شما اینجا هستید

ویژه » شووخی جوان خورموجی با گزارشگر تلویزیون/علیفر به دام افتاد!
گروه : ویژه

 

خبر بندر: کاربری که با تغییر اطلاعات ویکی‌پدیا، گزارشگر بازی لهستان و ایرلند شمالی را به اشتباه انداخت و یکی از بزرگترین سوتی های تلویزیون را رقم زد، جوان ۲۶ ساله خورموجی است که اعتقاد دارد به نوعی خواسته اعتراضش را به صداوسیما در انتخاب گزارشگران نشان دهد.

۷۶۶۲۹۱۱۴ ۲۲۲۴۸۰۴۴۴

به گزارش خبر بندر به نقل از «خلیج فارس»؛ سرهنگ علیفر، گزارشگر بازی لهستان و ایرلند شمالی در اواسط مسابقه این دو تیم در مسابقات یورو ۲۰۱۶ گاف جالبی داد!

او که اطلاعاتش را از ویکی پدیا به دست می‌آورد به اشتباه نام مهندس ناظر استادیوم شهر “نیس” فرانسه را “امیر دولاب” معرفی کرد. اما ماجرا چه بود؟

ماجرا از این قرار است که شب قبل از بازی لهستان و ایرلند، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به نام امیر دولاب که از شیوه جمع آوری اطلاعات سرهنگ علیفر مطلع بوده است به صفحه ویکی پدیا می‌رود و نام مهندس ناظر را به اسم خودش تغییر می‌دهد و سرهنگ را دست می اندازد تا ساعتی پس از پایان بازی، این سوتی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد.

“امیر دولاب” چت خود با دوستش برای گرفتار کردن سرهنگ را در اینتساگرام منتشر کرد

۳۷۶۰۵Screenshot_۲۰۱۶-۰۶-۱۴-۱۵-۴۴-۰۹

این کارم نوعی اعتراض به صداوسیما در انتخاب گزارشگران بود

امیر دولاب که سرهنگ علیفر را گیر انداخته، جوان ۲۸ ساله خورموجی است که در صفحه اینستاگرامش چت خود با دوستش در واتش آپ برای گیر انداختن گزارشگر تلویزیون را منتشر کرده است.

وی در گفتگو با «خلیج فارس» می گوید: من می‌دانستم که سرهنگ علیفر اطلاعاتش را از ویکی پدیا به دست می‌آورد که اصلا معتبر نمی باشد، برای همین شب قبل از بازی ایرلند، با دوستم در واتس آپ چت می کردم، قرار شد در نام ورزشگاه تغییر ایجاد کنم. هدف خاصی هم نداشتم و فکر نمی‌کردم که سرهنگ علیفر از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: فردا شب که بازی پخش شد، من آن را ندیدم، بلکه برادرم زنگ زد و گفت گزارشگر اسم تو را به عنوان سازنده ورزشگاه معرفی کرد. بعد هم که فیلم آن را دیدم، مشخص شد سرهنگ در تله افتاده است!

دولاب با اینکه از علیفر عذرخواهی می کنم، ادامه داد: مصاحبه ظهر امروز وی با سایت ها درباره این اتفاق نشان داد که انسان با جنبه ای است، ولی کار من هم نوعی شوخی آمیخته با اعتراض به صداوسیما در انتخاب گزارشگران ورزشی اش بود.

وی افزود: وقتی گزارشگری به خود اجازه می دهد در مسائل فنی فوتبال دخالت کند و مثلا بگوید بهتر از مورینو مربیگری می داند، باید این حق را به من مخاطب هم بدهد که انتظار داشته باشم در کار گزارشگری وی مداخله کرده و مورد سنجش قرار دهم.

وی با اشاره به اینکه افرادی نظیر فردوسی پور یا مزدک میرزایی به دلیل تسلط به زبان خارجی از منابع معتبر خارجی برای گزارش بازی استفاده می کنند ولی برخی به سراغ ویکی پدیا می روند که منبع متعبری نیست و هر فردی امکان ویرایش اطلاعات آن را دارد، ادامه داد: قاعده ویکی پدیا این است که وقتی کاربری اطلاعاتی را ویرایش می کند، ناظر در محدوده زمانی خاصی بررسی و اگر مستند قوی نداشته باشد رد می کند، از شانس علیفر، ویرایشی که من در نام ورزشگاه “نیس” فرانسه کردم، زمان بیشتری برای بررسی برد و نهایتا بعد از رخ دادن این اتفاقات از ویکی پدیا پاک شد.

وی که اخیرا به عنوان بازیکن با تیم شاهین خورموج به قهرمانی مسابقات این شهر رسیده، خاطرنشان کرد: بدیهی است که انتخاب گزارشگر مناسب باعث جذب بیننده می‌شود. دیروز بازی اسپانیا و چک یک گزارشگر جوان بازی را گزارش کرد که من واقعا از دیدن بازی لذت می‌بردم، امیدوارم صدا و سیما به سلیقه مخاطبش اهمیت بدهد و نسبت به این مسائل بی‌اهمیت نباشد.

دولاب که به تازگی در دانشکده کشاورزی دشتستان فارع التحصیل شده و لیسانس دارد، قبلا در یک موبایل فروشی شهر خورموج فعالیت می کرده و همزمان روی برنامه نویسی های کامپیوتری مسلط شده است. او فعلا بیکار است.

وی متولد روستای “میته” از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی است و اکنون ساکن خورموج می باشد.

به عنوان پرسش پایانی از دولاب می پرسیم آیا قصد دارد گزارشگر دیگری را گیر بیندازد؟! اظهار داشت: دوستانم مرا به شوخ طبعی زیاد می شناسند و در خصوص سرهنگ هم هدفم فقظ شوخی بود و خوشخبتانه ایشان هم خیلی باجنبه بود و گفت اگر سوتی وی باعث خنده مردم شده، خوشحال است و از من دلگیر نمی باشد. دیگر برنامه ای در این خصوص ندارم و همین یکبار کفایت می کند که نظارت بر گزارشگران بیشتر شود.

صفحه اینستاگرام دولاب به نشانی amir2lo قابل دسترسی است، هرچند وی از ظهر امروز آن را خصوصی (Private) کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر