شما اینجا هستید

اخبار » دانشگاه خلیج فارس بوشهر بعنوان پایلوت طرح کارآفرین انتخاب شد
گروه : اخبار

خبر بندر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه به همراه دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی وزارت علوم بعنوان دانشگاه پایلوت طرح دانشگاه کارآفرین انتخاب شدند.

به گزارش  خبر بندر؛ عبدالمجید مصلح روزسه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: با انتخاب دانشگاه خلیج فارس در موضوع دانشگاه کارآفرین در صورت حمایت می توانیم سطح اشتغال آفرینی دانشجویان فارغ التحصیل را به نحو مطلوبی فراهم آوریم.
وی ادامه داد: بر اساس شاخصه بندی سال ۹۴ تنها ۵٫۷ درصد از دانشجویان استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس تحصیل می کنند، این در حالی است که متوسط تحصیل دانشجویان کشور در دانشگاههای دولتی ۱۵درصد است.
مصلح بیان کرد: با وجود اینکه استان بوشهر بهترین منابع را داراست ولی شاخص توسعه یافتگی آن درحد انتظار نیست و بخش عمده ای از توسعه نیافتگی آن مربوط به فقدان سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی است.
وی گفت: با توجه به اهمیت دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی متخصص ولی روند توسعه ای آن متناسب با ظرفیت های موجود در استان بوشهر نیست.
مصلح افزود: دانشگاه خلیج فارس از منظرهایی هم در بعد ملی و هم در بعد استانی نسبت به آن بی مهری شده و به نحو مطلوبی حمایت نشده است.
وی گفت: میزان زمینهای اختصاصی به دانشگاه خلیج فارس نیز متناسب با نیازهای این مجموعه نیست و این در حالی است که برای نگهداری و آوردن هیات علمی با کیفیت باید ارائه دهنده خدمات مطلوب باشیم ولی با توجه به محقق نشدن این موضوع به نحو شایسته بطور معمول با درخواست انتقالی از سوی هیات علمی روبرو هستیم.
مصلح یادآور شد: یکی از دلایلی که مانع توسعه مناسب دانشگاه خلیج فارس شده کمبود فضای خوابگاهی آن است ولی با این حال در مهر سال گذشته دو خوابگاه ۳۰۰ تختخوابی به ظرفیت خوابگاه دانشگاه خلیج فارس افزوده شده است.
وی ادمه داد: از برنامه پنجم توسعه به بعد مقرر شده هزینه احداث خوابگاه با همکاری بخش خصوصی و نهادهای خیریه تامین شود و در این ارتباط بزودی با حضور رئیس بنیاد ۱۵ خرداد عملیات احداث یک خوابگاه در جوار دانشگاه خلیج فارس آغاز خواهد شد.
مصلح گفت: شمار زیادی از دانشگاههای کشور از سوی خیران حمایت می شوند ولی با این وجود در دانشگاه خلیج فارس به نحو مطلوبی از کمک خیران برخوردار نشده ایم.
وی در ارتباط با کیفیت دانش آموزان راه یافته به دانشگاه گفت: در سال گذشته وضعیت کیفی خروجی های آموزش و پرورش مطلوب نبوده و در این بخش نیاز است با ساز و کار مناسب زمینه تقویت این بخش فراهم شود.
مصلح در ارتباط با برخورداری دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از فضای ورزشی افزود: سرانه فضای ورزشی دانشجویان در مقایسه با سایر دانشگاهها یک سوم است تا جایی که تنها یک سالن سرپوشیده ورزشی داریم و از فضای ورزشی روباز استاندارد نیز محروم هستیم.
وی درارتباط با وضعیت قبولی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس درمقطع تحصیلی کارشناسی ارشد اظهارکرد: در این زمینه در سال ۹۴ از رتبه ۳۲ به رتبه ۱۹ کشور ارتقا یافتیم و در بین دانشگاههای بزرگ کشور نیز در رده هشتم قرار گرفتیم.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: در زمینه مهندسی دریایی نیز سالهاست که این دانشگاه در رتبه اول کشور قرار گرفته و رتبه های قبولی ارشد زیر ۱۰ بیشتر از دانشگاه خلیج فارس هستند.
وی یادآور شد: از لحاظ کیفیت مقالات براساس رتبه بندی آی اس سی در سال گذشته در گروه فنی مهندسی از لحاظ ارجاعات (میزان رجوع شده به مقالات تولیدی در سطح دانشگاه) رتبه پنجم کشور را بدست آوردیم.
مصلح ادامه داد: راه اندازی مرکز شتاب دهی نوآوری نیز از اهداف و اولویت های مهم دانشگاه است و با توجه به اینکه پیش از این از فضای کتابخانه برای فعالیت آن استفاده می شد، بزودی در یک فضای مناسب فعالیت خود را تداوم خواهد بخشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر