شما اینجا هستید

هفته نامه صدای بندر » برنامه های روز ملی خلیج فارس کیفی و موثر تدوین شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت روز ملی خلیج فارس برنامه های این روز مهم باید کیفی و موثر تدوین و در سطح بین المللی و ملی منعکس شودبه گزارش ایرنا، محمد ابراهیم فروزانی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های روز ملی خلیج فارس افزود: با توجه به ۹۳۷کیلومتر مرز آبی استان بوشهر با خلیج فارس و پیشینه تاریخی و باستانی این دریا در استان باید برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای پاسداشت این روز ملی بخوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر برنامه های روز ملی خلیج فارس بخوبی برگزار و انعکاس ملی آن نیز مطلوب باشد، نقش استان بوشهر نیز در این زمینه نمایان می شود.

فروزانی ادامه داد: در این ارتباط از سوی معاون اول رییس جمهوری نامه ای به ستاد روز ملی خلیج فارس رسیده و در آن به برگزاری باشکوه برنامه های این روز تاکید شده است.

وی بیان کرد: هدف ما در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تدوین برنامه های با کیفیت، مهم و موثر است و این امر باعث تثبیت نقش استان بوشهر در خلیج فارس می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: با توجه به مرز دریایی استان بوشهر و نقش حفاظت این استان از خلیج فارس در سال های گذشته، می طلبد در زمینه مسوولیت دبیرخانه دایمی روز ملی خلیج فارس و واگذاری این مسوولیت به استان دیگر تجدید نظر شود.

حمیده ماحوزی افزود: قرار است فردا جلسه ای با حضور مسوولان استان های هرمزگان و بوشهر در تهران برگزار و در این زمینه تصمیم گیری شود.

مدیر بنیاد ایران شناسی استان بوشهر گفت: اگر نگاه جامعی به استان بوشهر در دوره های مختلف تاریخی داشته باشیم، این استان پلی ارتباطی با کشورهای جنوب شرق آسیا بوده است.

عبدالکریم مشایخی افزود: برگزاری نمایشگاه اسناد و نقشه های تاریخی خلیج فارس، برپایی نشست های علمی و تخصصی و برپایی موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس باید در روز ملی خلیج فارس برگزار شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر