شما اینجا هستید

ویژه » نشست اعضای شورای شهر گناوه با ورزشکاران
گروه : ویژه

 

خبر بندر؛ مصطفی مظفریاولین جلسه علنی شورای شهر گناوه، با حضورورزشکاران برگزارگردید. این شورا که با حضوراکثریت جوانان تشکیل شده دغدغه ورزش دارند واین دغدغه را با دعوت ازورزشکاران مدال آورالمپیکی، جهانی و آسیایی گناوه ای دراولین جلسه علنی برگزارکرد. دراین جلسه که به ریاست روح اله ملک زاده ومیدان داری وی دراکثردقایق پیگیری شد.

ریاست شورای شهر گناوه با اشاره به اینکه این شورا تلاش دارد برای رفع مشکلات ورزشکاران ازجمله کمبود فضای ورزشی بخصوص بانوان گامهایی بردارد ودراین راه اداره ورزش وجوانان می تواند بهترین مشاوربرای شورای شهر باشد و چون مرجع اصلی ورزشکاران درشهراداره ورزش و جوانان است.

روح اله ملک زاده ازتشکیل کارگروهی درشورای شهربرای ورزش شهرخبرداد که اعضا آن کارشناسان ورزشی صاحب نظران، تحلیلگران، خبرنگاران خواهند بود.

وظیفه این کارگروه حمایت ازورزشکاران ورفع مشکلات پیش روی آنهاست.

البته مشخص است که شورا نمی تواند کمبودها و مشکلات را رفع کند وشهرداری وشورا  نسبت به بضاعت خود به این قضیه کمک خواهند کرد.

وضعیت مالی شهرداری هم جالب نیست.

شورای جدید درمیانه سال برسرکار آمد درهمان ابتدای کاربه ما اعلام شد بودجه فرهنگی و ورزشی شورا به پایان رسیده است و این قابل قبول نیست و من علت را نبود افراد دغدغه مند در مسائل فرهنگی و ورزشی درشورای قبل می بینم.

رئیس شورای شهر گناوه با اشاره به عدم وجود فضای ورزشی متعلق به شهرداری درشهر گناوه افزود قصد داریم درمحل شهر بازی قدیم در خیابان ساحلی مجموعه ورزشی ایجاد کنیم.

خانم اسماعیلی ازاعضای شورای شهر گناوه و مسئول کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا طی سخنانی گفت دغدغه اصلی من درشورا کار برای بانوان است و از آنجا که فضای ورزشی مخصوص بانوان درشهر گناوه وجود ندارد و طرح مطالعاتی احداث پلاژ بانوان را آغازکرده ایم وتصمیم داریم که سالن ورزشی ویژه بانوان درگناوه احداث کنیم.

آقای ماندنی عرب زاده نایب رئیس شورا نیزدرسخنانی با بیان کیفیت عالی ساحل زیبای گناوه، احداث پلاژ بانوان را قابل اجرا خواند و گفت دراین زمان که هرورزشکاری که به شورا مراجعه کرده است دست خالی برنگشته ودرحد توان شورا به آنها کمک شده است.

ورزشکاران حاضر درجلسه به کمبودها، نیازها و مشکلات خود پرداختند که ذعاب قهرمان وزنه بردارگناوه ای و عضو تیم ملی جوانان ایران درسخنانی عنوان کرد دربین ورزشکاران گناوه ای ، ورزشکارانی هست که ۴۸ مدال بین المللی وقهرمانی کشوردارد . این همه افتخاررا فقط یک ورزشکارکسب کرده است واین نشان می دهد که قهرمانان گناوه ای لایق حمایت بیشتروچندین برابرهستند درحالی که دغدغه اصلی وزنه برداران گناوه ای سالن هست یعنی حداقل ترین ها درورزش. وی اضافه کرد سالن موجود وزنه برداری اصلاً شایسته حضورقهرمانان کشوری گناوه ای نیست. وی بیان داشت هزینه های بالای تمرینات و رفت و آمد ازدیگر مشکلات ورزشکاران ملی پوش است که کمتر مورد توجه قرارمی گیرد.

سید عرفان حسینی کاپیتان تیم ملی کم بینایان کشور ازوجود مشکلات فراوان و عدم توجه مسئولین شهر به وضعیت قهرمانان خود گلایه کرد. وی افزود خیلی ازاستانهای کشورحتی تهران با حدود ده میلیون جمعیت آرزوی داشتن قهرمانان گناوه ای را دارد وخیلی ازاستانها با هزینه های فراوان درتلاش هستند که ورزشکاران آنها عضو تیم ملی دوومیدانی کم بینایان شود ولی متأسفانه در استان بوشهروشهر گناوه اصلاً این قهرمانان دیده نمی شوند و کوچکترین مشکلات آنها هم مرتفع نمی گردد. وی اضافه کرد مهم ترین مشکلات قهرمانان گناوه ای تیم ملی دوومیدانی کم بینایان نداشتن شغل و مشکلات عدیده مالی است که متأسفانه دربین مدیران شهری واستانی برنامه ای برای رفع این مشکلات نمی بینم .

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان گناوه درپاسخ به بیان کمبودها و مشکلات ورزشکاران گفت من خودم را درکنارشما می بینم. مشکلات شما مشکلات من هم هست ولی توان مالی اداره ورزش و جوانان بیش ازاین اجازه خدمت رسانی را نمی دهد وازاین کمبودها من هم رنج می برم.

رحمان عمادی افزود درتلاش هستیم سرانه فضای ورزشی شهرستان را بیشتر کنیم ودراین راه شورا و شهرداری می توانند با ایجاد مجموعه ورزشی کمک شایانی به ورزشکاران و قهرمانان شهرستان بکنند. ودرادامه با بیان اینکه خوابگاه ویژه ورزشکاران درگناوه با تلاش فراوان امسال کلنگ آن به زمین زده خواهد شد و یکی ازنیازهای اصلی ورزش گناوه دریکی دو سال آینده رفع خواهد شد.

وی با اشاره به نبود سالن اختصاصی بانوان درشهر گفت درآبان ماه و همزمان با هفته تربیت بدنی کلنگ احداث مجموعه ورزشی بانوان به زمین زده خواهد شد.

وی بیان کرد که کارمهم دیگر ی که دردست اقدام داریم تخریب سالن پیرشهید عباسی است که قصد داریم سالنهای مناسب با توجه به نیازورزش شهر درجای آن احداث کنیم. که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم مشکلات مکانی ورزشکاران را به حداقل برسانیم.

مهندس احمدی شهردارگناوه در این جلسه با بیان این مطلب که  ورزشکاران و افتخارآفرینان گناوه ای را دوست دارم ودرحد توان شهرداری از آنها حمایت می کنم وی نبود مجموعه ورزشی متعلق به شهرداری را درشهر یادآور شد و افزود با مصوبه به شورای شهر کاراجرای این مجموعه ورزشی را آغازخواهیم کرد و هزینه آن را دربودجه سال ۹۷ شهرداری می گنجانم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب قهرمان گناوه ای گفت تلاش خواهم کرد تا پنج نفرازقهرمانان شهر را با الویت مدال المپیکی و جهانی و آسیایی درشهردرای استخدام کنیم که دغدغه شغلی و مالی آنها کمترشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر