شما اینجا هستید

اخبار » همه مطب های پزشکان شهرستان گناوه تحت نظارت هستند

خبر بندر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: تمامی مطب ها و کلینیک های این شهرستان بصورت مستمر نظارت و بازدید می شوند.

به گزارش خبر بندر ؛ دکتر علی زکی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: جلوگیری از افزایش نامتعارف برخی تعرفه ها و نظارت بر داشتن استاندارد های بهداشتی و فضاهای فیزیکی از اهداف اجرای این طرح است که بطور منظم از سوی واحد نظارت بر درمان شبکه انجام می شود.
وی اضافه کرد: این بازدید ها به صورت هر دو ماه یک بار و با توجه به نیاز و شرایط در برخی از مواقع به صورت هفتگی و گاهی چندین نوبت در ماه صورت می گیرد.
زکی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ارزیابی تخصصی درمان گران و بویژه پزشکان و متخصصان از نظر کیفیت درمان و روش درمان خارج از محدوده بررسی و نظارت بر درمان است، اما در صورتی که برای بیماری مشکلی بوجود آید باید به اداره نظام پزشکی و واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کند تا توسط کمیته های تخصصی پیگیری شود.
مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: بررسی میزان دریافت تعرفه های اخذ شده از مراجعان، نصب بنر و معرفی سامانه ۱۶۹۰ در کلینیک ها برای آگاهی همشهریان در صورت داشتن شکایات تعرفه ای برای ثبت و بررسی شکایات دراین بازدیدها مدنظر است.
عظمت صیادنیک افزود: نظارت بر داشتن کارت سلامت تمامی کارکنان مراکز درمانی و مطب ها، بررسی دفاتر کار، مطب ها و کلینیک ها از لحاظ داشتن استاندارد های بهداشتی و ارایه خدمات رفاهی، بررسی مدارک و پروانه های قانونی پزشکان و پیراپزشکان از لحاظ تاریخ و داشتن مجوز فعالیت در شهرستان در این بازدید ها بررسی می شود.
وی ادامه داد: تجهیزات، مواد و داروهای مورد استفاده در مطب پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و کلینیک ها از لحاظ داشتن تاریخ مصرف، نحوه جمع آوری و دفع زباله های عفونی و وسایل حادثه ساز نوک تیز نیز بررسی و در صورت رعایت نکردن تذکرات کتبی و در صورت بی توجهی از ادامه فعالیت این مراکز جلوگیری خواهد شد.
وی، با اشاره به پیگیری مراکز درمانی بدون مجوز گفت: اگر فرد یا افرادی بدون داشتن صلاحیت قانونی و داشتن مجوز تایید شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی به نحوی مبادرت به دخالت در امر پزشکی کند با آنها برخورد قانونی می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر