شما اینجا هستید

اخبار » مرکز خون بند ناف در بوشهر راه اندازی می شود
گروه : اخبار

خبربندر- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت فعالیت مرکز خون بند ناف و استفاده از این دانش برای برطرف کردن برخی بیماریها موافقت اولیه راه اندازی مرکز خون بند ناف در این استان گرفته شده است.

به گزارش خبربندر، علی احمدی زاده روز یکشنبه به مناسبت ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به نقش خون بند ناف در درمان سرطانها، راه اندازی این مرکز رنج سفر بیماران به استانهای همجوار را برطرف می کند.
وی اضافه کرد: تاسیس شعبه ای از موسسه رویان در قالب مرکز تخصصی ناباروری در استان بوشهر از جمله دیگر طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی در این استان است.
احمدی زاده اظهار کرد: با توجه به خدمات دولتی که در عرصه ناباروری در این مرکز ارائه می شود، انتظار است مسئولان برای فراهم کردن زمینه راه اندازی این مرکز همکاری کنند.
وی راه اندازی دانشگاه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر را از جمله دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد و گفت: این دانشگاه به صورت تخصصی و کارآفرین به دور از هرگونه موازی کاری با دانشگاههای دیگر به صورت علمی کاربردی و یا آموزش عالی از اول مهر آغاز به کار می کند.
احمدی زاده افزود: اولویت سازمان جهاد دانشگاهی در تاسیس دانشگاه کارآفرین با توجه به قابلیت استان در حوزه نفت و گاز است.
وی بیان کرد: برهمین اساس با همت استانداری بوشهر و نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و جهاد دانشگاهی تفاهم نامه ای با شرکت ملی نفت ایران برای توانمندسازی نیروهای جوان چهار شهرستان کنگان، دیر، عسلویه و جم امضا شده است.
احمدی زاده یادآور شد: براساس این تفاهم نامه ۶۰۰ نفر از جوانان شهرستانهای یاد شده در این دوره ها شرکت و پس از گذراندن دوره های عمومی، تخصصی و کارورزی پیش بینی شده، جذب وزارت نفت می شوند.
وی گفت: براساس این تفاهم نامه کار توانمندسازی این جوانان برعهده جهاد دانشگاهی است و با عملیاتی شدن این تفاهم نامه مصوبه ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی در استان بوشهر عملیاتی می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: براساس این تفاهم نامه متقاضیان دیپلم تا کارشناسی می توانند ثبت نام و بعد از گزینش دردوره های آموزشی که از مهرماه آغاز می شود، شرکت کنند.
وی یادآور شد: شرکت ملی نفت برای اجرای این تفاهم نامه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
احمدی زاده، محور اشتغال را از جمله عرصه های فعالیت جهاد دانشگاهی عنوان کرد و یادآور شد: تلاش می شود سازمان اشتغال و فناوری و مراکز رشد فناورانه در استان راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه بحران آب در استان بوشهر و کشور جدی است گفت: بومی سازی آب شیرین کن ها در جنوب بویژه استان بوشهر از جمله دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی در این استان است.
احمدی زاده، ارائه برنامه های آموزشی کوتاه مدت با هدف توانمند سازی در قالب ۲۰۰ عنوان رشته از جمله برای کارکنان دولت، راه اندازی نمایندگی خبرگزاری دانشجویی (ایسنا) و قرآنی (ایکنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، فعالیت در حوزه گردشگری و برگزاری همایش بین المللی خلیج فارس را از جمله دیگر برنامه های این مرکز عنوان کرد.
احمدی زاده تاکید کرد: تلاش می شود برای همکاری در برپایی کرسی های آزاد اندیشی و توانمند سازی هرچه بیشتر دانشجویان مرکز فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی در دانشگاههای استان راه اندازی شود.
وی بیان کرد: هدف از تاسیس جهاد دانشگاهی ایجاد پلی بین دانشگاه و صنعت است.
آخرین سازمان جهاد دانشگاهی کشور تیرماه امسال در استان بوشهر راه اندازی شده است.
منبع: ایرنا

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر