شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تکلیف دبیرخانه روزملی خلیج فارس مشخص شود
گروه : سرخط خبرها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: درحالی که مجوز تاسیس دبیرخانه دایمی روز ملی خلیج فارس سال گذشته به این استان داده شد اما امسال برای واگذاری این مجوز به استان دیگری تصمیم گیری شده که باید تلکیف این دبیرخانه مشخص شودبه گزارش ایرنا، محمد حسن پرآور روز یکشنبه درنشست هماهنگی روز ملی خلیج فارس افزود: نگاه مسوولان و مردم استان بوشهر به روز ملی خلیج فارس ناسیونالیستی و منطقه ای نیست اما مجوز دبیرخانه دایمی خلیج فارس سال گذشته به این استان داده شد و دراین ارتباط ساختمانی برای این دبیرخانه تعیین و کارشناسانی فعال شده اند.

وی اضافه کرد: امسال دوباره برای واگذاری این دبیرخانه به استان دیگری تصمیم گیری شده است، اگر این تصمیم گیری دوره ای بوده پس باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی استان بوشهر نیز یک ساله باشد ولی اگر دائمی است باید از همه استعدادها برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های ویژه روز ملی خلیج فارس استفاده شود.

پرآور اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر باید با وزارتخانه و سازمان متبوع خود و استانداری بوشهر نیز درسفر آینده نزدیک معاون اول رییس جمهوری به این استان نیز پی گیری لازم در زمینه دبیرخانه دایمی روزملی خلیج فارس در استان بوشهر را انجام دهند.

وی بیان کرد: پارسال شش کمیته برای روز ملی خلیج فارس از سوی دبیرخانه دایمی این روز در نظر گرفته شد که امسال نیز با ویرایش این کمیته ها و صدور حکم، برنامه های این روز پی گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: استفاده از سازمان های مردم نهاد و واگذاری کار به مردم برای برگزاری مراسم روز ملی خلیج فارس ضروری است.

وی با تاکید بر نقش موثر صدا و سیما در روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: فعالیت دبیرخانه دائمی تنها نباید مربوط به روز ملی خلیج فارس باشد بلکه باید درطول سال این دبیرخانه فعالیت کند.

پرآور یادآور شد: هدف ما در تدوین برنامه های روز ملی خلیج فارس کمیت نیست بلکه کیفیت بخشی برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های همه افراد و دانشگاه ها بویژه دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای هرچه بهتر برگزار کردن روز ملی خلیج فارس تاکید کرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: با وجود گذشت دو سال از نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس ولی متولی اصلی این روز هنوز در کشور مشخص نشده و با وجود این که پارسال مسوولیت دبیرخانه دایمی این روز به استان بوشهر واگذار شد ولی امسال دوباره برای جابه جایی این دبیرخانه برنامه ریزی شده است.

غلامحسین نظامی افزود: اگر استان بوشهر مسوولیت دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس را برعهده دارد باید برنامه های این روز از این استان هدایت شود و در اعتبارات ملی نیز بودجه ای اختصاصی برای این روز مشخص شود.

وی یادآور شد: در این شرایط است که می توان برنامه های با کیفیتی برای روز ملی خلیج فارس تدوین کرد.

نظامی با بیان این که روز ملی خلیج فارس باید موضوعی باشد، اظهارکرد: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس باید هر سال برای این روز مهم موضوعی مطرح و همایش و برنامه ها را براین اساس طراحی و تدوین کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر