شما اینجا هستید

اخبار » بیش از هفت هزار نفر در استان بوشهر باسواد شدند
گروه : اخبار

۸۲۳۰۶۳۲۳-۷۱۱۶۹۲۲۳

معاون سواد آموزی استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ نفر در این استان از سواد برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا دانش فر در نشست با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه سواد آموزی، تعمیق و گسترش سواد نیروی محرکه توسعه انسانی قلمداد می شود همه دستگاهها، نهادها و ائمه جمعه باید با استفاده از تریبون های مختلف مساجد و نمازهای جمعه در این مورد ایفای نقش بیشتری کنند.
وی با اشاره به پیام امام خمینی (ره)، منویات رهبرمعظم انقلاب و اسناد بالا دستی مبنی برضرورت مبارزه جدی با معضل بیسوادی، گفت: در این ارتباط تفاهم همکاری آموزشی فرهنگی میان حوزه سواد آموزی استان با دستگاههای مختلف از جمله شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منعقد شده که تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: برهمین اساس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با استفاده از ظرفیت های معنوی (تبلیغات) باید برای جذب، تشویق و ترغیب افراد بیسواد به امر سواد آموزی ورود کند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر نیز برای هرگونه همکاری این شورا برای تحقق جامعه اسلامی عاری از بی سواد اعلام آمادگی کرد.
حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری افزود: استفاده از تریبون های نمازهای جمعه و جماعات، ستادهای نماز جمعه، روحانیون طرح هجرت و حوزه های علمیه در سراسر استان راهکارهایی است که می تواند برای کاهش بیسوادی در جامعه اسلامی مؤثر واقع شود.
وی یادآور شد: با ارائه اطلاعات بیسوادان هرمنطقه و یا شهرستان می توان امید داشت که با ایجاد فضای رقابتی، بسیاری از افراد جذب سواد آموزی شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر