شما اینجا هستید

اخبار » رویدادهای خبری تلخ و شیرین سال ۹۶ در استان بوشهر

شیرینی های بوشهری ها در سال ۹۶ بیش از تلخ کامی بود

خبر بندر:بوشهری ها درحالی روزهای پایانی سال ۹۶ را سپری می کنند که بارقه امید،شور و نشاط حاصل از تلاش جمعی و مشارکت مردم باعث شده تا رویدادهای شیرین بر برخی تلخ کامی ها پیشی گیرد و با جنب و جوشی مضاعف خود را برای ورود به سال نو آماده کنند.

به گزارش خبر بندر به نقل از ایرنا،دردل تلخ کامی ساحل نشینان ناشی از برآورده نشدن منافع آنها پس ازابلاغ آیین نامه ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی )بهره برداری ازشش فاز پارس جنوبی و برابر شدن برداشت ایران با قطر از میدان گازی مشترک خبر خوشی بود که باعث غرور هر ایرانی شد هرچند بوشهری ها معتقدند به میزانی که پارس جنوبی در اقتصاد ملی نقش آفرینی کرده حقوق میزبانان محیط پیرامونی آن به خصوص اشتغال جویندگان کار از سوی متولیان این صنعت پاسخ مثبت داده نشده است.
روی دیگر این رویدادهای شیرین خبر امید بخش احیا مجدد شرکت صنایع دریایی ایران بود شرکتی که پس از گذشت ۱۵ سال تراز مالی آن مثبت شد و نزدیک به سه هزار نفر با فعالیت در این جزیره سنگر اقتصاد مقاومتی را پر کردند تا بار دیگر شعار ‘ما می توانیم’ را با اتمام کار ساخت نخستین سکوی ۲ هزار و ۳۰۰ تنی فاز ۲۲ پارس جنوبی فریاد بزنند.
دیگر خبر خوش سال ۹۶ و در آستانه نوروز که توسط نماینده عالی دولت در این استان رسانه ای شد امضای قرارداد راه آهن بوشهر- شیراز با یک شرکت چینی بود که این مهم مطالبه دیرینه بندرنشینان را برای اتصال به شبکه ریلی در مسیر تحقق قرار گرفت.
به گواه کارشناسان اقتصادی امروزه واحدهای کوچک و متوسط استان بوشهر در حال و روز خوشی قرار ندارند ولی با حضور مدیران استان در شهرستان ها برای عارضه یابی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز آنها می توان سال ۹۶ را سرآغازی بر آغاز مسیر رونق و پویایی این صنایع نام برد.
درکنار اخبار خوش سال ۹۶ برای بوشهری ها ، آیین نامه ابلاغی ساماندهی کالای همراه ملوان(ته لنجی) بعنوان تنها منبع رزق و روزی ساحل نشینانان یا شناورهایی که در جریان آتش سوزی در اسکله های ناایمن طعمه شعله های بی رحم آتش شد نیز کام مردم را تلخ کرده است که استاندار بوشهر روز گذشته از چاره اندیشی مسوولان استان های جنوبی برای تدوین و تصویب آیین نامه جدیدی در خصوص ته لنجی برای سال آینده خبر داد.
دراین سال دریانوردان بوشهری نیز روی خوشی از دریا ندید طوریکه پیکر برخی از آنها هیچگاه به منزل برنگشت تا برخی از خانواده ها همچنان چشم انتظار نان آور خانواده باشند و با هر بار به صدا در آمدن در منزل کورسوی امیدی به بازگشت مسافر دریایی و دریا دل خود داشته باشند.
**فروردین
– در روزهای آغازین سالجاری استان بوشهر شاهد بارانی سیل آسا بود که در جریان آن چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی غرق شدند.
– از سری برنامه های بزرگداشت نوروز بزرگترین رنگینک (چینش خرما) به طول ۱۱۰ متر برای ثبت در کتاب رکوردهای جهان (گینس) در جشنواره رنگینک شهر آبپخش در استان بوشهر ساخته و با حضور مسئولان رونمایی شد.
– معاون هماهنگ کننده ناجا در سفر نوروزی خود به استان بوشهر از فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر از عوامل پلیس در ایام تعطیلات نوروزی برای تامین امنیت مردم خبر داد.
– براساس آمارها در تعطیلات نوروزی امسال ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر به استان بوشهر سفر کردند و این استان از نظر اقامت مسافران نوروزی به عنوان سومین استان کشور معرفی شد.
– معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر فرودین ماه خود به استان بوشهر اعلام کرد که این استان بالاترین نرخ رشد اقتصادی ۱۵ سال گذشته در کشور را به خود اختصاص داد.
– در روزهای پایانی فروردین ماه نیز با بهره برداری از پنج فاز پارس جنوبی توسط رئیس جمهوری در استان بوشهر علاوه بر افزایش روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب به میزان تولید گاز ایران از این میدان مشترک، زمینه اجرای ۱۰ طرح پایین دستی پتروشیمی با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال فراهم شد.
**اردیبهشت
-بوشهری ها در اردیبهشت ماه ۹۶ پس از گذشت دوری ۶ ساله از لیگ برتر با پارس جنوبی جم به لیگ برگشتند.
– قایقران بوشهری به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس مسافت ۳۳ مایلی (هر مایل دریایی نزدیک به ۲ کیلومتر است) حدفاصل بوشهر تا دلوار را پارو زد.
– فرود یک فروند هواپیمای بویینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین در فرودگاه عسلویه به دلیل نقص فنی از حوادث اردیبهشت ماه بود که این مهم بدون کمترین تلفات ممکن صورت گرفت.
-در اردیبهشت ماه ابراهیم آئین جمشید دوچرخه سوار اهل شهرستان گناوه سفر خود را همزمان با اعیادشعبانیه به دور استان های مرزی ایران آغاز کرد.
-در این ماه دانشگاه خلیج فارس بوشهر رتبه دوم کیفیت تولیدات علمی و رتبه هجدهم کمیت تولیدات علمی در بین دانشگاه های جامع کشور را به خود اختصاص داد.
– از مجموع سه هزار و ۹۳۹ نفر از کسانی که برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان نام نویسی کرده بودند سه هزار و ۶۱۸ نفر تائید صلاحیت شدند.
-در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع ورزش های آبی کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان دربوشهر آغاز شد ولی این موضوع تنها تیتر برای رسانه ها بود و در عمل تاکنون رنگ واقعیت نگرفته است.
-ورزشگاه ۱۵هزار نفری ‘ سردار شهید نادر مهدوی ‘ پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهر بوشهر به بهره برداری رسید.
-در این ماه نخستین مشعل درپالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در آیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاموش شد.
– در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در استان بوشهر در مجموع ۵۷۳ هزار و ۱۷ رای به صندوق ها واریز شد که حکایت از مشارکت ۷۷٫۶درصدی واجدان شرایط رای دادن در این استان است.
-از مجموع آرای صحیح ماخوذه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی با ۳۲۸ هزار و ۸۰۶ رای معادل ۵۹درصد را به خود اختصاص داد.
در انتخابات شوراها انتخابات شهر بوشهر خبرسازترین انتخابات کشور را داشت که پس از کش و قوس های فراوان پیرامون تقلب در انتخابات نفرات انتخاب شده مورد تایید قرار گرفتند.
**خرداد
– گواهی نامه ثبت ملی نشان جغرافیای خرمای کبکاب با علامتGI-61و خرمای زاهدی طلایی دشتستان با علامت GI-62 به وسیله اداره کل مالکیت صنعتی وزارت صنعت،معدن وتجارت صادر شد.
-در خرداد ماه شاهین بوشهر برای دومین سال پیاپی با شکست برابر برق نوین شیراز در دیدار پلی آف صعود به لیگ دسته یک فوتبال کشور بازماند تا آرزوی شاهینی ها برای یک صعود شیرین پنج ساله شود.
– در این ماه شایعات متعددی نیز پیرامون ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر در فضای مجازی دست به دست شد که در آخر با اظهار نظر فرمانداری شهرستان بوشهر این موضوع تکذیب شد.
-در خرداد ماه به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر سرانه مصرف برق خانگی در این استان ۱۰هزار و ۶۲۹کیلو وات ساعت و چهار برابر میانگین کشوری اعلام شد.
– با تنش های صورت گرفته در روابط سیاسی قطر و عربستان، ایران و در راس آن استان بوشهر مبدا صادرات موادغذایی به قطر شد که این امر باعث افزایش چشمگیر صادرات بوشهر به قطر شده و اکنون نیز این رویه در حال جریان است هرچند برای استفاده از فرصت و ظرفیبت باید زیرساخت های بندری در این استان تقویت شود.
– در روز پایانی خردادماه یکی از صیادان بوشهری شنبه شب با اصابت گلوله گارد ساحلی عربستان به کمرش جان خود را از دست داد و فرزند وی نیز توانست با فرار از این مهلکه، پیکر پدر خود را تا ساحل بوشهر برساند.
**تیر
-پیکر عید محمد رضایی دومین شهید مدافع حرم استان بوشهر روز هفتم تیر ماه با حضور مردم و مسئولان استان تشییع و سپس در گناوه به خاک سپرده شد.
– در تیر ماه نخستین پرواز تفلیس(گرجستان) به بوشهر و بالعکس از طریق فرودگاه بین المللی بوشهر آغاز شد ولی پس از مدت کوتاهی به دلیل کمبود مسافر این خط پروازی لغو شد.
-مجیدماهینی، وحید و سعید خسروی ۳ صیاد بوشهری که در اسارت عربستانی ها بودند پس از یکسال دوری به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
– در اواسط تیر ماه سال ۹۶ به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برای نخستین بار اوج بار مصرف برق در این استان به یکهزار و ۷۷۰ مگاوات رسید و از خط قرمز گذشت.
– ۱۶ تیر ماه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند شناور صیادی متعلق به کشور عربستان را در آبهای این استان توقیف کرد.
-در پایان تیر ماه آتش سوزی در اسکله چند منظوره صیادی و سفاری کنگان از توابع استان بوشهر باعث سوخته شدن ۱۳ فروند لنج شد.
** مرداد
– در اوایل مرداد ماه با ثبت رکورد شنا با دستان بسته در آبهای آزاد(استان بوشهر) توسط ‘الهام سادات اصغری ‘ نام نخستین بانوی ایرانی در کتاب های گینس ثبت شد و شمار ایرانیان دارنده حکم ثبت رکورد در گینس به پنج نفر رسید.
– به دنبال آتش سوزی اسکله بندر کنگان استان بوشهر(تیر ماه) که منجر به سوختن و غرق شدن شناورهای پهلو گرفته دراین اسکله شد، در چهارم مرداد ماه حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برای رسیدگی در این زمینه دستور ویژه صادر کرد.
– در۱۱ مرداد ماه مصطفی سالاری استاندار وقت بوشهر محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی بوشهر را از جزیره نگین و شیف تا گزبلند دشتستان اعلام کرد.
– از هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور ۱۳ مرداد ماه پارس جنوبی جم در نخستین بازی خانگی خود در لیگ برتر برابر پیکان به پیروزی رسید که این پیروزی آنها با تداوم صدرنشینی همراه بود.
– نخستین گروه از زائران بوشهری شامل ۲۵۲ نفر ۲۱مرداد ماه از طریق فرودگاه این شهر عازم خانه خدا شدند.
-اواخر مرداد ماه اعضای موسسه آ آی تی (AIT) یکی از بزرگترین موسسه های علمی و فناوری اتریش در زمینه انرژی همراه با شماری از مسئولان استانداری بوشهر از تاسیسات بندری و برخی از دستگاه هایی اجرایی در بوشهر بازدید کردند.
– تیم ۱۴ نفره کوهنوردان جزیره خارگ در ۲۵ مراد ماه موفق به فتح قله چهار هزار و ۹۰ متری آراگاتس ارمنستان شد.
**شهریور
-در روزهای آغازین شهریور ماه در نخستین نشست غیرعلنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بوشهر اعضا به اتفاق آرا غلامعلی میگلی نژاد شهردار این شهر را در سمت خود ابقا کردند.
– در چهارم اردیبهشت به پیشنهاد اتاق بازرگانی بندر بوشهر، این اتاق معین صادرات واردات بین ایران و بنگلادش شد.
– همزمان با هفته دولت ۵۳۸ طرح عمرانی با هفت هزار رو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
-در اواسط شهریور ماه رئیس دانشگاه خلیج فارس از صدور مجوز های پذیرش دانشجوی خارجی در قالب بورسیه خلیج فارس در این دانشگاه خبر داد.
-در بیست و هفتم شهریور ماه به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر عامل شایعه کننده وجود بسته مشکوک به بمب گذاری در اداره پست بوشهر شناسایی و دستگیر شد.
– در روز پایانی شهریور ماه عملیات اجرایی آب شیرین کن مجتمع آبرسانی نوار ساحلی شهرستان تنگستان در حضور ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو آغاز شد ولی پس از افتتاح درعمل اقدامی صورت نگرفت.
**مهر
-در اواسط مهرماه ماموران فرماندهی انتظامی استان بوشهر در عملیاتی یکهزار و ۲۱۷ کیلوگرم تریاک در عسلویه این استان کشف کردند.
– در این ماه سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان در یک هفته متوالی در اعتراض به مسدود شدن حساب های بانکی این موسسه مقابل فرمانداری و استانداری بوشهر تجمع و خواستار دریافت وجود سپرده گذاری خود شدند.
– در ۱۶ مهرماه با تصویب پیشنهاد وزارت کشور در هیات وزیران، عبدالکریم گراوند که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر را برعهده داشت به عنوان استاندار جدید بوشهر انتخاب شد تا سکان هدایت این استان را در دور دوم دولت روحانی برعهده گیرد.
– در ۱۷ مهرماه اهدای اعضای بیمارمرگ مغزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به چهار بیمار نیازمند پیوند، زندگی دوباره بخشید.
– در ۲۰ مهر دیدار هفته بیست و دوم و پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در بوشهر تیم فوتبال ساحلی دریانوردان پارس جنوبی با پیروزی بر شهرداری بندر عباس برای پنجمین بار قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفت.
– در این روز به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر لاشه های ۹۰۰ قطعه کوسه ماهی از یک خودرو حامل محصولات شیلاتی در ایستگاه بازرسی ‘بندو’ در شهرستان عسلویه این استان کشف شد.
– در مهرماه ۱۰ جایگاه سوخت سی ان جی معادل یک سوم جایگاه های استان به دلیل نداشتن استاندارد مورد نیاز مهر و موم شدند.
– در روزهای پایانی مهر شماری از کارگران شاغل در فازهای ۲۲و۲۴ پارس جنوبی مستقر در منطقه تمبک شهرستان کنگان در اعتراض به آنچه تاخیر در پرداخت حقوق خود نامید مقابل این فازها تجمع صنفی کردند.
– در ۲۶ مهر ماه با انجام اقدام های اطلاعاتی – عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان بوشهر یکهزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
**آبان
– در نخستین روز آبان ماه تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان موفق به خارج کردن توده ۳۵ سانتی‌ متری ازشکم یک زن ۴۰ ساله شد.
-در سومین روز آبان ماه برخی از اهالی بخش ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر در اقدامی برای جلب توجه مسئولان نسبت به انجام بهسازی و تعریض جاده دسترسی به شهر و روستاهای این بخش تابلوهایی از تصاویر افرادی را که بر اثر حوادث جاده ای در این راه جان باخته اند، در محل تصادف ها نصب کردند.
– به دنبال برخی نارضایتی ها نسبت به اجرا مصوبه دولت در ارتباط با کالای همراه ملوان استاندار بوشهر دستور کارگروهی ویژه با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط در این استان داد تا با نگاه روان سازی شرایط برای اجرای این مصوبه تلاش شود.
-در ششم آبان ماه رئیس شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که این نیروگاه از زمان راه اندازی تاکنون ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه کشور منتقل کرده است.
-نهم آبان ماه عملیات گود برداری فونداسیون ساختمان واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در آیینی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و ‘آلکسی لیخاچف’ رییس شرکت روس اتم روسیه در بوشهر آغاز شد.
– همچنین در این روز برای نخستین بار در استان بوشهر یک زن شهردار آبپخش از توابع شهرستان دشتستان شد.
– در اواسط آبان ماه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کنگان یک باند جعل سند و تصرف زمین های دولتی شناسایی و ۲۶ هزار مترمربع زمین به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به دولت برگردانده شد.
– در ۱۰ آبان ماه برای نخستین بار در کشور نرم افزار آموزش کار با پهپادهای غیرنظامی در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر طراحی و ساخته شد.
– ۱۵ مهر ماه با ورود گاز شیرین خط لوله ششم شبکه سراسری به پالایشگاه فازهای ۲۲،۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی و در سرویس قرار گرفتن واحد١٢٢، مشعل فاز٢٢ این طرح روشن شد.
– همچنین در این روز دانشگاه خلیج فارس موفق به کسب جایزه بین المللی ۲۰۱۷ آسیا-پسیفیک در بخش طراحی نو در بافت های میراث فرهنگی شد.
-در نوزدهم آبان ماه فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف محموله بزرگ مواد مخدر در یکی از روستاهای شهرستان دشتی خبرداد و گفت که این مواد از نوع تریاک و به وزن یک هزار و ۴۶۰ کیلو گرم است.
– به دنبال تداوم نارضایتی های پیرامون مصوبه کالای همراه ملوان استاندار بوشهر گفت: با توجه به ابلاغ مصوبه کالای همراه ملوان (ته لنجی) موضوع ارزیابی اجرای این مصوبه برای برطرف کردن کاستی های آن دردستور کار قرار گرفته است.
– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ۲۱ مهرماه گفت: از پنج هزار باشگاه کتابخوانی کشور بیش از یک چهارم آن دراین استان تاسیس شده است.
– آیین یادواره ۲۰ شهید نیروگاه اتمی بوشهر ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولان استانی در محل این نیروگاه برگزار شد.
– در بازدید ۲۶ آبان ماه هیات فرانسوی از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان بوشهر این هیات برای همکاری دو جانبه در این بخش اعلام همکاری کرد.
– در ۲۷ آبان ماه اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر در ششمین جلسه فوق العاده خود عبدالامیر قاسمی را بعنوان سرپرست شهرداری این بندر انتخاب کردند.
این انتخاب در حالی صورت گرفت که به دلیل غیبت برخی از اعضا در پنج نشست گذشته و رسمیت پیدا نکردن نشست های شورا، انتخاب سرپرست شهرداری به تاخیر افتاده بود.
با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان شورای شهر بوشهر در اواسط آبان ماه با ۶ رای موافق و ۳ رای مخالف غلامعلی میگلی نژاد را از کار برکنار کرد.
-در روزهای پایانی آبان ماه فرماندار عسلویه استان بوشهر گفت: با تلاش استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مجوز تاسیس شهرداری چاه مبارک در این شهرستان صادر شد در همین راستا شهرداری این شهر روز گذشته با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.
**آذر
در جریان سیل روز نخست آذرماه خط رفت جاده خورموج به کنگان برای مدت کوتاهی براثر جاری شدن سیلاب در این منطقه بسته شد.
-معاون هماهنگ کننده فرماندهی مرزبانی در سفر خود به استان بوشهر نابودی و شکست داعش را نتیجه اتحاد و یکپارچگی همه مسلمانان جهان دانست.
-در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور عصر روز شنبه چهارم آذر ماه تیم پرسپولیس تهران با پیروزی بر پارس جنوبی جم به صدر جدول این مسابقات صعود کرد.
-هفتم آذر ماه ۹ عضو شورای اسلامی شهر بوشهر هشت گزینه برای انتخاب شهردار معرفی کرده ند.
– در این روز جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) بوشهر پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق بر داعش را نتیجه رهبری خردمندانه مراجع و وحدت و همدلی شیعه و سنی دانست.
– نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر نیز نابودی داعش را حاصل اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه دانست.
-هشت آذرماه اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی پایتخت کتاب ایران با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی روز چهارشنبه در بوشهر برگزار شد .
-بوشهر در سال ۹۵ بعنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۶ معرفی شده بود.
– رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون صادراتی وزیر، صنعت، معدن و تجارت نهم آذر ماه در بوشهر گفت: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ماهه سال جاری با رشد یک درصد نسبت به مدت مشابه به ۲۸٫۵ میلیارد دلار رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در هشت ماه سال جاری به ارزش ۱۴۵میلیون دلار صادرات غیر نفتی از این استان به کشور قطر انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۴۸درصدی نشان می دهد.
– ۱۵ آذر ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۴٫۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بندر دیر در استان بوشهر را لرزاند که این زمین لرزه خسارت جانی نداشت و تنها دیوار برخی از ساختمان ها آسیب دید.
– نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ۱۸ آذرماه گفت: باتوجه به وابسته بودن معیشت شمار زیادی از مردم این استان به کالای همراه ملوان( ته لنجی) این مهم باید با نگاه همه جانبه به ساماندهی رسمی نیاز دارد.
– مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر ۲۱ آذر ماه گفت: با برقراری پرواز جدید هفتگی در مسیر بوشهر- شیراز – تهران تعداد پروازهای فرودگاه بوشهر افزایش یافت.
– مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان بوشهر ۲۱ آذر ماه گفت: با اضافه شدن ۲ بالگرد از شرکت نفت و گاز پارس جنوبی و استان هرمزگان اکنون ۳ بالگرد و ۲ فروند شناور ناجی در آب های خلیج فارس عملیات جست و جو برای یافتن شناور ناپدید شده را انجام می دهند
۲۲ آذرماه رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نامه‌های اخیر درباره بازگشت به کار شهردار سابق بوشهر الزام‌آور نیست ولی با این وجود اگر ‘غلامعلی میگلی نژاد’ مدارک مورد نیاز ایثارگری داشته باشد، می تواند به عنوان یکی از گزینه ها برای شهرداری بوشهر باشد.
قائم مقام مشارکت های مردمی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی بهزیستی کشور ۲۲ آذر ماه در بوشهر اعلام کرد: سالانه بر اثر حوادث رانندگی ۲۰هزار نفر در جاده ها کشته و بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزارنفرآسیب دیده جزیی، کلی و معلول جسمی حرکتی و نخاعی به جامعه تحمیل می شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ۲۳ آذرماه در بوشهر گفت: اجرای خط ریلی بوشهر-شیراز به طول ۴۵۰ کیلومتر نیازمند ۲هزارو ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار است.
استاندار بوشهر نیزگفت: از مجموع ۱۸ قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که بطور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۵۰ درصد است.
-در این روز رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور در اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهندکه به منظور کاهش بار جاده ها باید شبکه ریلی کشور توسعه یابد.
نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ۲۳ آذر ماه گفت: مجلس تا ۲ هفته دیگر در مورد ایجاد هفت مناطقه آزاد تجاری جدید در کشور رای گیری می کند ولی تاکنون خبری از رای گیری موضوع یاد شده در مجلس نیست.
ایجاد منطقه آزاد تجاری یکی از آروزهای بوشهری هاست و باتوجه به اینکه رییس جمهوری در سفر دیماه ۹۳ به بوشهر تحقق این مهم را به مردم نوید داد ، دولت با ارسال لایحه به مجلس به عهد خود در این زمینه وفا کرده است و الان توپ در زمین مجلس نشینان است.
در ۲۳ آذرماه دانشگاههای خلیج فارس بوشهر و دویسبورگ-اسن کشور آلمان در راستای توسعه تبادلات دانشگاهی و فرهنگی در عرصه های مختلف از جمله آموزشی و پژوهشی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
– رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ۲۷ آذر ماه گفت: اکنون از ۲۲۵ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان ۹۴ واحد فعال و ۱۳۱ واحد غیر فعال است که با استفاده از ظرفیت قانون فرصت تعطیلی موقت گرفته اند.
– فرماندار دیر استان بوشهر در آخرین روز آذرماه گفت: با کشف ۲ جسد دیگر که عصر روز گذشته در حوالی خورخان بندر دیر از آب گرفته شدند، شمار جسدهای پیدا شده سرنشینان شناور صیادی ناپدید شده در آب های خلیج فارس به چهار تن رسید.
یک فروند شناور صیادی مربوط به محله جفره بندر بوشهر ۱۶ آذر ماه با هشت سرنشین به دلیل توفانی شدن دریا در آبهای خلیج فارس ناپدید شد و با وجود ۲ هفته جست و جوی هوایی و دریایی اثری از این شناور نشد و تنها جسد چهار سرنشین آن پیدا شد.
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر روز چهارشنبه سی ام آذر ماه در نخستین برنامه شهرستانی خود پس از تصدی این مسئولیت به همراه هیاتی از مدیران استانی به عسلویه پایتخت انرژی ایران سفر کرد و از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان مورد بررسی قرار داد.

** دی
-مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در دومین روز دی ماه گفت: در راستای ترویج فرهنگ نگرش انسانی به محیط زیست دومین مرحله پرداخت خسارت بیمه پلنگ ایرانی در این استان انجام شد.
– استاندار بوشهر ۱۸ آذرماه گفت: شمار تشکل های غیردولتی دراین استان در دولت تدبیر و امید از ۱۶ به ۱۷۳ تشکل افزایش یافته است.
-مدیرجهادکشاورزی دیر استان بوشهر ۲۵ دی ماه گفت: نخستین بار صادرات گوجه فرنگی از این شهرستان به کشور قطر آغاز شد.
-یاسر هاشمی فرزند مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ۲۵ دی ماه در بوشهر گفت: دولت باید با پرهیز از رفتن به حاشیه برای رسالت اصلی خود که خدمت به مردم است بجد تلاش و ارتباط خود را با مردم تقویت کند.
مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان بوشهر ۲۷ دی ماه گفت: این بندر به عنوان پایلوت ( نمونه آزمایشی) اجرای طرح هوشمندسازی در بنادر کشور انتخاب شده است.
-در راستای پرکردن اوقات فراغت شهروندان بوشهری و جذب توریست، ۲۸ دی ماه نخستین مرکز آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک جنوب کشور در این استان راه اندازی شد.
**بهمن
– براساس داده های آماری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، در یکم بهمن ماه میزان ریزگردها در شهر بوشهر ۱۴برابر استاندارد جهانی و به میزان ۲ هزار و ۷۹ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.
– سوم بهمن ماه غلامعلی میگلی نژاد’ شهرداربازنشسته بوشهر که در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با مصوبه این شورا ازسمت خود برکنار شده بود، درپی تایید ایثارگری وی و رای دیوان عدالت اداری مبنی برلغو مصوبه شورا دوباره به مسئولیت سابقش بازگشت.
-شامگاه هشتم آذرماه خودرو حامل ‘مهدی قائدی’ بازیکن بوشهری تیم فوتبال استقلال تهران در ورودی شهر بوشهر واژگون و وی برای ساعاتی به کما رفت و پس از عمل موفقیت آمیز وی پس از گذشت سه روز هوشیاری کامل خود را بازیافت.
نهم بهمن ماه به دلیل بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی در تهران و نبود امکان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد ۹ پرواز فرودگاه بوشهر در مسیر پروازی تهران لغو شد.
-در این روز در دیدار پایانی دومین دور مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی پرشین کاپ بوشهر دوشنبه شب ایران با برتری بر اسپانیا به دومین قهرمانی متوالی خود دست یافت.
– در دهم بهمن ماه تلاش کارکنان پاسگاه محیط بانی شهیدمحمدی بخش بوشکان تصاویری از پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه شهرستان دشتستان این استان به ثبت رسید.
– استاندار بوشهر دوازدهم بهمن ماه گفت: تا پایان امسال علمیات اجرایی جاده گناوه به دیلم به اتمام و این محور مهم ارتباطی به بهره برداری می رسد.
– وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ بهن ماه در بوشهر گفت: سینمای ایران در شاخص مقام تولید با تولید نزدیک به یکصد اثر سینمایی در طول سال رتبه نخست منطقه ای را به خود اختصاص داده است.
– ۱۴ آذرماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری بوشهر برای توسعه فرهنگی هنری متوازن در این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
– سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران ۱۷ بهمن ماه در بوشهر گفت:کشورهای ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان چهار همسایه کشور ما هستند که در این میان ارمنستان نزدیک ترین رابطه را با ایران دارد.
– ‘مهدی قائدی’ بازیکن بوشهری تیم استقلال تهران ۱۸ بهمن ماه پس از ۱۰ روز بستری در مرکز درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر روز چهارشنبه برای گذراندن دوره نقاهت خود از این بیمارستان مرخص شد.
-۲۴ بهمن ماه هیات تجاری و بازایابی این استان متشکل از نمایندگان ۲۰بنگاه اقتصادی به عراق اعزام شدند.
**اسفند
-ششم اسفندماه در پی ضرب الاجل داده شده برای شورای شورای شهر بوشهر نبی الله دهقانی با ۶ رای به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی شد
– ۹ صیاد اهل جزیره شیف این شهرستان پس از ۲ سال اسارت در عربستان سعودی آزاد شدند و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.
-۱۶ اسفندماه قرارداد ساخت راه آهن بوشهر- شیراز با شرکت چینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران بوشهر و فارس به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار امضا شد تا با این اقدام آرزوی دیرینه بوشهر در مسیر تحقق قرار گیرد.
– مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران(صدرا) ۱۷ اسفندماه گفت: در ۲ سال گذشته بدهی ۱۵ ساله این شرکت به هفت بانک کشور تسویه و تراز مالی آن پس از گذشت ۱۵ سال مثبت شد.
-۱۸ اسفند در آیین اختتامیه ویژه برنامه های هفته بوشهر اسماعیل تبادار استاندار سابق بوشهر و لیلا رجبی ملی پوش بلاروسی الاصل که با دونده بوشهری ازدواج کرده به ترتیب به عنوان چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر انتخاب شدند.
-نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درایران ۱۸ بهمن ماه در چهارمین کنگره بین المللی ‘بوشهر ۲ قرن مقاومت در بوشهر’ گفت: اقدامات خصمانه استعمارگران تا حدی بوده که می توان با قاطعیت گفت استعمار بیشتر از جنگ جهانی دوم از مردم قربانی گرفته است.
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ۲۰ اسفندماه گفت: طی یازده ماهه سال جاری با احتساب میعانات گازی این استان با صادرات بالغ بر ۳۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۸۸ میلیون دلار بیشترین حجم صادرات کشور را به خود اختصاص داد.
-۲۰ اسفندماه پیکر همایون شهنواز کارگردان فیلم فاخر ‘دلیران تنگستان’ روز یکشنبه در آیینی با حضور اعضای خانواده ، هنرمندان ، مردم و مسئولان استان بوشهر در بندر دلوار، زادگاه رییسعلی دلواری و دیار دلیران تنگستان آرام گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر