شما اینجا هستید

اخبار » کلاس توجیهی داوری با حضور مسعود مرادی در گناوه برگزار شد
گروه : اخبار

کلاس توجیهی داوری با حضور مسعود مرادی در گناوه برگزار شد

صدای بندر- اسماعیل کشتکار: کلاس توجیهی داوری با حضور مسعود مرادی ناظر و مدرس بین المللی جامعه داوری کشور در گناوه برگزار شد.

این کلاس توجیهی در یک روز در سالن فنی حرفه ای گناوه و زیر نظر اداره ورزش و جوانان و همچنین هیات فوتبال شهرستان و کمیته داوران گناوه با حضور بیش از ۸۰ داور از سراسر استان با مدرسی مسعود مرادی ناظر و مدرس بین المللی داوری کشور برگزار شد.

در این کلاس آخرین تغییر و تحولات داوری روز دنیا و مسائل مبهم داوری برای داوران استان تدریس شد.

مسعود مرادی گفت: با توجه به اینکه داوران استان بوشهر همه در این کلاس حضور داشتند کلاس بسیار خوب و مفیدی بود و از نظر من بازدهی و تاثیر خوبی در افزایش دانش و دانسته های داوران داشت.

وی افزود: کمیته داوران سال گذشته هیچ نقشی در چیدمان داوری کشور نداشت ولی امسال چیدمان داوری لیگ برتر بر عهده کمیته داوران است.

مدرس کمیته داوران فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما نباید داوران را به بازی بگیریم مثلا” ما یک قضاوت به یک داور می دهیم و در مقابل تا دو ماه دیگر به آن داور ابلاغ نمی دهیم و این یعنی به بازی گرفتن یک داور در حالی که اگر در همان یه بازی قضاوت خوبی نداشت باید به کمیته داوری استانش اطلاع داد.

مرادی بیان داشت: ابلاغ داوران باید کتبی باشد و نه با پیامک و ایمیل داور را برای قضاوت به سر زمین مسابقه فرا بخوانیم و در جلسه کمیته داوران تصویب کردیم که ابلاغ از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام و از طریق فاکس کمیته داوران استان ها به داوران ابلاغ شود.

ایشان تصریح کرد: مسئولین فدراسیون باید در کلاس های داوری که برای لیگ آزادگان برگزار می شود حاضر شوند و جواب گو داوران در قبال هزینه ها و عدم پرداخت حق الزحمه آنها باشند.

مسعود مرادی اضافه کرد: ما سهمیه داوران استان بوشهر را در لیگ آزادگان امسال به ۱۰ نفر افزایش دادیم چونکه معتقدیم که داوران این استان توانایی بالایی دارند.

مرادی در پایان گفت: من قول می دهم که داوران تمامی استان ها با یک چشم دیده شوند و حقی از داوران استان بوشهر ضایع نشود و انشااله شاهد یک تحول در داوری استان بوشهر در سال جاری هستیم و این را در عمل ثابت خواهیم کرد و همچنین از شرکت ساکریس بندر گناوه اسپانسر مالی این کلاس تشکر می کنم که جشن سالروز۴۸ سالگی تولد مرا امروز با حضور تمامی دوستان برگزار کردند.

دبیر کمیته داوران گناوه گفت: ما برای ارتقاء سطح دانش داوران شهرستان و استان از آقای مرادی دعوت کردیم که به گناوه بیایند و این کلاس را برگزار کنیم که ایشان هم پذیرفتند و آمدند.

محراب دشتی مکان افزود: بیش از ۸۰ داور و کمک داور از سراسر استان در این کلاس توجیهی حضور داشتند که نکات بسیار خوبی را از این کلاس یاد گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته داوران گناوه همیشه از برگزاری چنین کلاس هایی استقبال می کند و ما سال گذشته نیز آقای مرادی را برای داوران شهرستان به اینجا آوردیم که آن کلاس نیز کلاس پر باری بود.

دشتی مکان در پایان گفت: جا دارد از اداره ورزش، هیات فوتبال، فروشگاه     ساکریکس اسپانسر مالی این کلاس تشکر کنم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر