شما اینجا هستید

اخبار » احزاب گناوه آمادگی خود را برای پیشبرد توسعه شهرستان اعلام کردند

خبر بندر:مسئولان دفاتر و احزاب سیاسی گناوه در نشستی آمادگی خود را برای همکاری و همفکری با مسئولان برای توسعه و پیشرفت این شهرستان اعلام کردند.

به گزارش  خبر بندر، دراین نشست که درمحل خانه سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و به میزبانی حزب اعتماد ملی برگزارشد، همگی متفق القول بودند که این شهرستان نیاز به توسعه در همه عرصه ها دارد و هرگونه کمکی که بتوانند در این زمینه انجام می دهند.
مسئول دفتر حزب اعتمادملی نمایندگی گناوه گفت: باتوجه به برگزاری نشست آذرماه امسال احزاب در فرمانداری مقرر شد برای استفاده از قابلیت و ظرفیت های احزاب برای توسعه شهرستان در همه عرصه ها اقدام و مسئولان آنها دورهم جمع شوند.
حسن احمدی افزود: هرگاه جامعه دچار نیاز و چالشی شده احزاب با هر فکر و ایده ای که باشند ورود می کنند و دراین شهرستان نیز درتلاشیم که بدنبال تحقق همین مساله باشیم.
وی گفت: یکی از مهم ترین ملزومات فعالیت احزاب هدایت کردن و استفاده از افکار عمومی به سمت توسعه شهری است که باید به این مهم توجه جدی کنیم.
وی افزود: احزاب این شهرستان باید از ظرفیت و قابلیت های موجود نهایت استفاده را برای توسعه منطقه خود بکار گیرند.
احمدی بیان کرد: شهر گناوه با چندمشکل مهم از جمله ته لنجی، فاضلاب و گردشگری نوروزی روبرو است که باید در حل این قضایا با همفکری یکدیگر تلاش و راهکار و ایده های خود را به مسئولان انتقال دهیم.
حسن سولی زاده مسئول دفتر انجمن اسلامی معلمان گناوه گفت: نشست های هم اندیشی بین احزاب و گروه ها می تواند نقش اثرگذاری در توسعه شهرستان و برون رفت از مشکلات هر جامعه ایفا کند.
وی افزود: احزاب ریشه دار که پایگاه های مردمی دارند همیشه در صحنه هستند و فعالیت می کنند و اگر نقش احزاب را در جوامع مطالعه کنیم باید برای اعتمادسازی بیان مردم اهمیت قایل شوند.
مسئول دفتر انجمن اسلامی معلمان گناوه گفت: مناظره های سیاسی کاربردی برای احزاب در جوامع محلی ندارند و باید راجع به مدیریت و چالش های محلی بحث و تبادل نظر شود.
وی یکی از مشکلات عدیده سالیان دور این منطقه را ته لنجی به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد مردم و فاضلاب عنوان کرد و افزود: اگر مسئولان و مردم دست به دست هم ندهند این مشکلات قابل حل نیست.
سولی زاده اظهارکرد: دلسوزان شهر باید برای برون رفت از مشکلات شهر دور هم بنشینند و با دعوت از استاندار بوشهر مطالبه های خودرا بیان و به چالش بکشند.
وی گفت: احزاب و گروه ها اگر چه دارای سلایق و افکار مختلفی هستند اما هرگاه بحثی در زمینه شهرستان پیش بیاید باید پیشقدم شوند و برای حل مشکلات اظهارنظر و راهکار ارایه دهند.
سمیر برمکی عضو حزب اعتماد ملی گناوه با بیان اینکه حزب باید چنان جایگاهی داشته باشد که اگر نظامی سقوط کند از بین نرود افزود: حزب موتلفه اسلامی در زمان رژیم شاهنشاهی که وجود داشت پس از سقوط آن رژیم پابرجا مانده و همچنان فعال است.
وی اظهارکرد: احزاب در برابر دشمنان خارجی ملزم به دفاع از نظام هستند و نباید سیاه لشکر باشند و از چشم مسئولان پنهان بمانند.
وی گفت: در شهر گردشگری گناوه چالش و مشکلاتی وجود دارد که همه احزاب شهرستان باید به آنان احساس مسئولیت کنند.
برمکی، گذاشتن مانع روبروی مغازه ها، کم فروشی و وجود پارکینگ عمومی خودرویی بدون هویت را بخش دیگری از مشکلات این شهر عنوان کرد که باید تدابیر لازم برای آنها اندیشیده شود.
دبیر کانون تربیت اسلامی معلمان گناوه گفت: برگزاری چنین نشست هایی در آینده باید دستورکار داشته باشد تا نمایندگان شرکت کننده به اظهارنظر و ارایه دیدگاه های خود بپردازند.
ضرغام مردانی افزود: یکی از مباحثی که باید در نشست احزاب در اولویت قرار گیرد توجه به مسایل فرهنگی این شهرستان بویژه در ایام تعطیلات نوروز است.
وی گفت: در ایام نوروز فضای فرهنگی این شهر بلحاظ ورود خرده فرهنگ ها دچار یکسری آسیب هایی می شود که تاکنون ادارات مرتبط اقدامی انجام نداده و احزاب می توانند دراین زمینه ورود کنند.
عضو حزب موتلفه اسلامی گناوه با اشاره به اینکه باید بدانیم جایگاه احزاب در کجا و چه موقعیتی قرار دارد ،گفت: در زمان حاضر حاکمیت جدا از مردم نیست و حزب درصورت داشتن اساس نامه باید برای اصلاح امور جامعه نقد حاکمیت کند.
رضا قائدی افزود: بدلیل ضعف در وجود احزاب و نبود حزب قوی درکشور، از نظر سیاسی بین گروه ها و جریان ها هرج ومرج وجود دارد و اگر عملکردی دارند و مساله ای را هدایت می کنند، باید پاسخگو باشد.
وی گفت: اگر احزاب دراین شهرسان بتوانند در ارتباط با مسایل و مشکلات اشتراک داشته باشند نتایج خوبی حاصل می شود.
عضو حزب ندای ایرانیان گناوه گفت: برای تدوین توسعه فراگیر عرصه های مختلف شهرستان به ساعت ها زمان نیاز است.
مصطفی خرمی افزود: توسعه پایدار بصورت متوازن همه بخش و مقوله های جامعه را دربر می گیرد که باید به نسبت هم رشد و پیشرفت حاصل شود.
وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان گناوه گفت: تنها راه ارتزاق مردم این دیار در حوزه اشتغال و اقتصادی، ته لنجی است که اگر دچار مخاطره و گمرک بسته شود دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد و احزاب باید در این زمینه هم اندیشی و تبادل نظر کنند و با ید م تلاش کنیم که نیازمندی های مردم از این طریق کمتر شود.
وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز راههایی برای فعال و پویایی این بخش وجود دارد که در این ارتباط می طلبد با یک برنامه ریزی از هدررفت حجم عظیمی از بارندگی های ناشی از ظغیان رودخانه های فصلی که به دریا می ریزد، بهره برد.
عضو حزب ندای ایرانیان اظهارکرد: درآمدزایی از دریا و و ساحل از دیگر ظرفیت های مناسب برای توسعه این شهرستان است که باید سرمایه گذاران را به این بخش ترغیب کنیم.
وی افزود: تشکیل کارگروه توسعه این شهرستان باید در دستور کار احزاب قرار گیرد.
مسئول حزب اتحاد ملت گناوه گفت: احزاب باید براساس اولویت، مطالبه های مردم را به حاکمان ارایه دهند.
محمد رزمی افزود: حزب در حکومت های مختلف وابسته به دموکراسی است و هر چقدر دموکراسی نهادینه تر باشد احزاب بیشتر می توانند بازده داشته باشند.
غلامرضا امیری مسئول دفتر حزب موتلفه اسلامی گفت: سرمنشا همه توسعه ها، توسعه سیاسی است که اگر نهادینه شود بقیه جنبه های توسعه تداوم می یابد.
وی افزود: فلسفه احزب باید خارج از حاکمیت باشد تا بتواند خواسته های مردم را بازگو و از آنان دفاع کند.
وی گفت: احزاب در کشور به گونه ای هستند که حاکمیت توجه زیادی به آنان ندارد اما در این شهرستان از تمامی طیف های احزاب انتظار است که با همکاری یکدیگر در جهت توسعه شهرستان گام برداریم.
مسئول دفتر حزب موتلفه اسلامی گناوه اظهارکرد: هدف جلسه باید گره گشایی از مشکلات موجود منطقه باشد که باید بمنزله عبادت بدانیم.
وی گفت: عضو یک حزب باید آگاهی و مطالعه دقیق از وضعیت شهر خود داشته باشد و اگر در مواجهه با مشکلات منطقه خود بی تفاوت باشد نمی تواند اعتماد مردم را بخود جلب کند.
حسین زارعی عضو حزب اتحاد ملت گناوه گفت: احزاب این شهرستان قوی هستند و باید یکصدا شوند و در مباحثی نظیر حقوق شهروندی و اصول قانون اساسی ورود و بحث کند.
وی افزود: اگر احزاب بر مبنای اشتراکات متمرکز شوند و به مشکلات جامعه صادقانه نگاه کنند و به مسئولان انتقال دهند رضایتمندی مردم را دربرخواهند داشت .
وی، ساماندهی نکردن شمار زیاد دستفروشان در بازار یکی از مشکلات شهر عنوان کرد و گفت: وجود دستفروشان زیاد در سطح بازار به نوعی بی احترامی به حقوق شهروندی است که سیستم ادارای باید در جلوگیری از تداوم این روند چاره اندیشی کند.
مسئول حزب اسلامی کار گناوه گفت: احزاب در کشور تاکنون نتوانسته اند انتظاراتی را که مردم از آنها دارند برآورده کنند و تنها در انتخابات نمود دارند.
مصطفی عباسی افزود: این حزب گرایش خاصی ندارد و همه فعالیت های خود را معطوف به جامعه کارگری کرده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: برگزاری این نشست که برای دومین بار درسال جاری انجام می شود سبب مسرت و شادمانی است که امیدواریم نتایج خوبی در همه عرصه ها بدنبال داشته باشد.
حسین امیری افزود: احزاب شرکت کننده دراین نشست هر کدام ظرفیتی دارند که می توانند با ارتباط و رایزنی با مرکز کشور و استان موانع و مسایل گریبانگیر منطقه خود را بررسی و انتقال دهند.
وی گفت: در دوران دولت تدبیر وامید نگاه خاصی به احزاب و سمن ها شده و دراین شهرستان نیز گام های خوبی ازجمله توسط انجمن های مردم نهاد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از اشکالات احزاب نمود نداشتن آنها در سطح جامعه بجز انتخابات است، اظهارکرد: احزاب باید با مردم ارتباط برقرار تا آنان احساس کنند که صدا و نمایندگان آنان هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: محقق شدن مطالبه و خواسته های مردم از راههای غیرقانونی و غوغا سالاری نتیجه ای حاصل نخواهد شد بلکه با توجه به حقوقی که شهروندان دارند می توانند آن را دنبال کنند.
وی گفت: انجمن های مردم نهاد زیادی در این شهرستان دارای پروانه شدند و عملکرد خوبی از خود ارایه دادند و از آنان انتظار داریم که به سمت کارهای مهم مدنی معطوف شوند.
امیری گفت: احزاب این شهرستان در حوزه های مختلف برنامه داشته باشند و می توانند پیشنهادهای خود را به مسئولان ارایه دهند که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های آنان در توسعه شهرستان نهایت استفاده را ببریم./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر