شما اینجا هستید

اخبار » از پیرغلامان اهل بیت در گناوه تجلیل می شود
گروه : اخبار

 

خبر بندر: به همت هیات متوسلین زینب کبری(س) شهرستان گناوه و در جریان مراسم سر صفری از چهار پیر غلام حسینی تجلیل می شود.

به گزارش  خبر بندر: محمد مظفری مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: مراسم آئینی سر صفری طبق روال سال‌های قبل با حضور هیئت‌های مذهبی در حسینیه حضرت زینب گناوه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم سرصفری از آئین‌های دیرین روز پایانی ماه صفر بوده که در گناوه پس ار دو ماه عزاداری برگزار می شده و چند سالی هست که احیا شده است.

مظفری افزود: در جریان این آئین و طبق روال سال‌های قبل از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌شود که امسال نیز از چهار پیر غلام اهل بیت که از بانیان قدیمی بندر گناوه بوده اند تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: حاج الله کرم مظفری از ذاکرین وقاریان مطرح گناوه که بیش از نیم قرن است به عنوان بانی در محله عبدامام گناوه در خدمت تبلیغ  فرهنگ عاشورا است.

مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه ادامه داد: حاج محمد کریم امینی بانی هیات زنجیر زنی نوروزآباد برای اولین بار دسته زنجیر زنی را چند دهه قبل در گناوه راه‌اندازی کرده و تا کنون این خدمت ادامه داشته است.

وی گفت: کربلایی خلیل مومنی از ذاکرین قدیمی محله سرخور گناوه که بیش از نیم قرن است منزل پدری‌اش و منزل شخصی خودش میزبان سوگواران ابا عبدالله است و زندگی خود را وقف خدمت به اهل بیت کرده است.

مظفری افزود: حاج نادر منظم از نوحه خوانان قدیمی گناوه که در حسینیه امام زاده گناوه در ایام محرم وصفر ودر مراسم سوگواری اهل بیت به عنوان ذاکر اهل بیت خدمت کرده است.

مظفری ادامه داد: مراسم سر صفری وتجلیل از پیر غلامان اهل بیت روز یکشنبه سی‌ام صفر ساعت ۳ بعد از ظهر در حسینیه حضرت زینب کوی عبدامام برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر