شما اینجا هستید

اخبار » تنور گازی بین عشایر شهرستان دشتستان توزیع شد
گروه : اخبار

تنورگازی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان گفت: در راستای جلوگیری از قطع درختان جنگلی و تامین رفاه عشایر، تنور گازی بین عشایر شهرستان دشتستان توزیع شد.

به گزارش  خبر بندر؛ ابوالقاسم محمدی  در آیین واگذاری تنور گازی به عشایر منطقه عشایر با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی در عرصه مرتعی و جنگلی اظهار داشت: منطقه  دشتستان از نقاط خوش و آب‌هوای استان بوشهر برای سکونت و فعالیت اقتصادی عشایر تعیین شده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از قطع درختان افزود: به‌منظور جلوگیری از قطع درختان برای پخت نان توسط عشایر، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان در برنامه‌ای ترویجی و فرهنگی اقدام به  توزیع ۳۵ دستگاه تنور گازی بین عشایر و روستائیان این منطقه کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان گفت:این کار در ادامه طرح جایگزینی سوخت فسیلی و تشویق مردم در حفاظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان انجام شده است و بدون شک تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی افزود: انتظار داریم با تجهیز خانواده‌های عشایر به تنور گازی از مراتع و عرصه‌های جنگلی شهرستان مراقبت بیشتری کنیم و زمینه‌ای برای حفظ طبیعت فراهم شود.

محمدی همکاری عشایر منطقه با ادارات منابع طبیعی و امور عشایررا مطلوب توصیف و بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت در بین عشایر و دامدارن یک ضرورت است و فرهنگ سازی منابع طبیعی در این راستا ادامه دارد.

وی بوته کنی در مراتع را نیز یک آسیب جدی دانست و تاکید کرد: قطع درختان و بوته‌کنی  یک آسیب جدی به اراضی منابع طبیعی وارد می‌کند که منجر به فقیر شدن عرصه های جنگلی و مرتعی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان با اشاره به توزیع رایگان تنور بین عشایر دشتستان تصریح کرد: طرح توزیع رایگان تنور پخت نان در بین عشایر در سالهای آینده دارد و انتظار می‌رود شاهد مشارکت بیشتر عشایر با برنامه‌های ترویجی منابع طبیعی باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر