شما اینجا هستید

اخبار » مدیرکل دامپزشکی بوشهر: مردم فقط از مراکز عرضه مجاز، مرغ خرید کنند
گروه : اخبار

خبربندر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کشور برای پیشگیری از این بیماری، مردم ازخرید مرغ زنده امتناع و آن را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.

به گزارش خبربندر، مرتضی بحرانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر و کشور ما هم به دلیل اینکه در خط سیر مهاجرت پرندگان (مسیر سیبری به سمت ایران) قرار دارد که این وضعیت باعث شد تا ابتدا استانهای شمالی درگیر این بیماری شوند و بعد در برخی از دیگر مناطق کشور شیوع پیدا کرد.
وی یادآورشد: در استان بوشهر با انجام نمونه برداریها و آزمایشهای مختلف هنوز نمونه مثبتی از این بیماری مشاهده و گزارش نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: در بحث جلوگیری از فروش مرغ زنده مراجع قضایی، دادستان و نیروی انتظامی استان همکاری لازم و تنگاتنگی با مجموعه دامپزشکی دارند که همین تعامل می تواند سلامت جامعه را تامین و تضمین کند.
دکتر بحرانی در مورد مصرف گوشت مرغ با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور بیان کرد: در صورتی که مرغ مصرفی از سیکل کشتارگاه و نظارت بهداشتی دامپزشکی عبور کرده و در مراکز عرضه مجاز به فروش برسد و دارای بسته بندی و تاریخ تولید و انقضای مشخص باشد، هیچگونه خطری برای مصرف وجود ندارد و مردم بدون هیچگونه نگرانی می توانند این محصولات را خریداری و مصرف کنند.

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر