شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری نشست فرهنگی سکنچه در گناوه
گروه : اخبار

 

خبر بندر: به همت موسسه فرهنگی هنری نیمدری سبز و با حضور علاقمندان نشست فرهنگی سکنچه با موضوع ابوسعید گناوه ای در گناوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر؛ محمد مظفری مدیرعامل موسسه نیمدری سبز در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به کار فرهنگی در کشور احساس می شود ودر این راه سازمان های مردم نهاد باید در پیشانی این حرکت به ارائه برنامه بپردازند.

وی با اشاره به نگاه مثبت دولت به سازمان های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی و فرهنگی افزود موسسه فرهنگی و هنری نیمدری سبز فعالیت های گسترده ای را در راستانی توسعه فرهنگی با اتکا به ابزار هنری برنامه ریزی و اجرا نموده است.

مظفری هدف از نشست های تتخصصی فرهنگی که با نام سکنچه قرار است در سطح استان برگزار شود. کمک به توسعه فرهنگی  با استفاده از داشته های اجتماعی و فرهنگی از جمله مشاهیر استان دانست.

وی با تاکید بر عامی بودن مطالب ارائه شده در این نشست ها افزود: سعی داریم مطالب ارائه شده دراین نشست های فرهنگی را در پایان هر سال بصورت کتاب منتشر کنیم.

مدیرعامل موسسه نیمدری سبز با تاکید بر اینکه بسیاری از بحران های فرهنگی ما ناشی از عدم اطلاع از سوابق فرهنگی بخصو عدم آشنایی با مشاهیر و بزرگان پیشین ماست افزود: در اولین نشست شخصیت ابوسعید گناوه ای مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت که با استقبال شرکت کنندگان صورت گرفت

وی افزود: دراین نشست سلسله قرمطیان و شخصیت ابوسعید و حوادث صد سوم هجری قمری مورد بحث و تحلیل قرار گرفت و سخنرانان در حوزه های باستان شناسی، ادبیات و شعر، فرهنگ عامه وحوادث تاریخی و سیاسی ، اجتماعی این دوره زمانی به ارائه مطالب پرداختند.

مظفری تصریح کرد: نشست های علمی پژوهشی سکنچه با گرایش فرهنگی قرار است هر دو هفته یک بار در سطح استان با موضوعات مختلف برگزار شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر