شما اینجا هستید

ویژه » واگذاری و تجهیز یکی از پارک های سطح شهر به توانخواهان
گروه : ویژه

خبر بندر: با پیشنهاد توانخواه بوشهری یکی از بوستان های شهر بوشهر در اختیار توانخواهان قرار خواهد گرفت

 

در جلسه شورای شهر بوشهر ترانه فرخی زن توانمند و توانیاب بوشهری حضور داشت. وی که بخاطر مشکلات حرکتی از ویلچر استفاده می کند به سختی پله های ساختمان امیریه را طی کرده و خود را به محل برگزاری جلسه رسانده و در ابتدای سخنان خود به این موضوع اشاره کرد.

 

فرخی گفت: « وقتی خدواند من را آفرید مطمئن بود که اشتباه نکرده است پس من چرا خودم را باور نداشته باشم. بعلت طی کردن پله ها هنوز تنفسم مشکل دارد و این مشکل همیشگی ما توان یاب هاست. از زمان کودکی که من با این بیماری مواجه شدم(دهه شصت) تاکنون وضعیت ما توان یاب ها به همین صورت است . بهسازی و مناسب سازی متناسب با مشکلات افرادی مثل من در فضاهای شهری صورت نگرفته است. حتی همین ساختمان که محلی برای حضور همه شهروندان است هم در آن فکری به حال حضور توان یاب ها نشده است.»

 

وی در ادامه با اشاره به رفت و آمد های خود از منزل تا نقاط مختلف شهر بیان داشت: «رفت و آمدم همیشه یکی از دغدغه های من بوده است. کاش تمهیدی در این خصوص اندیشه می شد تا توان یاب ها از امکانات و تسهیلاتی رایگان برخورد دار می شدند. سرو یس های حمل و نقل عمومی برای افرادی مثل من به هیچ وجه مناسب نیست. بنابراین ما مجبوریم برای طی کردن مسافت ها، از سرویس خصوصی استفاده کنیم که این خود هزینه زیادی را به ما تحمیل می کند.»

ترانه فرخی  از شورای شهر و شهردار بوشهر درخواست کرد تا موارد مطرح شده را در دستور کار خود قرار دهند چرا که توان یاب ها نیز حق استفاده از امکانات و فضاهای شهری را دارند. وی گفت: «درخواست می کنم که شهرداری شرایطی را برای  مناسب سازی و دسترسی آسان به  کلیه پایانه ها ایستگاه ها ،تاسیسات سامانه ها و ناوگان حمل و نقل زمینی دریایی و هوایی را فراهم کنند و استفاده افراد دارای معلولیت متوسط به بالا با ارائه کارت شناسایی و صادره از سازمان ها از مراکز تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاه های دولتی و شهرداری استان بوشهردر اولویت کارکنان قرار گیرد و به صورت رایگان باشد.»

فرخی در پایان ایده واگذاری یکی از پارک های هم سطح خیابان و تجهیز این پارک به وسایل و تجهیزات ورزشی و رفاهی متناسب برای توانا یابان را مطرح کرد که بسیار مورد توجه اعضا و شهردار شهر بوشهر قرار گرفت.

ابوذر دهدار رییس شورای شهر ضمن قدر دانی از حضور ترانه فرخی و مطرح کردن مسایل جامعه توان یابان گفت: « برای حضور توان یابان در جلسات شورای شهر، تلاش می کنیم شرایط بهتری فراهم کنیم. همچنین در سطح شهر مناسب سازی پیاده روها و بقیه فضاهای شهری در دستور کار قرار دارد و بصورت جدی پیگیری خواهیم کرد.»

اکبر توسلی نیز در پاسخ به مطالبات فرخی به آیین نامه های صادر شده در این خصوص اشاره نمود که شهرداری موظف است این مهم را پیگیری و اجرا نماید.

طاهره شمشیری با به اشاره طرح مناسب سازی پیاده روها و دیگر فضاهای شهری اظهار داشت: « در این طرح تمام مواردی را که به آن اشاره کردید لحاظ شده است و با پیگیری جدی و سرعت بخشیدن  در جهت اجرا یی شدن کامل آن اقدام خواهیم کرد.»

پویا دولابی عضو کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر نیز به مقرارات و آیین نامه های ساخت و ساز های شهری و لزوم رعایت موارد مطرح شده اشاره کرد. و ابراز امیدواری نمود که شهرداری بطور جدی به امر مناسب سازی بپردازد.

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورای شهر بر رسیدگی به مطالبات و خواسته های ترانه فرخی بعنوان نماینده جامعه توان یابان تاکید نمود و گفت: «امیدوارم این مطالبات واقعا پیگیری شود و نه فقط در همین جلسه وعده هایی داده شده و بعد از آن این مطالبات محقق نشود.»

میگلی نژاد شهردار بوشهر نیز قول  همکاری و واگذاری یکی از پارک های سطح شهر و تجهیز آن را داده و از حضور فرخی در این جلسه قدر دانی کرد.منبع: جامعه آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر