شما اینجا هستید

اخبار » بیستمین دفتر کاریابی بین المللی در بوشهر راه اندازی شد
گروه : اخبار

خبربندر- بیستمین دفتر کاریابی بین المللی کشور با عنوان ‘آرتا’ روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان در بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش خبربندر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر در این آیین گفت: با توجه به ظرفیت، سابقه و جایگاه استان در مبادلات اقتصادی تاسیس دفتر کاریابی بین المللی فرصت و ظرفیتی مثبت برای استان تلقی می شود.
سعید زرین فر افزود: این دفتر کاریابی علاوه بر امکان اعزام نیروی کار به خارج از کشور زمینه و امکان لازم برای کسب و افزایش علم و دانش در بخش های مختلف اقتصادی را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: افراد با کسب تجربه های جدید می توانند زمینه سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: دولت با اعتماد به بخش خصوصی مدتی است که در سیاست های کلان خود به دنبال واگذاری ماموریت ها به این بخش است.
زرین فر اظهار کرد: راه اندازی این گونه دفترهای کاریابی فرصتی خوب برای توانمندسازی نیروی کار است.
مدیردفتر کاریابی بین المللی آرتا در بوشهر گفت: این دفتر با ۱۰ سال سابقه کار زمینه اعزام نیروی کار با دانشجو را به خارج از کشور از جمله کانادا، استرالیا و آمریکا (قبل از دولت ترامپ) فراهم می کند.
مسعود درویشی افزود: در زمان حاضر نیروی کار با مدرک تحصیلی به خارج از کشور اعزام می شوند ولی زمینه برای اعزام نیروی کار زیر دیپلم و دارای مهارت در رشته های مختلف نیز فراهم است.
وی بیان کرد: ایرانیانی که به خارج از کشور اعزام شده اند به دلیل وابستگی به کشور یا برگشته و یا اینکه سرمایه های خود را به کشور هدایت کرده اند و این فرصتی است برای ورود پول به کشور و باید از این ظرفیت بهره برد.
درویشی اظهار کرد: با توجه به مشوق هایی که دولت یازدهم در این زمینه فراهم کرده است، زمینه اعزام قانونی نیروی کار و دانشجو به خارج از کشور فراهم شده است.
وی تاکید کرد: تلاش می شود از ظرفیت نیروی جوان و تحصیلکرده استان بوشهر نیز در این زمینه بهره برد تا این نیرو با کسب تجربه های موفق زمینه کار و سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنند.
درزمان حاضر ۱۶ دفتر کاریابی در استان بوشهر فعال است.

منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر