شما اینجا هستید

اخبار » دامن زدن اختلاف شهردار و شورای شهر گناوه دودش در چشم مردم نرود!
گروه : اخبار

خبربندر،مصطفی مظفری: هفته گذشته تعدادی از حامیان آقای طاهری شهردار گناوه در اعتراض به استیضاح شهردارتوسط شورای شهر گناوه به دفتر امام جمعه محترم رفته تااعتراض خود را به استیضاح شهردار توسط شورا اعلام نمایند.آنها با نتقاد از شورا خواستار حمایت شورا از این شهردار بومی شدند وهمچنین در پیام هایی که در فضای مجازی نیز منتشر شد با انتقاد شدید از اعضای شورای شهر خواستار توقف استیضاح شدند.

صرف نظر از اینکه در این بین حق با شورا یا شهرداری است بیشترین نقد بر رفتار این تعداد از دوستان به اصطلاح حامی شهردار می باشند که یک اختلاف کوچک بین شهردار و شورا را با دامن زدن به آن به سطح جامعه کشانده و بیشتر کردند.

به کارگیری مدیربومی ازخواسته های تقریباً تمامی مردم شهر است وبیشتر مردم در انتخاب بین بومی و غیر بومی مدیربومی را برمی گزینند چون به فضا و محیط شهری آشناتراست و مشکلات را بهترمی شناسد ومحققاً باید راهکارهای بهتری برای رفع مشکلات داشته باشند. ودرمورد شهردار شهر وشخص آقای طاهری هم اینگونه است بخصوص آنکه آقای طاهری ازنخبه های شهر است وبالاترین مقطع تحصیلی را هم طی کرده است. اما قانون هیچگاه فرقی بین مدیران بومی و غیر بومی قایل نیست و باید شهردار یا هر مدیر دیگری نسبت به عملکردش به مراجع بالا دستی اش توضیح دهد. بخصوص اگر این مراجع نمایندگان مردم باشند

شورا شهر گناوه نیز در حال حاضرو پس از اتفاقات پیش آمده هم اکنون نیروهای دلسوزوتوانمند بومی دارد که دغدغه آنها اگر بیشتراز شهردار محترم نباشد کمتر نیست. آنها هم به فکرآبادی شهرخود هستند . یقیناً دراین شورا نیز مثل شخص آقای شهردارکمترکسی به فکرمنابع شخصی وبهره برداریهای غیرقانونی هست. چون هم شخصیت متفاوت تری نسبت به اعضای قبلی دارند وهم سرگذشت اعضای قبلی شورا بوق هشداررا به صدا درآورده است ومردم هم بیشترشورا را زیرذره بین قرارداده اند.

شورای شهر یکی از وظایفش نظارت بر عملکرد شورا تصویب برنامه ها و مصوبات و… می باشد که شهردار باید مجری آنها باشد. در این بین اگر شهردار در انجام امور خود کوتاهی نمود شورا وظیفه دارد او را در صحن شورای شهر مورد سوال قرار دهد.

شورا ابزاری به نام استیضاح وسوال را دارد و کسی نمی تواند بگوید ازابزاری که قانون به دست شما داده است استفاده نکنید. چه بسا دراین استیضاح و سوال و پرسش جواب قانع کننده ای ازطرف شهردارداده شود که باعث رضایت شورا وادامه کارشهردارگردد پس استفاده قانونی ازاستیضاح ازاختیارات شورا است و همچنین عمل به قانون کاری نیست که کسی بتواند به آن اعتراض کند و بخواهند جو سازی کنند.

آنگونه که ازگوشه و کنارشنیده شده است ازمهمترین دلایل استیضاح شهردارتوسط شورا بی توجهی شهرداربه مصوبات شورا و نشنیدن سخنان اعضای شورا واهمیت ندادن به آنهاست که البته اگراینگونه باشد خلاف قانون عمل شده است.

دراین مقال قصد نداریم ازشهرداریا شورا جانبداری شود و شایسته است باراصلاح امور چه شخصیتی چه سازمانی زمینه برای ادامه کاریک نخبه بومی مهیا گردد.

گویا شورا براین عقیده است که شهرداردرزمینه تعامل همفکری با شورا و همچنین بها دادن به نظرات شورا بسیارضعیف عمل کرده است که باین برخورد به نوعی به شورا بی احترامی شده است.

انتقاد دیگری که شورابه شهرداردارد گویا عدم پرداخت ۳ ماه حقوق کارگران شهری است. افرادی که بیشترازطیف ضعیف جامعه (ازنظر مالی) هستند و اجرای کارهای غیرضروری و خرجهای چندصد میلیونی درزیباسازی شهراست.

در این بین حضور حامیان  آقای شهردار و یا بقولی تعدادی ازفعالین اجتماعی در دفتر امام جمعه از شورای شهربه این اختلافات دامن زده تا مشکلی را که میتوانست در صحن شورای شهر به راحتی حل شود به فضای عمومی جامعه کشانده شود. بنظر می رسید وشایسته بود  دوستان حامی شهردار محترم طی نشستی با اعضای شورا که در حقیقت نمایندگان شهروندان گناوه ای هستند دغدغه های خود را مطرح می کردند، نه اینکه با حضور در فضای مجازی و ارسال متن های انتقادی از شورا به بزرگ کردن مشکل کمک کنند.

با حضورحامیان شهردار در دفتر امام جمعه و پخش پیام های ایشان طی چند روز گذشته شاهد پیام های مخالفان شهردار و موافقان شورا نیز در فضای مجازی بوده ایم  تا عملا رودرویی مخالفان و موافقان شورا در سکوت اعضای شورا و شهردار بیشتر شود.

البته با درایتی که در شخص حجت الاسلام حسینی رکنی سراغ داریم یقینا با راهنمایی های ایشان خواسته های موافقین و مخالفین شورا در مسیری صحیح هدایت خواهد شد

مصطفی مظفری

 

  1. ﻋﻠﻲ

    ﺗﺎ ﻛﻲ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺑﭽﻪ ﺑﺎﺯﻱ

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر