شما اینجا هستید

اخبار » گناوه برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده است

خبر بندر: گناوه بندری از هزاره های گذشته در کرانه نیلگون خلیج فارس و از شهرهای شمالی استان بوشهر آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش  خبر بندر؛شهرستان گناوه در جنوب غرب کشور با آب وهوای مطلوب بهاری و وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد در سال‌های اخیر به عنوان یکی از میزبانان اصلی مسافران نوروزی دراستان بوشهر تبدیل شده است.
ساحل زیبا و غروب دل انگیز، مجتمع های تجاری بزرگ کالاهای خارجی، اسکله و ترمینال مسافربری جزیره خارگ و امکان دسترسی به کشورهای خلیج فارس و ده ها جاذبه دیگر رونق خاصی به شهرستان ساخلی گناوه داده و این ظرفیت ها باعث شده تا این بندر پذیرای جمع میلیونی مسافران از جای جای کشور پهناور ایران در ایام نوروز باشد.
هنگامی که در ساحل گناوه و آب های نیلگون خلیج فارس، غروب طلایی با امواج دریا با هم در می آمیزد و نسیم پگاه صبحگاهی می وزد نفس و نشاطی تازه به ساحل نشینان و گردشگران می بخشد.
شناورهای تجاری و ماهیگیری در لنگرگاه ها، قایق های صیادی و جنب وجوش صیادان و ملوانان در تعطیلات نوروز برای گردشگران دیدنی است.
چندین سال است که گناوه در ایام نوروز پذیرای جمع میلیونی مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور به این بندر مسافرت و بین ۲ تا ۳ روز در این بندر ماندگار می شوند.
ساحل و بازار این شهر علاوه بر اینکه در روزهای تعطیل آخر هفته پذیرای هموطنان از استان های همجوار است، در ایام نوروز پذیرای جمعیتی چند برابری ساکن در آن می شود و این ۲ ظرفیت باعث شده تا این شهر ۷۰ هزارنفری، میلیون ها مسافر و گردشگر را در این ایام درخود جای دهد.
مروادت تجاری گناوه با کشورهای حوزه خلیج فارس، بازار این بندر را تبدیل به پررونق ترین بازارهای ایران کرده است.
بازار تجاری گناوه و بندر ریگ با وفور کالاهای خارجی با قیمت های ارزان و مناسب ، از نقاط مهم گردشگرپذیر و اقتصادی است که گردشگران می توانند در ایام تعطیلات نوروز به این منطقه سفر و مایحتاج خود را خرید کنند.
در حقیقت شهرستان گناوه چرخ گردشگری استان بوشهر را در ایام نوروز به حرکت در آورده و به عنوان محور توسعه این صنعت دراین نقطه کشور به شمار می آید.
علاوه بر از ظرفیت های طبیعی گردشگری شهرستان گناوه این منطقه در مسیر عبور خطوط لوله صادرات بیش از ‎۸۰ درصد نفت خام کشور قرار دارد و بسیاری از تاسیسات نفت و گاز جنوب کشور را درخود جای داده که چشم انداز آنها برای گردشگران می تواند دیدنی و جالب توجه باشد.

*اماکن و بناهای مذهبی *
آثار واماکن تاریخی ومذهبی که با سبک اصیل ایرانی و با قدمتی دیرینه در این مناطق به جا مانده و کارگاه های صنایع دستی نظیر لنج سازی، گرگور ( نوعی قفس سیمی ویژه صید ماهی) و گبه بافی از دیگر جاذبه های بنادر شمالی استان بوشهر است.
امام زاده ˈسلیمان بن علیˈ که از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) است، مرقد حاج سیدرضا کاظمی از سادات جلیل القدر، شاه صدرالدین، آقا ابوالحسن، حسینیه خان، هاله و سینه سور بندرریگ، قدمگاه حضرت عباس و امیرالمومنین (ع)، محمدجمالی، ارش و جنگل های طبیعی ودست کاشت ˈچاهکˈ، ˈکلرˈ و کمالیˈ و ساحل زیبا و صخره ای روستاهای گردشگری مال قاید، مال خلیفه، قلعه حیدر و جزیره های شمالی و جنوبی از اماکن مذهبی و جاذبه های دیدنی شهرستان گناوه در انتظار گردشگران است.
مسئولان ستادخدمات سفر این شهرستان نیز باتوجه به حجم گسترده مسافران و گردشگران نوروزی چندماه مانده به ایام نوروز دست بکار می شوند و با وجود اینکه خدمات رسانی به آنان دشوار است اما همه توان خود را بکار می بندند تا میزبان خوبی برای هموطنان باشند.
فرماندار گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان باید آمادگی لازم برای خدمات دهی مناسب را داشته باشیم که دراین ارتباط در طول سال آماده و کمیته های مختلف تشکیل و فعال می شوند.
سید علی پاک نژاد افزود: شهر گناوه نه تنها درتعطیلات نوروز بلکه درهمه فصول میزبان جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران است که باید مسئولان کشوری و استانی نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.
وی گفت: به منظور خدمات رسانی شایسته به میهمانان نوروزی و مردم این شهرستان، ستاد خدمات سفر به تشکیل چندین کمیته اقدام که هرکدام از کمیته ها طبق شرح وظایفی که در اختیار دارند برنامه ریزی و خدمت رسانی می کنند.
وی اظهارکرد: مسئولان کمیته و زیرمجموعه های ستاد در نوروز ۱۳۹۷ برای خدمت رسانی به میهمانان و مردم این شهرستان با اجرای برنامه های متفاوت تر و بیشتر از سال های قبل تلاش خواهند کرد.
فرماندار گناوه گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به میهمانان امسال بر تعداد کمیته های ستاد افزوده شده که شامل اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، آمار و برنامه ریزی، تنظیم بازار، امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل، اسکان، امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، خدمات شهری و شهرداری ها، ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات است.
وی بیان کرد: عمده مسایل مرتبط با ایام نوروز مسایل شهری است که شهرداری دراین زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارد و دستگاه های مرتبط همکاری و تعامل با این مجموعه داشته باشد.
پاک نژاد اظهارکرد: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروز هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور با فرهنگ های مختلف وارد این شهرستان می شوند باید تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای مسائل فرهنگی توسط اعضای ستاد مدنظر قرار گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه گفت: این شهرستان در ایام سال بویژه نوروز با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد ازجمله ساحل و بازار پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان می شود و به قطب گردشگری استان بوشهر تبدیل شده است.
حمزه بهاگیر افزود: آب وهوای مطلوب در این فصل از سال و وجود جاذبه های گردشگری ازجمله ساحل و بازار این شهرستان را دیدنی کرده است.
وی گفت: با توجه به اینکه توریسم تجاری یکی از منابع مهم گردشگری در دنیا قلمداد می شود بازار خرید بندرگناوه به علت ارتباط و دسترسی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس به یکی از مهم ترین مراکز خرید در کشور تبدیل شده که بسیاری از هموطنان از استان های همجوار و دیگر نقاط کشور به این نقطه می توانند سفر کنند.
وی اظهارکرد: ستاد خدمات سفر به منظور خدمات رسانی به هموطنان و مردم این شهرستان در ایام نوروز با تشکیل کمیته های مختلف چندین نشست برگزار و تصمیم های خوبی اتخاذ کرده است.
بهاگیر افزود: با همت و همکاری که بین دستگاه های اجرایی این شهرستان وجود دارد امیدواریم بتوانیم در ایام نوروز با خدمات رسانی مطلوب در سطح کشور به رتبه های برتر نایل شویم.
وی گفت: باتوجه به راه اندازی سامانه نظارت بر خدمات سفر توسط سازمان میراث فرهنگی، هموطنان می توانند هر گونه شکایت یا پیشنهادی را مطرح تا بموقع بررسی و رسیدگی شود.
شهردار گناوه گفت: رویکرد شهرداری در ایام تعطیلات نوروز و دیگر فصول رضایتمندی گردشگران و میهمانان و مردم این شهرستان است .
ماشاالله احمدی افزود: به منظور خدمات رسانی مناسب به میهمانان و مردم این شهرستان در تعطیلات نوروز ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهرداری تشکیل و مصوبه هایی اتخاذ که عمده آنان اجرایی شده است.
وی گفت: برپایی چهار سفره هفت سین در نقاط مختلف شهر، اجرای برنامه های فرهنگی و شاد، ساماندهی پارکینگ های عمومی، تهیه ۱۰ هزار نسخه بروشور راهنمای شهر و بسته های فرهنگی، ساماندهی موتورهای چهارچرخ، جت اسکی و قایق های تفریحی، بکارگیری ۱۵۰ رفتگر، گلکاری خیابان های اصلی، هرس درختان، آسفالت و لکه گیری خیابان و کوچه ها، رنگ آمیزی و خط کشی معابر و خیابان ها و پاکسازی کانال دفع آب های سحطی از عمده فعالیت های شهرداری در آستانه سال نو است.
شهردارگناوه یادآورشد: یکی از نیازهای هموطنان در این شهر در چندسال اخیر سرویس های بهداشتی بود که در زمان حاضر در مرکز شهر و ساحل شمار آنها به ۴۰۰ چشمه رسیده است./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر