شما اینجا هستید

گناوه دات کام » بهمن سال ۱۳۴۸ در گناوه

بهمن سال ۱۳۴۸ در گناوه

صدای بندر – عبدالکریم نیسنی: در سال ۱۳۴۸ عده ای از طرفداران نواب صفوی هر هفته یک شب جلساتی در منزل یکی از شهروندان تشکیل میداند.

در شب ششم بهمن برای اعلام موجودیت خود ابتدا با جابجائی تابلو اداره پست و گذاشتن آن در جلو بخشداری و به آتش کشیدن درب اداره پست و گذاشتن آن در جلو ادارات از محله نوروزآباد به تل چیتی و نوشتن شعارهای ضددولتی روی دیوارهای خیابان فارسی گاراژ قدیم یا طالقانی فعلی و برداشتن شعارهای پارچه ای که در ارتباط با انقلاب سفید نصب شده بود اقدام کردند بامداد روز بعد مامورین ژاندارمری با بستن خیابان فارسی شروع به نمونه برداری دست خط و اثرانگشت و پاک کردن دیوار نمودند.

صاحب خانه دیواری که اشعار روی آن نوشته شده بود با مشاهده وضع چنان برآشفت که فریاد زد، اصلا کسانی که این کار را انجام داده اند دشمنی مملکت نبوده اند فقط و فقط دشمنی من بوده اند می خواستند آبرو و حیثیت مرا در گناوه ببرند.

بهرحال مامورین ویژه ژاندارمری وارد گناوه شدند و مدتها تحقیقاتی انجام دادند که تنها به دو غیربومی بنام ساسان و هدایتی و ۸ نفر از اهالی گناوه مشکوک و با بازجویی از آنان در بخشداری بوسیله مامورین آگاهی  پرداختند ولی باز هم دقیقا مسئله را نتوانستند ثابت نمایند. ولی بعضی مواقع حتی افرادی را ملبس به لباس روحانی جهت روشن شدن قضیه به گناوه اعزام می شدند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر