شما اینجا هستید

اخبار » مردم جاده ساحلی دیر به بوشهر را بستند
گروه : اخبار

خبر بندر: – مردم شهرستان دیر که نسبت به عدم تکمیل جاده بوشهر – دیر و وقوع تصادف‌های خطرناک در این مسیر معترض هستند، خواستار تسریع در تکمیل این مسیر شدند.

به گزارش خبر بندر،جاده ساحلی دیر- بوشهر به منظور ایجاد ارتباط بین مرکز شهرستان دیر با مرکز استان و هموار شدن تردد روستاهای مستقر در این مسیر ایجاد شد که امروزه به دلیل استقرار  پروژه پارس شمالی و شرکت‌های متعدد از جمله پتروشیمی متانول کاوه روزانه حجم زیادی از خودروهای سبک و سنگین در آن تردد می‌کنند و نزد مردم منطقه به جاده مرگ مشهور شده است.

تردد فراوان وسایل نقلیه سبک و سنگین از این مسیر و  عرض کم جاده  و نداشتن شانه خاکی باعث بروز تصادفات فراوان و فوت در این جاده شده تا جایی که حیدر دوراهکی فرماندار فقید شهرستان دیر نیز  در همین مسیر جان خود را از دست داد لذا می طلبد مسئولان در دوبانده کردن آن تسریع کنند.

صبح امروز مردم بندر دیر که اکثر آنها از روستای اُلی شمالی هستند در اعتراض به وقوع تصادف‌های خطرناک در مسیر  جاده ساحلی دیر – بوشهر به ویژه حد فاصل دیر تا پتروشیمی متانول کاوه حاضر شدند که این تجمع منجر به مسدود شدن محور شد.

همزمان با بسته شدن این محور توسط مردم بیش از ده ها دستگاه موتورسیکلت، کامیون و سواری متوقف شدند که نشانگر حجم تردد بالا و حساس بودن این محور است.

مسیر کنونی جوابگو نیست

یکی از اهالی روستای اُلی شمالی شهرستان دیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چندین ماه است که عملیات اجرایی دوبانده کردن این مسیر شروع شده اما روند کار بسیار کند و ناامید کننده است از آن طرف شانه خاکی و پارکینگ ورودی روستاهای اُلی شمالی و جنوبی را برداشته‌اند و با توجه به اینکه هم از روبرو و هم از پشت سر وسایل نقلیه تردد می‌کنند، برای ورود به روستا مجبوریم مسافت زیادی را طی کنیم تا بتوانیم دور بزنیم و وارد روستا شویم.

ماندنی مرادی افزود: بیش از ۳۰ سال از عمر این جاده می‌گذرد و امروز با توجه به استقرار شرکت متانول کاوه در پنج کیلومتری شهر دیر و حجم بالای موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه سبک و سنگین که روزانه در این مسیر تردد می کنند، دیگر جوابگو نیست.

وی ادامه داد: از زمان استقرار این شرکت و بالا رفتن حجم ترافیک، سالیانه شاهد تصادف‌های متعدد و پرپر شدن جوانان و عزیزانمان هستیم، اما فریادرسی نیست که به داد دل ما برسد.

مرادی بیان کرد: خواسته ما این است که در اجرایی شدن این مسیر تسریع و نسبت به ایجاد پارکینگ در ورودی روستاهای اُلی شمالی و جنوبی و همچنین نصب سرعت‌گیر و چراغ راهنما اقدام شود.

خطر در کمین مردم است

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: کارگران شرکت متانول کاوه روزانه با چند صد دستگاه موتور سیکلت و ماشین  برای حضور در سرکار همزمان از این مسیر تردد می کنند که با توجه به عرض کم و نداشتن شانه خاکی خطر در کمین جوانان ما است.

کشکولی اضافه کرد: ما نسبت به قانون تمکین داریم اما  انفعال مسئولین باعث شده دست به این اقدام بزنیم بلکه کسی صدای ما را بشنود و به مشکلات به حق ما رسیدگی کند.

وی اظهار کرد: خواسته ما از آقای استاندار و فرماندار این است که برای دوبانده کردن مسیر دیّر به شاهزاده ابوالقاسم به جد و با روحیه انقلابی عمل کنند وگرنه با روند فعلی انتظار احداث این مسیر بیهوده است.

لیلا فخرایی از زنان شرکت کننده در این تجمع  که فرزندش سال‌ها قبل در این مسیر تصادف و فوت شده است نیز گفت: بارها درباره خطرات این جاده با فرمانداری و بخشداری مکاتبه کرده ایم تا بلکه تدبیری بیاندیشند که دیگر شاهد تلف شدن عزیزانمان نباشیم.

عرض کم جاده و تصادفات فراوان

رئیس شورای اسلامی روستای اُلی شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه تصادفات زیادی به دلیل عرض کم جاده در این محور رخ می دهد و افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند.

حسین پولادی با بیان اینکه ما بارها خواسته‌های مردم را به مسئولین منتقل کرده‌ایم، افزود: برای احداث فلکه ورودی روستا با فرماندار و بخشدار صحبت هایی داشته ایم که امیدواریم نسبت به این مهم اقدامی صورت گیرد.

وی یاد آور شد: گسترش شانه خاکی و نصب سرعت گیر نیز از دیگر مطالبات مردم روستای اُلی شمالی است.

شرمنده مردم هستیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار دیّر نیز که به اتفاق بخشدار مرکزی در جمع تجمع کنندگان حضور پیدا کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های اخیر میزان تردد وسایل نقلیه افزایش یافته که این افزایش تردد منجر به جان باختن تعداد زیادی از هموطنان و شهروندان شده است.

نامدار درویشی  با بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم، اضافه کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و وظیفه مسئولین است که مشکلات آنها را حل کنند.

وی با بیان اینکه دوبانده شدن مسیر دیّر تا امامزاده ابوالقاسم  مدتی است که شروع شده افزود: در حال حاضر احداث پارکینگ و نصب سرعت گیر در ورودی روستاهای اُلی شمالی و جنوبی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی تا زمان تکمیل این مسیر در اولویت است.

درویشی با دلجویی از تجمع کنندگان گفت: ما در کنار شما هستیم و قطعا مشکلات را به مقامات بالاتر منتقل می‌کنیم.

طول مسیر دیر تا شاهزاده ابوالقاسم ۱۰ کیلومتر است که بخشی از عملیات زیر سازی آن انجام گرفته اما پروژه به کندی پیش می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر