شما اینجا هستید

اخبار » استاندار بوشهر برضرورت برخورد با عوامل حفر چاه غیرمجازدراستان تاکید کرد
گروه : اخبار

خبربندر- استان بوشهر بوشهر گفت: با توجه به شرایط بحرانی سفره های زیرزمینی در استان باید با عوامل حفر چاه جدید غیرمجاز در استان برخورد قاطع شود.

به گزارش خبربندر، مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به شرایط در مورد تصمیم برای بستن چاههای غیر مجاز باید ملاحظه های لازم انجام شود.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته امنیتی شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: دستگاه قضا نسبت به صدور دستور موقت قضایی برای برخورد با عوامل حفر چاه غیر مجاز باید اقدام کند.
استاندار بوشهر اظهار کرد: همچنین باید با عوامل دستگاه‌های حفاری که کارکرد ایجاد حفر چاه غیرمجاز دارند نیز باید برخورد شود.
وی در خصوص برقرسانی به چاههای کشاورزی گفت: دستگاه های ذیربط برای برق رسانی به یک هزار و ۱۵۷ چاه در استان اقدام لازم را انجام و گزارش خود را به سازمان بهینه سازی مصرف انرژی ارسال کنند.
استاندار بوشهر بیان کرد: برای اجرای طرح برقرسانی به چاههای کشاورزی دراستان نیازمند سرمایه گذار با توان بالای مالی هستیم تا در اجرای طرح با مشکل مالی روبه رو نشویم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد منابع آبی زیرزمینی استان شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر است، ۷۶ درصد چاه‌های غیرمجاز استان در این شهرستان حفر شده است.
شاپور رجایی افزود: یک هزار و ۵۰۰ حقله چاه بعد از سال ۸۵ در استان بوشهر حفر شده که امسال باید ۸۰۰ حلقه از آنها پر می‌ شد که تاکنون ۸۱ حلقه چاه پر شده است.
وی بیان کرد: در سال ۹۵، باید از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری می‌ شد اما تا کنون ۸۴ حقله چاه غیرمجاز در استان حفرشده که از این تعداد ۶۴ حلقه در دشتستان و مابقی در جم، تنگستان و گناوه حفر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: از ۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در دشتستان، ۲۸ حلقه چاه فعال و ۳۶ حلقه غیرفعال است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر برضرورت برخورد قاطع با چاههای غیر مجاز و دستگاههای حفاری که هیچ کاری به غیر از حفر چاه غیر مجاز ندارند، شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: سال زراعی ۹۵ – ۹۶ با سرمازدگی، افت قیمت محصولات کشاورزی، مشکلات بازار و سیل همراه بود و در همین راستا فعالان این بخش با مشکلات و ضررهای زیادی روبه رو شدند.
محمد تقی منوچهری در خصوص اجرا طرح حد نگاری (کاداستر) در استان بوشهر افزود: در این زمینه ۳۱ هزار و ۷۸۷ قطعه برداشت نقشه و ۲۲۱ هزار هکتار تولید نقشه شده و نقشه ۶۷ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی نیز برای جانمایی به اداره ثبت ارسال شده است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح کاداستر سه پهنه شامل پهنه اول دشتستان، پهنه دوم بوشهر، گناوه و دیلم و پهنه سوم شش شهرستان جنوبی استان را شامل می‌ شود.
منوچهری گفت: در پهنه اول ۱۰۰ هزار هکتار نقشه، در پهنه دوم ۷۴ هزار هکتار و در پهنه سوم هم ۵۵ هزار هکتار نقشه تهیه شده است.
وی در مورد گازرسانی به مرغداری‌ های استان بوشهر نیز گفت: از ۲۲۸ مرغداری در استان تاکنون به ۹ مرغداری گازرسانی شده و ۲۸ مرغداری هم در دست اقدام و ۱۰۰ مرغداری نیز قرار است در سال آینده گازدار شوند.

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر