شما اینجا هستید

اخبار » وجود ۴۱ موقوفه در عرصه علم و سلامت در استان بوشهر
گروه : اخبار

خبر بندر:مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهرگفت: واقفان در استان بوشهر به حوزه‌های علم و سلامت توجه ویژه دارند به‌گونه‌ای که ۴۱ موقوفه در عرصه مدرسه و سلامت در این استان وجود دارد.

به گزارش خبر بندر: حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان در نشست با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، با تاکید بر ترویج به ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: ۳۷۸ موقوفه و ۶ هزار رقبه در استان بوشهر وجود دارد که ۸۰ درصد موقوفات در امور مذهبی و دینی است.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات درآمدزا نیستند، تصریح کرد: برخی از موقوفات شامل حسینیه، مساجد و تکایا درآمدزا نیستند و برخی از آنها نیز منفعتی هستند که درآمدشان صرف نیات واقفان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با تاکید بر توجه به وقف در حوزه قرآن و معارف اسلامی افزود: مردم اقبال خوبی به تفسیر، حفظ و قرائت قرآن دارند و برهمین اساس نیاز است وقف‌هایی در این زمینه ارائه شود.

محمدیان با اشاره به اینکه لازم است وقف با نیت سلامت و درمان در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف تداوم بخشیدن به خیرات است و موقوفاتی که درآمدشان صرف سلامت شهروندان می‌شود از نیازهای روز جامعه به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه علم و سلامت دارای موقوفاتی است،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه موقوفات بیشتر شامل اماکن مذهبی بودند اما واقفان به حوزه‌های علم و سلامت هم توجه داشتند به طوری که در استان بوشهر ۴۱ موقوفه شامل ۲۰ مدرسه و ۱۲ موقوفه سلامت وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر