شما اینجا هستید

اخبار » حوزه درمان گناوه کمبود پزشک متخصص دارد
گروه : اخبار

اعزام 80 واحد سیار دندانپزشکی به مناطق محروم

خبربندر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشکان متخصص مجرب در شهرستان گناوه یکی از مشکلات حوزه درمان این شهرستان است که باید با درایت و جدیت زمینه جذب متخصصان فراهم شود.

به گزارش خبربندر، عبدالحمید خدری ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرکزی گناوه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه مرکزی گناوه و آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه‌های موجود اظهار داشت: رضایت‌مندی مردم از مسئولان با ارایه خدمات باکیفیت از اهداف اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران است که باید به بهترین نحو انجام گیرد.

وی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان گناوه با توجه به ارائه خدمات انجام‌شده تقدیر کرد و افزود: در حوزه بهداشت اقدامات بسیار چشمگیری انجام‌شده است ولی هنوز به نقطه ایده آل نرسیده‌ایم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تامین پزشکان متخصص مجرب در گناوه خاطر نشان کرد: در بخش درمان شهرستان گناوه مشکلاتی وجود دارد که کمبود پزشکان متخصص مجرب یکی از این مشکلات این شهرستان است که باید با درایت و جدیت زمینه جذب متخصصان فراهم شود.

خدری تصریح کرد: ما با تمام توان از مجموعه شبکه بهداشت و درمان برای تحقق خواسته‌های مردم حمایت می‌کنم و به این باوریم که با مدیریت خوب و جدیت در کارها می‌توان به هدف والا که همان رضایت‌مندی مردم است دست‌یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه  نیز به شرح مختصری در مورد عملکرد دستگاه جدید پرداخت و افزود: دستگاه الایزا فول اتومات داینکس مدل DS2 ساخت کشور آمریکا است و این دستگاه دارای تأییدیه استاندارد سلامت آمریکا FDA و با بیش از ۲۰۰ مرکز نصب‌شده در سراسر کشور، دومین دستگاه در استان بوشهر است.

علی زکی‌زاده با بیان اینکه این دستگاه نخستین دستگاه الایزا فول اتومات در شهرستان گناوه است تصریح کرد:دستگاه الایزا فول اتومات قادر به انجام آزمایش‌های هورمونی، تیروئید، هپاتیت B، هپاتیت C و HIV با دقت بسیار بالا و جواب دهی حداکثر ۴۸ ساعت است.

وی ضمن ارایه گزارش سه‌ساله از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی گناوه در سه سال اخیر با خرید و تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های جدید و به‌روز، همچنین انجام برنامه کنترل کیفی با دقت و کیفیت بالا، ارایه آزمایش‌های جدید و افزایش فضای فیزیکی و سالن انتظار در حال خدمت‌رسانی به همشهریان گناوه‌ای است.

مسئول آزمایشگاه مرکزی گناوه نیز گفت: با بالا رفتن درجه کیفی آزمایش‌ها در آزمایشگاه مرکزی شهرستان، بار مراجعات به ۳۰ درصد افزایش‌یافته و متوسط ماهیانه سه‌هزار و ۵۰۰ نفر به این آزمایشگاه برای ارایه خدمات مختلف مراجعه می‌کنند.

رحیم محمدی افزود: در این مرکز آزمایش‌هایی مانند تیروئید، پروستات، HBA,C، قند، چربی، آنزیم‌های کبد، الکتروفروزیس، کم‌خونی، مواد مخدر، سل، مالاریا، سالک، تب مالت، حصبه، روماتیسم، تست بارداری، هپاتیت B، هپاتیت C، ایدز، تجزیه ادرار، انگل‌شناسی، کشت ادرار، وبا انجام می‌شود.

 منبع:خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر