شما اینجا هستید

اخبار » اجرای طرح سلامت نوروزی در گناوه
گروه : اخبار

به طور میانگین روزانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر به پایگاه سلامت نوروزی شهرستان گناوه مراجعه کردند.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ گناوه گفت : به طور میانگین روزانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر به پایگاه سلامت نوروزی شهرستان گناوه مراجعه کردند.
به گزارش صدای بندر به نقل ازروابط عمومی شبکه بهداشت و درمان _حسین دهقان صبح امروز ( ۲۰/۱/۹۳ )بیان داشتند:در طی اجرای طرح سلامت نوروزی که از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین ۹۳ انجام گرفت مجموع عملیات انجام شده ۷۰۰ ماموریت عملیاتی اورژانسی سرپایی و اعزامی به بیمارستان و ۸۰۰ مورد خدمات مشاوره پزشکی و دارویی به صورت شبانه روزی به انجام رسیده است.
حسین دهقان افزودند: از چهارشنبه پایان سال ۲ کانکس ، یکی برای مشاوره و معاینه و دیگری برای بستری ، پانسمان و سرم تراپی در خط ساحلی تهبیه شده بود که با حضور ۴ نفر تکنسین فوریتهای پزشکی ، آماده ی خدمت رسانی شبانه روزی به مسافرانی بودند که دچار سوختگی ، حساسیت های پوستی ، مسمومیت ها ، گرما زدگی ، افت فشار خون ، تنگی نفس ، صدمات ناشی از سوار کاری و … شدند همچنین علاوه بر اقدامات اولیه چک فشار خون و قند خون نیز برای آنها انجام می گرفت.
ایشان همچنین اظهار داشتند:در ایام تعطیلات ۱ گزارش فوت در خط ساحلی به ثبت رسیده است که باتوجه به سابقه ی بیماری قلبی و در پی آن غرق شدن در دریا و با وجود انجام اقدامات اولیه پزشکی از قبیل cpr( احیاء قلبی _ ریوی ) و سرم تراپی، اقدامات موثر واقع نشده و متاسفانه ایشان جان باختند.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ گناوه همچنین گفتند: علاوه بر پایگاه سلامت نوروزی که خط ساحلی بندر گناوه را تحت پوشش خود قرار داده بود یک پایگاه شهری با ۲ تکنسین و ۲ پایگاه اورژانس جاده ای نیز به صورت شبانه روزی در محورهای چهارروستایی و شول حضور داشتند که به ترتیب انجام ۶۸ و ۳۰ عملیات جاده ای را به ثبت رساندند.
ایشان پرحادثه ترین روزهای فروردین از نظر تعداد مصدوم را ۱ و ۶ فروردین نام برده و افزودند: روزهای ۶ ، ۱۱ ، ۱۳ و ۱۵ فروردین نیز بیشترین تصادفات جاده ای صورت گرفته است.
وی بیان داشت :پر حادثه ترین محور شهرستان ،محور گناوه به برازجان با تعداد ۹ تصادف و ۱۲ مصدوم بوده است که چیزی معادل۵/۳۳ % است و تصادفات درون شهری نیز تعداد ۵۶ تصادف با ۶۱ مصدوم و بدون فوتی به ثبت رسیده است.
حسین دهقان از فعالیتهای فرهنگی اورژانس چاپ تراکت های آموزشی در خصوص چهارشنبه سوری و چگونگی برخورد با سوانح و حوادث ، نصب بنر در میدان های ورودی شهر و خیابان ساحلی ،برپایی سفره هفت سین با حضور کلیه ی پرسنل عملیاتی و ستادی و … نام بردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر