شما اینجا هستید

اخبار » فرماندار بوشهر:پیشنهاد ابطال آرای نفر نخست شورای مرکز استان بدوی است
گروه : اخبار

خبر بندر: فرماندار حوزه انتخابیه و رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان بوشهر گفت: پیشنهاد ابطال آرای نفر نخست شورای اسلامی شهر بوشهر توسط این هیات بدوی است و تصمیم گیری در این زمینه بر عهده هیات نظارت است.
[فرماندار بوشهر:پیشنهاد ابطال آرای نفر نخست شورای مرکز استان بدوی است]

عباس جمشیدی دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: رسیدگی به انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر از سه روز پیش آغاز شده بود که امروز به جمع بندی نهایی رسید و هرچند صحت انتخابات در مجموع تایید شد اما باتوجه به شواهد ، مدارک و مستندات پیشنهاد ابطال آرای منتخب نفر اول به هیات نظارت داده شد.
وی یادآورشد: هیات نظارت شهرستان بوشهر از روز سه شنبه به مدت پنج روز فرصت تصمیم گیری در این زمینه دارد .
فرماندار بوشهر اظهارداشت: برغم اینکه هیات نظارت شهرستان از نظر قانونی می تواند صحت انتخابات را تایید کند اما در مورد ابطال آرا نمی تواند تصمیم گیری کند.
جمشیدی اضافه کرد: هیات نظارت استان در فرصت ۱۵ روزمی تواند در زمینه تایید انتخابات یا موافقت با پیشنهاد هیات اجرایی برای ابطال آرای نفر نخست تصمیم گیری کند که درصورت مثبت بودن نظر هیات نظارت استان در مورد پیشنهاد ابطال حتما باید نظر مثبت هیات مرکزی نظارت در تهران را نیز جلب کند.
وی گفت: هیات نظارت مرکزی نیز پنج روز فرصت رسیدگی به پیشنهاد ابطال منتخب اول شورای اسلامی شهر بوشهر دارد.
فرماندار بوشهر افزود: مبنای تصمیم هیات اجرایی برای پیشنهاد ابطال آرای نفر نخست شورای اسلامی شهر بوشهر مستندات و مدارک موجود مبنی بر خرید و فروش رای ، تبلیغات روز رای گیری ، توزیع اقلام تبلیغاتی و گماشتن افراد در محل شعب اخذ رای است.
جمشیدی اضافه کرد: از بین نامزدهای معترض نسبت به نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر ۱۲ نامزد درخواست بازشماری صندوق داشتند که سه صندوق هرکدام از محله های شمالی ، جنوبی و مرکزی بازشماری شد اما تاثیری در ترکیب اعضای اصلی ایجاد نکرد هرچند وضعیت نفر ۱۱ را به ۱۳ تغییر داد.
وی گفت: همچنین آرای روح الله نصرتی منتخب سوم شورای شهر بوشهر در ۱۱ صندوق ابطال شد که این امر باعث تنزل رتبه وی به ششم شد.
جمشیدی افزود: هیات اجرایی ترکیبی از ۱۱ نفر است که سه نفر از این شمار اداری و مابقی معتمدان و از اقشار مختلف محلی هستند که براساس مستندات و مدارک تصمیم گیری کرده اند.
وی یادآورشد: اگر هیات نظارت دلایل پیشنهاد ابطال آرا را قوی نداند می تواند تصمیم دیگری را اتخاذ کند.
فرماندار حوزه انتخابیه و رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه قانون گذار مسیرهای مختلفی برای پیگیری احقاق حق نامزدها پیش بینی کرده است افراد بجای طرح موضوعات غیر کارشناسی از مبادی قانونی مسایل را دنبال کنند.
شورای اسلامی شهر بوشهر دارای ۹ کرسی است که ۱۷۲ نفر برای تصاحب این شمار در این دوره از انتخابات به رقابت پرداختند.
براساس نتایج اولیه از کل آرای ماخوذه در شهر بوشهر کیوان هاشم زاده با ۱۳هزار و ۸۴۴رای، پویا دولابی با ۱۱هزار و ۳۹۶رای، نداعبدالله زاده با۱۱هزار و یک رای، روح الله نصرتی با ۱۰هزار و ۸۲۸رای ،مهرداد آسایش با ۱۰هزار و ۲۱۵رای، طاهره شمشیری با ۹هزار و ۹۸۶رای، عبدالخالق برزگرزاده با ۹هزار و ۳۹۳رای، اکبرتوسلی با ۹هزار و ۱۲۰رای و ابوذردهداربا هشت هزار و ۹۴۰رای بعنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
همچنین علی پولادی ریشهری با هشت هزار و ۳۹۰رای، رباب عبیدی با هشت هزار و ۸۸رای، داریوش پوربهی هشت هزا رو ۸۱رای، صدرالله محمدی باغملایی هفت هزارو ۶۳۸رای، زهرا رضایی هفت هزار و ۴۵۱رای، حیدررفاهی با شش هزار و ۹۳۱رای بعنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر