شما اینجا هستید

اخبار » رونمایی از کتاب نامه گناوه
گروه : اخبار

 

خبر بندر:به همت موسسه فرهنگی، هنری نیمدری سبز رونمایی از کتاب ششم نامه گناوه با حضور دوستداران کتاب در گناوه برگزار شد.

به گزارش خبر بندر؛محمد مظفری مدیرعامل موسسه نیمدری سبز در این مراسم گفت: کتاب به عنوان رسانه ای مهم در توزیع عادلانه علم و اطلاعات می تواند نقش بسیار مهمتری را در جامعه ما ایفا کند که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود.

وی افزود: هرچند چاپ و نشر کتاب با هزینه های بسیاری روبروست و فروش آن نیز می تواند یک چالش بزرگ برای نویسندگان باشد ولی در طی سالهای اخیر بر تعداد کتاب های منتشر شده در شمال استان بخصوص بندر گناوه افزوده شده است.

این پژوهشگر با اشاره به وجود نویسندگان بسیار خوبی که برای چاپ آثارشان دچار مشکل هستند خواستار توجه سازمان های فرهنگی، ادارات و شهرداری ها برای کمک به توسعه نشر در استان بخصوص شمال استان شدند.

مظفری با اشاره به برگزاری نشست های فرهنگی و هنری موسسه نیمدری سبز  در سطح استان تاکید کرد: تلاش ما این است این نشست های فرهنگی با رویکردی کاربردی در توسعه فرهنگی استان موثر باشد.

غلامحسین دریانورد مدیر نشر دریانورد که کتاب نامه گناوه به کوشش ایشان منتشر شده نیز گفت: ششمین کتاب نامه گناوه در ۲۴۸ صفحه و توسط نشر دریانورد منتشر شده و در این کتاب ۲۷ مطلب در قالب مقاله، گفتگو، شعر، خاطره و افسانه آمده است.

وی افزود:کتاب ششم نامه گناوه در سه بخش تاریخ و فرهنگ مردم گناوه، ادبیات و تاریخ شفاهی آماده شده است.

دریانورد با اشاره به اینکه اولین کتاب نامه گناوه در سال ۱۳۸۲ منتشر شده افزود: بعد از یک توقف چند ساله از سال ۱۳۹۱ انتشار کتاب های بعدی آغاز شده که امسال  کتاب ششم آن منتشر گردیده است.

این نویسنده با اعلام اینکه کتاب هفتم نامه گناوه در حال آماده شدن می باشد گفت:  کتاب نامه گناوه قابلیت چاپ تا شماره ۱۰۰ رادارد.

امیر حسین حیات داوودی از نویسندگان گناوه ای و از فعالان و دوستداران عرصه کتاب نیز با اشاره به تاریخ شفاهی شمال استان افزود: تا چند سال پیش کتاب هایی که در شمال استان چاپ شده بود بسیار کم بود ولی به حمد الله امروز شاهد چاپ آثار نویسندگان شمال استان بوشهر هستیم

وی چاپ مجموعه کتاب های نامه گناوه را فرصت مناسبی برای نویسندگان شمال استان برای عرضه مطالب تاریخی و فرهنگی دانست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر