شما اینجا هستید

اخبار » انگشتری ژنرال ماسیاس، روایت انقلاب و عشق
گروه : اخبار


صدای بندر- برازجان :نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» به کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد، با بازی ساناز بهارسالار، علیرضا بحرینی زاده، نوید کریمی، سودابه صولتی و محسن دوراهکی از ۹ الی ۱۱ آبان ماه در تالار فرهنگ برازجان به روی صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان رو به رو گردید.

نمایشنامه «انگشتری ژنرال ماسیاس» نوشته ژوزفینا نیگلی – نویسنده مکزیکی- داستانی ست که در طول انقلاب مکزیک اتفاق می افتد.
انقلاب، خشونت و در عین حال مفهوم عشق، از مضامین این نمایشنامه است. تنگسیرنژاد، کارگردان این اثر گفت :«انقلاب همواره یکی از دغدغه های من بوده است و انقلاب مکزیک، انقلاب دهقانان و طبقه ی فرودست بر علیه دیکتاتور آن زمان «پورفیریو دیاز» بود. آنچه که اکنون به طور واضح در حال تکرار شدن است. امروز هم در کنارمان انقلاب ها و جنگ های داخلی زیادی اتفاق افتاده و روزانه شاهد دیدن تصاویر و شنیدن اخبار گوناگونی از آن ها هستیم. به نظرم مخاطب این نمایش بیش از هر زمان دیگری با آدمهای آن ارتباط برقرار می کند. زیرا آنها بیش از پیش به او نزدیک اند.»

وی گفت : «برای اجرای عمومی این نمایش با مشکلات مالی فراوانی رو به رو بودیم و مسئولان فرهنگی شهرستان و استان هم هیچ کمک مالی نکردند. چون هنوز گروه ما در سامانه استقرار گروه های نمایشی ثبت نشده طبیعتا مبلغی به ما اختصاص نخواهد یافت. من از مسئولان تئاتر کشور خواهش می کنم به گروه هایی همچون گروه ما نیز توجه نمایند. کلیه تولیدات نمایشی من  برای اجرای عمومی است اما بدون حمایت مالی واقعا کار برایمان سخت است. امیدوارم در آینده مورد توجه بیشتری قرار بگیریم. »

در اجرای نمایش « انگشتری ژنرال ماسیاس » علیرضا بحرینی زاده (دستیار کارگردان و طراح نور)، مجتبی حیدری (نورپرداز)، محسن دوراهکی (انتخاب موسیقی)، مهسا رهسپار (مدیر صحنه) و مرتضی بجلی (عکاس) همکاری داشتند.

قاسم تنگسیرنژاد سال گذشته نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» را رو صحنه برده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر