شما اینجا هستید

اخبار » «کوچه فستیوال» به کار خود پایان داد

خبر بندر:نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی بوشهر که تحت عنوان «کوچه فستیوال» برگزار شد، با اعلام گروه‌های ممتاز که بر اساس آرا مردمی انتخاب شده بودند به کار خود پایان داد.

به گزارش  خبر بندر؛در نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی بوشهر، گروه «داماهی» هرمزگان به عنوان گروه برتر و گروه های «سورنای» لرستان و «ژوانا» از کردستان مشترکا به عنوان گروه‌ های دوم انتخاب شدند.

آئین پایانی این جشنواره که در محل کافه «حاج رئیس» و در دل بافت تاریخی برگزار شد با استقبال کم نظیر مخاطبان رو به رو شد.

در ابتدای این مراسم، از تمامی گروه های شرکت کننده با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شد و در ادامه بیانیه فستیوال را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: « آشنایی وپیوند دوباره مردم با داستان موسیقی نواحی و مناطق مختلف ایران عزیز که امروز در سراسر دنیا مورد استقبال قرار می گیرند ولی در مناطق خودشان غریب و مهجور مانده اند، حرکت ارزشمندی برای بازگشت به ریشه ها و غرورآفرین است.

در این جشنواره، تلاش شد تا هنرمندان مورد تکریم قرار گیرند و با آرامش و آسودگی و به دور از بایدها و نبایدهای تکراری و خسته کننده به ارایه آثارشان بپردازند. موضوعی که در این سال ها در جشنواره های داخلی مورد بی مهری قرار گرفته بود و در نتیجه به گواه شرکت کنندگان و مخاطبان، این جشنواره یکی از بهترین فستیوال های بود که در حوزه موسیقی کشور برگزار شده است.

پیام کوچه در کنار هم بودن و سازها را به نام مردم کوک کردن و با هم و برای هم نواختن بود. این همان مهمی بود که بارها از دست اندرکاران جشنواره های داخلی درخواست کرده بودیم.
کوچه را مردم خواستند و اداره کردند. آن ها نشان دادند، این پتانسیل را دارند که جشنواره ای به دور از سلیقه های مرسوم در ایران برگزار کنند که بتوانند در آن، پای صحبت یکدیگر و نیز هنرمندان بنشینند و لذت ببرند.»

این مراسم با اجرای مشترک گروه های شرکت کننده و با همنوازی با یکدیگر ادامه پیدا کرد و در پایان بخش آن نیز اجرای قطعه سرنای نوروزی بود که با سرنانوازی محسن شریفیان(سرپرست گروه لیان) و احسان عبدی پور(سرپرست گروه سرنای لرستان) و استقبال مخاطبان همراه شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر