شما اینجا هستید

اخبار » روزه داران وعده سحری را جدی بگیرند
گروه : اخبار

خبر بندر:  مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: سحری از مهم ترین وعده های غذایی در ماه رمضان است و باید روزه داران آن را رعایت و بطور کامل مصرف کنند.

اسماء صیادنیک  در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بسیاری از روزه داران بویژه جوانان سحری مصرف نمی کنند درحالیکه بیشتر انرژی بدن با خوردن سحری تامین می شود و در صورت رعایت نکردن علاوه بر مشکلات گوارشی، باعث کاهش توان فکری و جسمی می شود.
وی اظهارکرد: روزه داران در هنگام مصرف غذا موقع افطار و سحر نباید شتاب کنند و زمان کافی را برای صرف هر وعده بویژه سحری اختصاص دهند.
وی گفت: استفاده از نوشیدنی های ویژه مانند شربت خاکشیر، کاسنی، آب لیمو و تخم شربتی برای کاهش تشنگی و عطش در ماه رمضان توصیه می شود.
این کارشناس با بیان اینکه مصرف آب سرد با حجم بالا برای سلامت روزه داران مضر است، گفت: افطاری باید با آب یا نوشیدنی های گرم، خرما، کشمش یا عسل که قند طبیعی دارند بازشود.
وی اظهار کرد: افراد روزه دار برای مهار تشنگی از خوردن غذاهایی نظیر انواع نوشابه ها، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز، سیر، پیاز و فلفل در وعده سحری پرهیز کنند.
وی افزود: انتخاب نوع غذای افطاری و سحری بگونه ای باشد که مواد غذایی مورد نیاز بدن در ۲۴ ساعت شامل کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین، و قندها تامین شود.
مسئول واحدتغذیه شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: زمان افطار باید پس از اذان مغرب در اولین فرصت ممکن باشد، اما زمان شام باید طوری برنامه ریزی شود که قبل از خواب، زمان کافی برای هضم غذا وجود داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر