شما اینجا هستید

ویژه » عدم حمایت مالی از مهم‌ترین مشکلات فعالیت‌های نمایشی در گناوه است
گروه : ویژه

خبر بندر: نویسنده و کارگردان نمایش افسانه‌های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته گفت: عدم حمایت مالی از مشکلات مهم انجام فعالیت‌های نمایشی در گناوه است.

به گزارش خبر بندر: نشست خبری نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته در نگارخانه زنده یاد اله کرم افتخاری گناوه برگزار شد.

نویسنده و کارگردان نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: برای نخستین بار در شهرستان گناوه قبل از یک رویداد فرهنگی هنری ما اقدام به برگزاری نشست خبری کرده ایم.

مهدی تنگستانی گفت: معتقدم که باید قبل از هر رویدادی در زمینه هنرهای نمایشی ابتدا نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار شود؛ اگرچه در سایر استان‌ها این اتفاق رخ می دهد ولی در استان ما کمتر شاهد این امر هستیم.

تنگستانی بیان داشت: فکر می‌کنم اصحاب رسانه جدا از عوامل یک اثر هنری و به ویژه نمایشی نیستند و بسیار تاثیرگذار و نقشی تعیین کننده در جذب مخاطب به یک رخداد هنری دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشحالیم که بسیاری از اصحاب رسانه شهرستان گناوه خود از هنرمندان این شهرستان هستند، ادامه داد: اصحاب رسانه شهرستان گناوه همیشه یاری رسان هنرمندان شهرستان بوده‌اند و امیدواریم در این ۵ روز نیز چون گذشته فعالیت های ما را به صورت ویژه انعکاس دهند.

تنگستانی در پاسخ به پرسشی در زمینه چرایی رد شدن نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته در جشنواره تئاتر استانی فجر اضافه کرد: کار ما در این جشنواره با نظر داوران بازبین رد شده و ما نیز به انتخاب و دلایل آنها احترام می گذاریم.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در زمینه اینکه آیا مسئولان همکارهای لازم را با شما در برگزاری این برنامه ها داشته اند افزود: یکی از مشکلات عمده ما در انجام فعالیت های نمایشی عدم حمایت های مالی توسط مسئولان مختلف شهرستان گناوه است.

تنگستانی تصریح کرد: برای انجام اجرای عمومی نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته تنها شورای اسلامی و خانه فرهنگ و هنر بندرریگ و شهرداری بندرگناوه ما را هر کدام به شکلی حمایت کرده‌اند که واقعا از همه مسئولان آنها به نمایندگی از اعضای گروه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این کار نمایشی توسط گروه نمایشی ایلیا گناوه روی صحنه می رود افزود: این نمایش به مدت پنج‌روز و درروزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه و اول تا سوم مهرماه سال جاری اجرا می رود و اجرای نخست ما نیز ویژه خبرنگاران شهرستان گناوه بود که انجام شد.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی بیان کرد: در طول اجراهای نمایش افسانه‌های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته ما شاهد نشست‌های مختلفی با حضور منتقدان برجسته نمایشی استان بوشهر و کشور خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری نشست نقد و بررسی نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته را با حضور دکتر ایرج صغیری نویسنده و کارگردان تئاتر و خالق نمایش خاطره انگیز (قلندرخونه) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

تنگستانی تاکید کرد: پنج شنبه اول مهرماه نیز نشست نقد و بررسی این نمایش را با حضور رضا آشفته منتقد تئاتر و نایب رئیس کانون منتقدین تئاتر ایران و مهرداد ابروان عضو کانون منتقدین تئاتر ایران و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه نیز ما نشست نقد و بررسی نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته با حضور دکتر محمدرضا شهبازی دکترای مردم شناسی تئاتر از دانشگاه ایروان و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار خواهد شد.

تنگستانی تصریح کرد: همچنین در روز شنبه ۳ مهرماه سال جاری نیز این نشست با حضور بازیگر، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر ایران و عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری تهران امیر دژاکام برگزار می شود کارگاه یک روزه زیست شناسی بازیگری ساعت ۹ صبح را با حضور این هنرمند ارزنده کشور خواهیم داشت.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی اضافه کرد: تمامی این نشست ها در نگارخانه زنده یاد اله کرم افتخاری ساعت ۱۹ برگزار می شود.

نویسنده و کارگردان نمایش افسانه های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته گفت: حضور بزرگان و همچنین منتقدان تئاتراستان و کشور در شهرستان گناوه توسط گروه نمایشی ایلیا یک فرصت ارزنده برای هنرمندان نمایش این شهرستان و استان بوشهر است و امیدواریم که شاهد استقبال چمشگیر آنها از این برنامه ها باشیم.

منبع خبر : مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر