شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح و اجرای ۲۷ طرح سلامت در استان بوشهر آغاز شد

خبر بندر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته سلامت ۲۷ طرح این حوزه با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش خبر بندر؛دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۷ طرح با ۱۱۶ میلیارد ریال افتتاحی و مابقی با ۷۴ میلیارد ریال اجرایی است.
وی اظهار کرد: این طرح ها شامل پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت مناطق صعب‌العبور و پانسیون پزشکان است.
کشمیری، برگزاری پیاده‌روی و ورزش همگانی، دیدار و ملاقات مدیران ارشد دانشگاه با مقام های استانی، معرفی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان و برگزاری نمایشگاه‌های استانی را ازجمله برنامه‌های پیشنهادی هفته سلامت عنوان کرد.
وی با اشاره به شعار ‘همه برای سلامت سلامتی برای همه’ گفت: همزمان با هفته سلامت طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری های غیر واگیر دراستان بوشهر از امروز آغاز می شود.
وی یادآور شد: در قالب این طرح برای تدوین سیمای کلی استان در ارتباط با دیابت، فشار خون، عوامل ریسک خطر در مورد بیماری های قلبی و عروقی و افزایش چربی ۲هزار نفر مورد بررسی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری های غیر واگیر نمونه خون، میزان قند، وزن، دور شکم افراد اندازه گیری و نمونه آزمایش های کاملی از افراد گرفته می شود.
کشمیری اضافه کرد: با توجه به اینکه از هر دو نفر یک نفر در کشور و استان بوشهر با اضافه وزن، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های عروق قلب و مغز روبرو است به همین دلیل تشخیص بموقع و پیشگیری از این نوع بیماری ها در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گرفت.
وی بیان کرد: سلامت کنونی هر انسان در رفتارهای گذشته او رقم می خورد به همین دلیل تلاش می شود تا مردم نسبت به مصرف سه سم نمک، شکر و آرد آگاهی های لازم را داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در مصرف قلیان و کم تحرکی در کشور رتبه اول و در مصرف میوه در ردیف استان های برتر است.
وی تاکید کرد: هرچیزی که مربوط به نوع زندگی ماست مثل تحرک، غذاخوردن و نشاط اجتماعی اگر هر یک از آنها نباشند منجر به بیماری های خطرناک مانند سکته و فشار خون می شوند.
۱ تا ۷ اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر