شما اینجا هستید

اخبار » کودکان دیلمی و روز جهانی کودک
گروه : اخبار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیلم به مناسبت هفته کودک گفت : در سال تحصیلی۹۲-۱۳۹۱ تعداد ۲۶۴کودک زیر ۶سال از خدمات مهد های کودک بهره مند شده که ۲۲۹کودک ساکن شهر و ۳۵کودک ساکن روستا ه بوده اند  که در ۴مهدکودک خصوصی ، دیلم۲مهدو روستاهای عامری و حصار هرکدام ۱مهد می باشد..

آغاجری ادامه داد ازطرحهای اجرا شده در دفتر کودکان می توان به طرح یک وعده غذای گرم کودکان مهدهای روستایی وطرح تامین بخشی از شهریه کودکان سه دهک پایین درآمدی ، برگزاری جشنواره های ورزش.قرآن .نمایش .سرودهای انقلابی .مانور زلزله و اجرای برنامه های متنوع به مناسبت های هفته کودک.دهه فجر.دهه اما مت و ولایت.محرم و صفرو … نام برد.

وی ادامه داد با توجه به اهمیت دوران کودکی و ضرورت توجه ویِزه در راستای تامین و برآورده نمودن نیازهای گسترده فردی .اجتماعی.روانی .بهداشتی و امنیتی کودکان و از آنجاییکه وضعیت زندگی.رشدو بالندگی کودکان روشن ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می شود بنا براین هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می توانند در ساختن آینده ای بهتر یار و یاورمان باشند.

آغاجری ادامه داد ۲۱-۱۵مهرماه سال جاری به نام هفته ملی کودک با شعار زنده باد کودکی زنده باد زندگی نامگذاری شده است بر اساس بند۱ماده۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۸۰مجلس شورای اسلامی صدور پروانه فعالیت مهد های کودک بر عهده سازمان بهزیستی می باشد و ماده۲۴۴قانون برنامه پنجم  توسعه قانون مذکور را تنفیذ نموده است.

وی تصریح نمود برای مدیران و مربیان مهد های کودک نیز دوره های آموزشی شامل دوره مقدماتی و تکمیلی مدیریت و مربیگری مهد کودک.خلاقیت و کار آفرینی.خمیر بازی.کودک آزاری.تغذیه صحیح کودکان زیر۶سال.ایمنی و کمکهای اولیه برگزار شده است.

رئیس بهزیستی اظهار نمود در اجرای بند ب ماده۷قانون هدفمند سازی یارانه ها در خصوص توسعه و گسترش حمایت های بیمه ای مربیان و مدیران مهد های کودک جهت برخورداری از بیمه به سازمان تامین اجتماعی شهرستان معرفی گردیده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر