شما اینجا هستید

اخبار » آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بوشهر مشاهده نشد/ مرغ زنده نگیرید

خبر بندر:مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خواستار امتناع از خرید مرغ زنده شد و گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان بوشهر مشاهده نشده است.

به گزارش خبر بندر؛مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: کشور ما هم به دلیل اینکه در خط سیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و از مسیر سبیری به سمت ایران و ورود این بیماری ابتدا استان‌های شمالی را درگیر این بیماری کرد و سپس در برخی از دیگر نقاط کشور شیوع پیدا کرد، اما در استان بوشهر با انجام نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات مختلف هنوز نمونه مثبتی از این بیماری مشاهده و گزارش نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به تهیه مرغ از مراکز عرضه و فروشگاه‌های مجاز تاکید کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم از خرید مرغ زنده امنتاع کنند و مواردی که فروش مرغ زنده مشاهده می‌شود را به مراکز پلیس ۱۱۰ و یا شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی افزود: خوشبختانه در بحث جلوگیری از فروش مرغ زنده مراجع قضایی، دادستان و نیروی انتظامی استان همکاری لازم و تنگاتنگی با مجموعه دامپزشکی دارند که همین تعامل می‌تواند سلامت جامعه را تامین و تضمین کند.

بحرانی در خصوص مصرف گوشت مرغ با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور تصریح کرد: در صورتی‌که مرغ مصرفی از سیکل کشتارگاه و نظارت بهداشتی دامپزشکی عبور کرده و در مراکز عرضه مجاز به فروش برسد و دارای بسته بندی و تاریخ تولید و انقضای مشخص باشد، هیچگونه خطری برای مصرف وجود ندارد و مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی می توانند این محصولات را خریداری و مصرف کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر