شما اینجا هستید

اخبار » معادن استان بوشهر ظرفیتی مناسب برای ارتباط با آفریقای جنوبی است
گروه : اخبار

خبربندر- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی گفت: کشور آفریقای جنوبی در زمینه استخراج معادن زیر زمینی تجربه خوبی دارد و معادن استان بوشهر ظرفیت مناسبی برای ارتباط با این کشور است.

به گزارش خبربندر، سید مهرداد سیادت نسب روزچهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر افزود: در کشور ما نسبت به ظرفیت ها و فعالیت هایی آفریقای جنوبی شناخت کافی وجود ندارد در حالی که این کشور در بخش صنعت، بویژه در صنعت خودرو سازی موفق است و این محصول از اقلام صادراتی آن کشور محسوب می شود.
سیادت نسب اضافه کرد: آفریقای جنوبی دارای اقتصاد آزاد و رقابتی است و دولت هیچ گونه تصدی گری در اقتصاد ندارد.
وی ادامه داد: این کشور در بخش توریسم نیز شرایط بسیار خوب و مطلوبی دارد و در این حوزه نیز موفق است.
سیادت نسب گفت: هم اینک میان ایران و آفریقای جنوبی همکاری های متقابل مناسبی صورت گرفته که استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مناسبی در بخش خرما، کشاورزی و معدن می تواند برای مبادلات تجار یو اقتصادی با این کشور از این همکاری ها استفاده کند.
سیادت نسب اظهار کرد: در زمان حاضر بسیاری از کالاهایی که از ایران به آفریقای جنوبی صادر می شود به صورت غیر مستقیم و از طریق سایر کشورهاست که زمینه سازی برای ایجاد ارتباط بین ۲ کشور برای مبادله مستقیم ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کالاهای ما زمینه و شرایط صادرات دارند، اضافه کرد: همچنین استفاده از تجربه کشور آفریقای جنوبی در زمینه توریسم می تواند به ما در جذب توریسم کمک کند.
سیادت نسب ادامه داد: در کشور آفریقا جنوبی دولت مشوق های خوبی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده که معافیت های مالیاتی زیادی به سرمایه گذاران تخصیص می دهد و در این ارتباط سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری هستند.
وی بیان کرد: آفریقای جنوبی یک کشور سرمایه پذیر و در عین حال سرمایه گذار است ولی آنها به دلیل شاخص هایی که وجود دارد ترجیح می دهند که در کشورهای پیرامونی خود سرمایه گذاری کنند.
وی با اعلام اینکه سیستم اقتصادی این کشور به نظام اقتصادی جهانی وصل است گفت: آفریقای جنوبی در زمینه اقتصاد، صنعت وکشاورزی دارای ظرفیت بالایی است که با توجه به ظرفیت استان بوشهر دراین بخش ها، می‌تواند زمینه توسعه روابط تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی فراهم شود.
سیادت‌نسب افزود: نمایشگاه های متعدد بین‌المللی اقتصادی و تجاری در آفریقای جنوبی به عنوان یک مرجع در قاره آفریقاست و در صورت تمایل استان بوشهر می‌تواند در این نمایشگاه‌های بین المللی که ۲۰ کشور آفریقایی نیز در آنها مشارکت دارند، شرکت کند.
وی بیان کرد : در تیرماه امسال نمایشگاه بین‌المللی در زمینه محصولات مواد غذایی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که استان بوشهر می‌تواند توانمندی‌های خود را در این بخش در این نمایشگاه عرضه کند.

منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر