شما اینجا هستید

ویژه » ماجرای درگیری پلیس و مردم در شهر نخل‌تقی چه‌بود؟+تصاویر
گروه : ویژه

 ۸۰۹۹۴_۹۰۱خبر بندر: در روزهای گذشته درگیری‌هایی بین پلیس و مردم در شهر نخل تقی استان بوشهر رخ داد که روایت‌‌های مختلفی درباره آن در رسانه‌ها منتشر شده است. در حالی که پلیس، در اطلاعیه‌ای این حادثه را “درگیری پلیس با قاچاقچیان” اعلام کرده بود، روایت دیگر، حادثه را این‌گونه توضیح داده است: یکی از ماموران نیروی انتظامی به سوی جوانی که قصد داشته سوار بر موتورسیکلت، مقداری جنس را از اسکله نخل تقی خارج کند، به‌طور مستقیم شلیک کرده و او را به قتل رسانده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، فرماندهی انتظامی بوشهر درباره حوادث نخل تقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۱۶تیرماه در حین تخلیه بار قاچاق در نخل تقی عسلویه پس از حضور نیروهای پلیس و درگیری بین پلیس و قاچاقچیان یکی از قاچاقچیان کشته می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: هم اکنون با حضور شخص فرمانده انتظامی استان در محل درگیری، همراهی قابل تقدیر مردم و مسولین شهرستان و اعزام نیروهای کمکی از مرکز استان و شهرستانهای همجوار اوضاع تحت کنترل پلیس می‌باشد.
ماجرای درگیری پلیس و مردم در شهر نخل‌تقی بوشهر چه‌بود؟
با این حال، روابط عمومی نیروی انتظامی استان بوشهر در چهارمین اطلاعیه‌اش از زمان ناآرامی در شهر نخل تقی استان بوشهر، درگذشت یکی از شهروندان این منطقه را تسلیت گفت و اعلام کرد: با عنایت به اینکه کشته شدن مرحوم خلیل باقری اهل و ساکن شهر نخل تقی در حادثه درگیری مورخ ۱۶ تیرماه ۹۵ به هیچ وجه خواست نیروی انتظامی نبوده، ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه، فوت مرحوم را به خانواده محترم، بستگان و آحاد مردم شریف و نجیب شهرهای  نخل تقی و عسلویه تسلیت عرض می‌کنیم.
ارتباط مقتول با قاچاق هنوز محرز نشده/ مامور پلیس در اختیار دستگاه قضایی است
 علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر نیز درباره این حوادث گفته است: جو حاکم در شهرستان عسلویه پس از درگیری روز گذشته در این منطقه در آرامش کامل قرار دارد و هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد. وقوع درگیری در اسکله بندر نخل تقی منجر به کشته شدن یکی از شهروندان بومی شده است.
وی در گفتگو با ایرنا یادآورشد: بررسی ابعاد مختلف این موضوع از جمله علت درگیری توسط مرجع قضایی در حال انجام است.درتحقیقات مرجع قضایی در مورد اینکه آیا کشته شدن یکی از شهروندان ارتباطی با قاچاق کالا داشته است یا خیر نیز بررسی خواهد شد.هم اینک باتوجه به کشف نشدن کالای قاچاقی در این ارتباط برای دستگاه قضایی موضوع محرز نیست و تحقیقات درحال انجام است.ماجرای درگیری پلیس و مردم در شهر نخل‌تقی بوشهر چه‌بود؟
دادستان عمومی بوشهر یادآورشد:مامور یاد شده جهت انجام تحقیقات در اختیار دستگاه قضایی است و چنانچه جرمی محرز شود مطابق قانون با وی برخورد لازم انجام خواهد شد.تدابیر انجام شده توسط دستگاه قضایی و مسوولان، تعامل و همکاری مطلوب اهالی، ائمه جمعه و جماعات، معتمدان و شوراهای اسلامی باعث شده تا جو شهرستان عسلویه آرام و هیچ گونه مشکل امنیتی وجود نداشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت:از مردم نجیب و شریف عسلویه انتظار است همانند گذشته با همراهی و همگامی با پلیس این نیرو را در ایفای مسئولیت برقراری نظم و امنیت در جامعه یاری دهند.همراهی مردم با دستگاه قضا و پلیس باعث می شود فرصت برای کسانی که قصد سوء استفاده از فضای ایجاد شده در منطقه عسلویه داشته باشند فراهم نشود. دستگاه قضا از کاربران فضاهای مجازی نیز انتظار دارد از دامن زدن به شایعات و اخبار غیر واقعی در مورد یادشده پرهیز کنند.
آقای فرماندار، روایت شما چیست؟
در همین حال، هفته نامه پیغام نیز در یادداشتی درباره این حادثه نوشته است:  کمتر از ۲۴ ساعت از واقعه درگیری در نخل تقی  ( جنوب استان بوشهر) گذشته است. طبق گزارش منابع رسمی و غیر رسمی، یک نفر کشته شده، هفت نفر زخمی شده اند و دست کم یک خودروی نیروی انتظامی به آتش کشیده شده است. اگر چه این ماجرا در این منطقه حساس، با درایت مسئولان و افراد صاحب نفوذ محلی پایان یافته و آرامش به منطقه بازگشته است، درباره نحوه آغاز و چگونگی مدیریت آن پرسش های جدی ذهن افکار عمومی را با خود درگیر کرده است به ویژه آن که در این ماجرا یک جوان نیز کشته شده و خانواده و خانواده هایی داغدار شده اند.
در همان ساعات نخستین ماجرا دو روایت تقریبا متضاد از علت شروع آن به مردم منتقل شده است. روایت غیر رسمی می گوید که یکی از ماموران نیروی انتظامی به سوی جوانی که قصد داشته سوار بر موتورسیکلت، مقداری جنس را از اسکله نخل تقی خارج کند، به طور مستقیم شلیک کرده و او را به قتل رسانده است،  این اتفاق به تجمعی اعتراض آلود و درگیری عده ای از مردم با نیروی انتظامی منجر شده و چند نفر نیز در این درگیری مجروح شده اند.
در روایت رسمی تر که از طریق روابط عمومی نیروی انتظامی منتشر شده، درگیری نیروی انتظامی با قاچاقچیان، منجر به کشته شدن یک قاچاقچی شده است. پس از آن هم فرمانده محترم نیروی انتظامی استان در مصاحبه با تسنیم گفته است که نیروی انتظامی در راستای تشدید مبارزه با قاچاقچیان، با آنان در بندر نخل تقی درگیر شده و یک قاچاقچی نیز در این درگیری کشته شده است. نه روابط عمومی نیروی انتظامی و نه فرمانده محترم آن در اطلاعیه و مصاحبه‌شان نگفته‌اند که قاچاقچیان چند نفر بوده اند؛ نحوه درگیری شان مسلحانه یوده یا غیر مسلحانه و همچنین فرد مقتول چگونه به قتل رسیده است؟
این هفته‌نامه در ادامه نوشته است: در این میان، یک سوی دیگر دخیل در ماجرا هنوز روایت خود را از نحوه آغاز درگیری، مقصر یا مقصران اولیه و میزان صحت گزارش نیروی انتظامی برای افکار عمومی بیان نکرده است و آن فرماندار محترم عسلویه است که ریاست شورای تامین این شهرستان نیز بر عهده او است. …افکار عمومی منتظرند که بدانند روایت آقای فرماندار چیست. آیا فرد کشته شده واقعا یک قاچاقچی بوده است یا یکی از صدها جاشوان و معامله گران خرده پایی که سالیان سال است طبق عادت معهود جنس یا اجناسی را قانونی یا غیرقانونی جابه جا می کنند؟ آیا او به راستی با نیروی انتظامی درگیر شده است یا مامور نیروی انتظامی در حین فرار به سوی او شلیک کرده است؟ پاسخ به این پرسش ها بدان دلیل اهمیت دارد که همه اتفاقات تاسف بار بعدی پیامد وقوع آن قتل بوده است.

  1. دلسوز

    همشون اول می زنند بعد می گن قاچاقچی کی باعث قاچاق شده /؟؟؟؟؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر