره سواد آموزی شده اند.

وی اضافه نمود: برگزاری امتحانات پایانی شرکت کنندگان اتباع خارجی( افاغنه) کلاس های سواد آموزی خارج از طرح کمیساریای عالی نیز در حال برگزاری می باشد که نتایج آن بعداً اعلام خواهد شد.

وی در خاتمه سخنانش افزود: امید است در انجام امر باسواد نمودن اتباع خارجی در استان هماهنگی های بیشتر و منظم تری بین معاونت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شیراز و اداره اتباع مهاجران خارجی استانداری بوشهر صورت بگیرد.

در خاتمه این دیدار مسئول هیأت کمیساریای عالی پناهندگان نیز طی سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از تلاشهای انجام گرفته در معاونت سواد آموزی استان بوشهر، گفت: در سال جاری تلاش خواهیم نمود علاوه بر زمینه سازی برای تحت پوشش قرار دادن پناهندگان زیادتری از مهاجران افغان، زمینه ارتقاء آنها نیز در رده های بالاتر( دوره انتقال ) فراهم آوریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر