شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فعالیت ۱۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در دیدار با مدیر جامعه القرآن استان از فعالیت ۱۵۰ خانه قرآن روستایی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست با حجت‌الاسلام عبدالحسین شیخی، مدیر جامعه القرآن استان بوشهر شناسایی کانون ها و موسسات قرآنی را در دستور کار سازمان دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: هم اکنون در استان بوشهر بالغ بر ۲۳ موسسه قرآنی ثبت شده و ۱۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد ۲۰ خانه قرآن شهری و ۱۳۰ خانه قرآن روستایی هستند.

وی با بیان این که در حوزه قرآنی کار تصدی گری از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی کنار گذاشته شده و سیاستگذاری، ارزیابی و هدایت در سرلوحه اقدامات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند اضافه کرد: انجام کارهای اجرایی به موسسات قرآنی مردمی واگذار شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: شناسایی و ثبت موسسات قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم به صورت مداوم و در مناسبت های مختلف، تشکیل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی و برگزاری انتخابات آن و انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آن از اقدامات ارزشمندی بوده که انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: دوره های آموزشی مختلف از روخوانی و روانخوانی که دوره های ابتدایی هستند گرفته تا دوره های تخصصی تربیت معلم تخصصی در سطح دارالقرآن الکریم استان در حال برگزاری هستند.

وی به اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این مدارک با مدارک دانشگاهی معادل سازی شده هستند.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که ۳۸ دوره قرآنی در طول سال در دارلقرآن الکریم استان بوشهر برگزار می‌شود، تاکید کرد: برگزاری دوره های تربیت ممتحن و حافظ، از دوره هایی به شمار می روند که در حال انجام هستند.

مدیر جامعه القرآن استان بوشهر در این نشست که ۱۷ فروردین ۹۳ در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شده به ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه القرآن استان پرداخت و آمادگی این مجموعه را برای همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

گفتنی است، در این نشست عبدالحسین ناصری، مدیر دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گزارشی از برنامه های قرآنی اداره کل در حوزه های مختلف قرآنی داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر